Skip to content

נתניהו לבאן: חמאס זה דעאש, ודאעש זה חמאס

מדינות האיחוד האירופי וארה"ב מתכוונות להעביר החלטה במועצת הביטחון של האו"ם, שתקרא להפסקת אש מידית ולסיום הלחימה בעזה. ישראל עושה מאמץ דיפלומטי כדי שבהצעה ייכללו גם סעיפים ברורים בדבר פיקוח על המוצרים והסחורות שייכנסו לרצועת עזה, כדי למנוע העברת אמצעי לחימה והתחמשות מחודשת של חמאס. יו"ר העבודה הרצוג דורש: בחירות אחרי מבצע "צוק איתן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ארגון הטרור חמאס רצח ילד ישראלי בן 4. ישראל מעולם לא פגעה במכוון באזרחים". כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למזכ"ל האו"ם באן קי מון.

"העולם ראה אתמול שחמאס, כמו דעאש, מבצע הוצאות המוניות להורג, רודף ומדכא מיעוטים. שני הארגונים קוראים להקמת חליפות איסלאמית, ושניהם משתמשים באותן שיטות רצחניות – לכן חמאס זה דעאש, ודאעש זה חמאס", אמר ראש הממשלה למזכ"ל האו"ם.

"ישראל מעולם לא פגעה במכוון באזרחים". נתניהו ובאן (צילום ארכיון: נירה ידין)
"ישראל מעולם לא פגעה במכוון באזרחים". נתניהו ובאן (צילום ארכיון: נירה ידין)

ראש הממשלה נתניהו האשים את חמאס, בהפרת הפסקת האש, בשיחה עם באן. "מדובר בפעם ה-11 שחמאס מפר את הפסקת האש בין הצדדים", אמר נתניהו. "חמאס מסתתר מאחורי תושבי עזה ויורה לעבר ישראל במטרה לבצע טבח המוני באזרחי ישראל, זהו פשע מלחמה כפול". נתניהו הזכיר למזכ"ל האו"ם כי ישראל מאפשרת הכנסת ציוד הומניטרי לתושבי הרצועה, על אף שחמאס פוגע פעם אחר פעם במעבר הסחורות.

ראש הממשלה שוחח עם מזכ"ל האו"ם בעוד ברקע נרקמת יוזמה משותפת של מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית, להעביר החלטה במועצת הביטחון של האו"ם, שתקרא להפסקת אש מיידית ולסיום הלחימה בעזה.

את ההצעה מובילות בריטניה, גרמניה, צרפת וארה"ב, בעקבות כשלון השיחות בקהיר בתחילת השבוע. עפ"י ההצעה המתרקמת ייפתחו המעברים לרצועת עזה והשליטה עליהם תועבר לכוח בינלאומי. עוד מוצע כי השליטה ברצועת עזה תועבר לרשות הפלסטינית וכי ישראל והרש"פ יחזרו לשולחן הדיונים למו"מ על בסיס קווי 67'. ישראל עושה באמצעות ארה"ב מאמץ דיפלומטי כדי שבהצעה ייכללו גם סעיפים ברורים בדבר פיקוח על המוצרים והסחורות שייכנסו לרצועת עזה, כדי למנוע העברת אמצעי לחימה והתחמשות מחודשת של חמאס.

בחירות אחרי "צוק איתן". יצחק הרצוג. (צילום: ציפי מנשה)
בחירות אחרי "צוק איתן". יצחק הרצוג. (צילום: ציפי מנשה)

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג, קורא לקיים בחירות כלליות עם סיום מבצע "צוק איתן". בדברים שאמר בראיון ל"פגוש את העיתונות", עם רינה מצליח, אמר הרצוג כי ראש הממשלה נתניהו נכשל כשחיזק את חמאס במקום להתנהל מול הגורמים המתונים יותר, דוגמת יו"ר הרשות אבו-מאזן.

"אחרי המערכה הזו צריך ללכת לבחירות. הממשלה נכשלה בכל פרמטר – כלכלי ומדיני, הגענו למבוי סתום", אמר הרצוג. "בכל צומת של הכרעה נתניהו העדיף מתווה שמחזק את החמאס במקום את אבו-מאזן. אם היה ניתן לחזק את השותף המתון, זה היה משרת את האינטרס הביטחוני של ישראל. צריך להתחיל לדבר במקביל למכות חזקות על החמאס. הייתי מנחית מכות על חמאס כאילו אין מו"מ עם אבו מאזן, ולדבר עם אבו מאזן כאילו אין מכות על חמאס".

הרצוג תובע מנתניהו ומהממשלה לקבל החלטה על תכנית חירום מקיפה שתספק רשת ביטחון כלכלית לתושבי יישובי הגדר ועוטף עזה המטווחים ללא הרף ע"י החמאס. לדבריו על תכנית זאת לאפשר מימון כלכלי של ריענון והפוגה למשפחות שיחליטו לצאת מהיישובים בתקופה הקרובה, לתת פיתרון כלכלי לעסקים ולמי שספג פגיעה כלכלית עקב אי יכולת לעבוד ולספק מענה לקראת שנת הלימודים שבפתח. "כל עוד אין מענה לירי הפצמ"רים על הממשלה לדאוג שתושבי עוטף עזה, בדגש על יישובי הגדר, יקבלו רשת ביטחון שתספק פיתרון הולם לכל הבעיות איתן הם נאלצים להתמודד בעקבות המערכה המתמשכת. לא מספיק להלל את חוסנם, יש לספק להם חוסן כלכלי בהחלטות ובמעשים. זו חובה מוסרית בסיסית של מדינה לאזרחיה בשעת מצוקה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן