Skip to content

מטחים כבדים לדרום וההורים מאיימים ששנת הלימודים לא תיפתח

מטחי הרקטות מהרצועה לא פחתו. צה"ל חיסל בכיר, איש הכספים של החמאס. 13 פלסטינים נהרגו ו-3 ישראלים נפצעו בינוני עד קשה כשהגיעו לאסוף פלסטינים ממעבר ארז. בדרום מאיימים הורים להשבית את שנת הלימודים שבפתח. ברצועה יישארו חצי מיליון תלמידים פלסטינים בבתיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ירי הרקטות מרצועת עזה נמשך היום (ראשון) כמעט ללא הפסקה. בשעות הצהריים נפצעו שלושה בני אדם באורח בינוני עד קשה. הפצועים, בן 27, בן 40 ובן 50 פונו לבית החולים ברזילאי בידי חילי צה"ל, תחת אש. הם נפגעו מאש פצמ"רים כבדה סמוך למעבר ארז. השלושה הגיעו למעבר ככול הנראה על מנת לאסוף פלסטינים לטיפול בישראל. חיל האוויר תקף את המשגר שממנו נורתה הרקטה לעברם ומשגר נוסף שממנו נורתה רקטה לעבר באר שבע בשעות הצהריים. רקטה נוספת התפוצצה במרכז הארץ בשטח פתוח בלי לגרום לנזק לאדם או לרכוש.

יותר מ-100 רקטות נורו מחצות ועד שעות הערב. אזעקות הופעלו באשקלון, שדרות, המועצה האזורית אשכול, המועצה האזורית שער הנגב, המועצה האזורית שדות נגב, המועצה האזורית באר טוביה, המועצה האזורית חוף אשקלון ומרחב באר שבע. מערכת כיפת ברזל יירטה 13מהרקטות שנורו לעבר ישראל.

במקביל המשיך צה"ל בתקיפותיו ברצועה. היום תקף מטוס של חיל האוויר בצפון רצועת עזה את פעיל הטרור מוחמד אל-ע'ול (30), שלדברי צה"ל הוא בכיר בתחום העברת הכספים בארגון הטרור חמאס. הפלסטינים דיווחו כי הוא נהרג בעת שנסע ברכבו. הבכיר נשא עמו כמות גדולה של דולרים אמריקניים שהתעופפו והתפזרו לכל עבר. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי בתקיפה זו נהרגו חמישה בני אדם, ביניהם אישה ושלושת ילדיה.

מאוחר יותר תקף חיל האוויר שני פעילי טרור ששיגרו רקטות לעבר שדרות. זוהתה פגיעה. החל מחצות תקף צה"ל כ-60 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, ביניהן משגרים מוטמנים, אתרים לייצור ואחסון אמצעי לחימה ומוקדי פעילות טרור. סוכנות "מען" מדווחת כי 13 פלסטינים נהרגו היום כתוצאה מהפצצות צה"ל.

הריסות מבנה שהותקף ברצועה (צילום: סוכנות הידיעות הפלסטינית אלראי)
הריסות מבנה שהותקף ברצועה (צילום: סוכנות הידיעות הפלסטינית אלראי)
זיהוי משגר (צילום מסך: דובר צה"ל)
זיהוי משגר (צילום מסך: דובר צה"ל)
תקיפת המשגר (צילום מסך: דובר צה"ל)
תקיפת המשגר (צילום מסך: דובר צה"ל)
חיסול משגר נוסף (צילום מסך: דובר צה"ל)
חיסול משגר נוסף (צילום מסך: דובר צה"ל)

הורי תלמידים בדרום מאיימים להשבית את פתיחת שנת הלימודים כסדרה

שיבושים צפויים בפתיחת שנת הלימודים בתחילת חודש ספטמבר. נראה כי היא לא תיפתח כסידרה בחלק ניכר מבתי הספר, בעיקר בדרום. בישיבת הבוקר של ממשלת ישראל התייחס לעניין ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "ביטחון התלמידים והוריהם קודם לכל שיקול שלנו". למרות הודעות שר החינוך שי פירון ונתניהו כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה, בימים הקרובים יערכו נציגי פיקוד העורף בדיקות בכלל בתי הספר ברחבי הארץ וינחו כל בית ספר בנפרד כיצד לנהוג בפתיחת שנת הלימודים.

ועד הורי התלמידים באשקלון הודיע במקביל כי ההורים שוקלים להשבית את שנת הלימודים בעיר.
בהודעת הוועד שהועברה לתקשורת נמסר כי "שר החינוך הודיע כי שנת הלימודים תשע"ה תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר, אבל מישהו שכח שאנו נתונים במלחמה ומאות מרגמות ורקטות נופלות עלינו מדי יום. במצב כזה לא נסכים לפתיחת שנת הלימודים, גם אם הירי יהיה בלתי רציף, ובאזורים קרובים לרצועת עזה. דין תל אביב כדין שדרות ויישובי עוטף עזה", לשון ההודעה.

ראש העיר אשקלון, איתמר שמעוני, הבהיר כי עמדתו בנושא ברורה וחד-משמעית: "כל עוד נמשך ירי הטילים מרצועת עזה, לא נפתח את שנת הלימודים באשקלון. לא נחזור בשום אופן לשגרה תחת אש. רק כשיהיה ברור לנו לחלוטין שאין סכנה של ירי טילים, התלמידים יחזרו לגנים ולבתי הספר. לא נסכן חייהם של תלמידים רק כדי לשדר שאצלנו הכול בסדר".

שר הפנים גדעון סער אמר היום כי "פתיחת שנת הלימודים היא משימה לאומית. עלינו להבטיח ככל הניתן את ביטחונם של ילדי ישראל במוסדות החינוך ברחבי הארץ". סער הודיע היום לראשי הרשויות, כי עקב המצב הביטחוני ולקראת פתיחת שנת הלימודים הוא חתם על צו המתיר הצבת מיגוניות ללא צורך בהיתר ותכנית, על מנת להציבן בהקדם האפשרי בכל מוסד חינוכי בו יידרשו. "צו זה נותן מענה ביטחוני מיידי אשר יאפשר לרשויות המקומיות להיערך לקראת שנת הלימודים הקרובה".

ממשרד החינוך נמסר היום: "אנחנו חותרים לפתיחה של מערכת החינוך בהתאם להנחיות של פיקוד העורף לפי רמת המיגון וההתראה. ביישובים מ-40 ק"מ ואילך שנת הלימודים תיפתח כסדרה. ביישובים עד 40 ק"מ זה יהיה בהתאם להנחיות. אנחנו עובדים לפי כמה תרחישים. מבחינתנו, כל תלמיד יקבל מענה ללא קשר למקום שבו הוא נמצא". למרות זאת הדגישו במשרד החינוך כי מתקיימת מדי יום הערכת מצב, ולכן עשויים להיות שינויים עד סמוך לפתיחת שנת הלימודים. עוד נמסר: "אנחנו לוקחים את מכלול ההנחיות ועושים את המקסימום כדי שלכולם תהיה מסגרת לימודית מתאימה ונאותה".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, הגיע הבוקר לאשקלון וסקר את היערכות הכוחות בגזרה: "השוטרים בשטח פועלים במתכונת מיוחדת כבר מספר חודשים, מדובר באתגר לא פשוט, אך המדינה כולה מגויסת כדי שהמערכה הלאומית תסתיים", ציין המפכ"ל במהלך הערכת מצב שקיים עם ראש העיר אשקלון, איתמר שמעוני, בחמ"ל העירוני. בנוגע לסוגיית פתיחת שנת הלימודים, אמר דנינו: "מדובר בהחלטה של משרד החינוך והרשויות המקומיות, אך אנו נערכים לכל האפשרויות, בשאיפה ששנת הלימודים תחל כמתוכנן ב-1.9. כולנו תקווה שנחזור כמה שיותר מהר לשגרה".

בגדה המערבית יחזרו כ-700 אלף תלמידי בתי ספר לחבוש את ספסלי הלימודים. עם זאת, 500 אלף תלמידים ברצועת עזה יאלצו להישאר בבתיהם. כך מסר היום שר החינוך הפלסטיני חוואלה שאקשיר. לדבריו, מערכת החינוך ברצועת עזה תחזור לפעילות רק לאחר סיום "התוקפנות הישראלית" ברצועה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן