Skip to content

"לוסי": מי מפחד מסקרלט ג'והנסון? כולם

סרט הפעולה החדש של לוק בסון מציג עלילה טיפשית, אבל שחקנית מענגת וחסרת מעצורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

מוח משודרג. ג'והנסון. באדיבות גלובוס מקס

לוק בסון הוא תסריטאי, במאי ומפיק מאוד פורה, וסרטיו עשירים בקטעי פעולה מקוריים, מרדפי מכוניות מדהימים ו-ויזואליות מרהיבה ביופיה. הסרט "לוסי" בבימויו מאפשר לו לקחת את כשרונותיו לגבהים חדשים, תוך שילוב של הרבה אנרגיה "על סמים" ועלילה מדע בדיונית מטופשת למדי.

מי שזוכה בשרביט הקסמים ובתפקיד הראשי הפעם היא סקרלט ג'והנסון ("הנוקמים"), לאחר שלוק בסון ליהק בעבר את אנה פרילו לתפקיד "ניקיטה", את מילה ג'ובוביץ' לתפקיד לילו בסרט "האלמנט החמישי" ולתפקיד "ז'אן ד'ארק", את נטלי פורטמן לתפקיד מתילדה בסרט "ליאון" ואת רוזנה ארקט לתפקיד יוהנה בסרט "הכחול הגדול".

אל תצפו לעלילה מתוחכמת מדי. הסרט נפתח בכך שלוסי עוזרת לחבר ומעבירה תיק לאיש עסקים. היא מבינה שזו עבודה מסוכנת, אבל בכורח הנסיבות – אין לה ברירה. מתברר שחרדתה מהעסקה מוצדקת. מר ז'אנג (מין-סיק צ'וי, "אולד-בוי") הוא בוס מרושע ביותר, שבאופן מוזר מדבר קוריאנית בטאיוואן, ובתוך דקות הוא מחדיר תרופה חדשה לגופה של לוסי, שמעצב מחדש את זהותה ומגדיל את כושר השימוש במוחה.

הסרט משתמש באגדה האורבאנית שאנו משתמשים רק בעשרה אחוזים מהמוח שלנו. לכן, עם הקיבולת הממוצעת למדי של לוסי, היא לומדת תוך שעה וחצי סרט לנצל 100% ממוחה, ומשתמשת בכל הידע שצברה כדי לפגוע במר ז'אנג מצד אחד, וכדי להוריש את הידע שלה לתרבות האנושית מצד אחר. במקביל, היא זוכה לכוח של שוורצנגר מ"שליחות קטלנית" ושולטת בטבע באופן מושלם, כך שהחבר'ה מ"אקס-מן" נראים כמו נמושות. מורגן פרימן ("האשליה") מופיע בתפקיד אורח כמדען מוח, ומנסה להסביר לצופים בקולו המרגיע עד כמה מדהימה לוסי.

ככל שהסרט מתקדם, כך הוא הופך לטיפשי יותר, ובסון לא מתאמץ לבדוק אם הפנטזיה שלו נתמכת בעובדות מדעיות, אבל המשחק המענג של ג'והנסון הופך את הסרט "לוסי" לטיול משעשע ומבדר. סרט זה בהחלט יותר מספק ושלם בחלקיו מאשר הניסיון של ג'וני דפ להציג את כישרונו בסרט הדומה "התעלות", שהתפוצץ כמוקש בתחילת הקיץ.

יש צופים שבוודאי ימלמלו כי הסרט "מאוד מטומטם" מתחת לאפם, בזמן שהמוח של ג'והנסן מתפוצץ באמצעים חזותיים רבים, אך יש להודות כי "לוסי" אף פעם לא משעמם. אהבתו של בסון לקטעי פעולה בלתי מרוסנים מצופים במדע בדיוני זרחני וצבוע מבוצעים באופן מושלם, וסקרלט ג'והנסון היא כלי הנשק האולטימטיבי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן