Skip to content

'הַצָּעָה לְסֵפֶר' / 22.8.2014

א.ב. יהושע חדש, רב מכר ענק על עוד נישואים מתפרקים וספר ביכורי שירה מסקרן. שבת שלום!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניצבת / אברהם ב. יהושע  רומן חדש לאחד הסופרים המשמעותיים שלנו שבדומה לעמוס עוז או דוד גרוסמן, כל ספר שלו מעורר עניין עוד לפני שנקראה הפסקה הראשונה. הפעם עוררו עניין ממש עם יציאת הספר לפני כשבועיים התבטאויותיו בנוגע לנשים הבוחרות שלא להביא ילדים אל העולם שכמובן גררו אחריהן תרעומת וביקורת שבעקבותיהן הגיעה גם ההתנצלות הצפויה.
גם נוגה, גיבורת "ניצבת", היא אחת כזאת. מסיבות שונות, לא לחלוטין ברורות, בחרה נוגה להימנע מהבאת ילדים אל העולם וזו גם הסיבה שבעלה נפרד ממנה עשר שנים קודם להתרחשויות ברומן על אף שלא הפסיק לאהוב אותה מעולם. זמן קצר אחרי מות אביה היא מגיעה מהולנד שם היא מנגנת בתזמורת על מנת לשמור על דירת ילדותה בשעה שאמה מתנסה בדיור מוגן. בינתיים אחיה מסדר לה עבודה זמנית כניצבת בקולנוע ובטלוויזיה והתפקיד החדש, הסטטי כביכול, יביא אותה דווקא לקדמת הבמה בעלילת חייה.

ניצבת מאת אברהם ב. יהושע, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 296 עמ'

 

נעלמת / גיליאן פלין  ספרה השלישי של פלין האמריקאית הפך לרב מכר וזכה להצלחה עצומה מיד עם צאתו לאור לפני קצת למעלה משנתיים ולא רק בארצות הברית.  לכאורה מדובר בעוד סיפור מתח סטנדרטי אך כנראה שפלין מגישה אותו במקצועיות ובתחכום רב  אשר שובים את לבם של כאלה שבדרך כלל אינם חובבים טבעיים של ספרות מתח. בוקר בהיר אחד נעלמת איימי אליוט ובעלה הוא כמובן החשוד המרכזי באחריות להיעלמה. הוא משקר למשטרה, עושה כמעט כל דבר על מנת להיראות כחשוד אבל בכלל לא בטוח שהוא אכן אשם. הסיפור מוגש במקביל מפיהם של שני בני הזוג, כאשר שניהם לא משתפים את הקורא בכל מה שידוע ולא אחת מתגלים כמדווחים חלקית מסיבות שונות. לא מעט עיתונים ראו בו את ספר המתח הטוב בשנת 2012 ונדמה לי שיהיה זה הימור חסר סיכון לומר שגם כאן הוא עומד להפוך לרב מכר.

נעלמת מאת גיליאן פלין, הוצאות ידיעות ספרים ועם עובד, תרגמה מאנגלית: יעל אכמון, 485 עמ'

 

בלי ברית, בלי מילה / דנה לובינסקי  ספר ביכורים למשוררת והפסיכולוגית שבזמן הזה אין דרך טובה להכיר אותה מאשר לתת למילים שלה במה:

כַּמָה רָצִיתִי לָשֶׁבֶת עִם הַדּֽיוֹ/ לָעַבוֹר מִיּֽלָלָה לֽאַנָחָה/ מֵאַנָחָה לִיֽלָלָה/ לָעוּט אֶל הַאוֹר/ בּֽלִי לִזֽכּוֹר/ אֵיךֽ הַרָגֽלַיִם הַיָפוֹת שֶׁלָךֽ רִיחַפוּ אָז/ כּֽשֶׁבַּכִינוּ אֶת הַחוּשִׁים/ כַּמָה רָצִיתִי שֶׁתִּשְׁאַלִי אוֹתִי שׁוּב/ אֵיפֺה הַמִּילִים?/ לָשֶׁבֶת עִם הַדּֽיוֹ וֽלוֹמַר לָךֽ/ הַמִּילִים מַאַחוֹרֵי הַפַּחָד/ הַמִּילִים מַאַחוֹרֵי מֽשׁוּלָשֵׁי הַפַּחָד / הַמִּילִים בּֽתוֹךְ מַעֽגָּלֵי הַמַעֽגָּלִים/ הוֹ הַמִּילִים / צַחוֹת כּֽמוֹ לָשׁוֹן כּֽשֶׁהֶן לֺא נֽאֶמָרוֹת/ אָדַמָדַמוֹת כּֽמוֹ עִיתּוֹן/ כּֽשֶׁמֽפַשֽׂקִים לָהֶן אֶת הַזֶּרֶם/ כַּמָה/

בלי ברית, בלי מילה מאת דנה לובינסקי, הוצאת עם עובד, 77 עמ'

[related-posts title="'הַצָּעָה לְסֵפֶר'"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן