Skip to content

ילד בן 4 נהרג בקיבוץ בדרום מירי פצמ"ר – יום של מטחי רקטות

רסיס של פצצת מרגמה שהתפוצצה בחצר בית המשפחה חדר מבעד לחלון ופגע בראש הילד. ראש הממשלה הבטיח שהחשבון יוגש לחמאס. ראשי היישובים והמועצות: "צריך להכריע ועכשיו. או הסדרה או כניסה למערכה צבאית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ילד בן ארבע, תושב קיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, נהרג הערב (שישי) מרסיס פצמ"ר שהתפוצץ סמוך לביתו. הילד שהה עם הוריו ואחיו במרחב לא מוגן ונהרג במקום מרסיס שחדר לבית. מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר כי הרקטה פגעה בחצר: "הילד נפצע אנושות. ניסינו לבצע פעולת החייאה, אבל לא נותרה לנו ברירה אלא לקבוע את מותו".

אזעקות המשיכו להישמע ביישובי עוטף עזה גם אחרי נפילת אותו פצמ"ר קטלני. רקטות נורו ליישובי עוטף עזה. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שוחח עם ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, הביע בפניו צער עמוק בשם אזרחי ישראל, וביקש לשלוח תנחומים למשפחת הילד. "ברגע הקשה הזה אני מחזק את אזרחי ישראל", אמר נתניהו, "חמאס ישלם מחיר כבד על פיגוע הטרור הקשה הזה. צה"ל והשב"כ יעצימו את הפעולות נגד חמאס וארגוני הטרור בעזה עד שמטרת מבצע צוק איתן תושג", הבטיח ראש הממשלה. שוסטר אמר בתגובה כי על הממשלה להכריע. "ככה אי אפשר להמשיך לאורך זמן. או שיגיעו להסדר או שצה"ל יצטרך להיכנס למערכה הרבה יותר כבדה".

המכוניות שנשרפו (צילום: כבאות דרום)
המכוניות שנשרפו בשער הנגב (צילום: כבאות דרום)

 

המכוניות השרופות (צילום: משטרת ישראל)
המכוניות השרופות (צילום: משטרת ישראל)

 

תקיפת משגר (צילום: דובר צהל)
תקיפת משגר (צילום: דובר צה"ל)
סייר בעוטף עזה - הרמטכ"ל (צילום: דובר צהל)
סייר בעוטף עזה - הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)

הערב, סמוך לשעה 18:15 נורה מטח של חמש פצצות מרגמה לעבר המועצה. פצצה אחת פגעה בכלי רכב שעלו באש ופצצה נוספת נפלה בחצר ביתה של משפחת הילד שלא הספיקה להיכנס למרחב מוגן ורסיס שחדר לבית פגע בילד והרגו.

68 בני אדם נהרגו עד כה במהלך מלחמת "מבצע צוק איתן", מתוכם 64 קצינים, חיילים ואנשי קבע. ארבעה אזרחים נהרגו, בתוכם תושב הפזורה הבדואית והילד שנהרג היום.

מאז שעות הבוקר נורו יותר מ-90 רקטות ופצמ"רים לעבר ישובי עוטף עזה והמועצות האזוריות, באר שבע וגוש דן. 73 מתוכן התפוצצו בשטח ישראל, ועשר רקטות יורטו בידי כיפת ברזל. צה"ל תקף עד כה 35 מטרות שונות ברחבי הרצועה בהם בורות שיגור, משגרים, מחסני אמל"ח ועוד. תוך כך סייר היום הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, בישובי עוטף עזה ושמע תדריכים על הערכות צה"ל באזור.

החמאס מוציא להורג חשודים

ארגון חמאס נלחץ מאוד לאחר חיסול שלושה בכירי החמאס בידי חיל האוויר. במהלך היום, כך דיווחו מקורות פלסטיניים, הוצאו להורג 20 פלסטינים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל. הפלסטינים נכבלו ועיניהם כוסו, הם הורדו על ברכיהם בקרן רחוב ואז נורו בראשם למוות. ההוצאה להורג בוצעה ללא משפט וללא דיון. החמאס קרא לתושבי עזה לפקוח עין ולחסל בלי להמתין את מי שנחשד בשיתוף פעולה. אתר א-ראי, המזוהה עם חמאס, הזהיר היום כי "אותו עונש יינתן לאנשים נוספים בקרוב". אתר א-ראי טען כי ההוצאה להורג אירעה לאחר שהתקיימו לחשודים שימועים מזורזים בלבד.

חיסול חשודים בקרן רחוב בידי החמאס (צילום מתוך חשבון טוויטר)
חיסול חשודים בקרן רחוב בידי החמאס (צילום מתוך חשבון טוויטר)

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, התייחס אתמול להתנהלות הישראלית במסגרת מבצע "צוק איתן". "יש החלטה ישראלית אסטרטגית שכל עוד יש אש וטרור – לא יתנהל משא ומתן. זה יומיים לא מתקיים מו"מ, והוא לא יתקיים עד אשר ישרור שקט. צה"ל ומדינת ישראל ימשיכו בתקיפות האוויריות ובכל האמצעים לתקוף ברצועת עזה", אמר המתאם והוסיף: "כל עוד הירי והטרור ממשיכים וחמאס בונה מתחת לאדמה, משתמש בבתי חולים, בבנייני ובאזרחים פלסטינים כמגן אנושי – אנו נמשיך לפעול כנגד בכירי חמאס בכוח ובתקיפות. אין מנהיג שיש לו חסינות, בשום זמן, בשום מקום, בין אם הוא מדינאי ובין אם הוא איש צבא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן