Skip to content

"מגיע להם" נכתב באתר הדתי לאומי "סרוגים", על קיבוץ נחל עוז

רק בעקבות הסערה שקמה הבינו עורכי האתר כי עליהם להתנצל - אך גם נוסח ההתנצלות היה בחצי פה. ח"כ שלי יחימוביץ' בתגובה: "מהיכן תהומות השנאה שמייצרים אמירה נוראה כזאת, בצירוף הוכחות מלומדות? ומי זה 'להם'? מיהם 'אנחנו' ומי אלה 'הם'? יש למישהו מפה סודית עם סימונים כאלה?"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מגיע להם". כך נכתב בכותרת מאמר המערכת של האתר "סרוגים" – אתר המיועד לציבור הדתי לאומי – שהוקדש לתושבי קיבוץ נחל עוז, שבו נהרג הילד דניאל טרגרמן בן הארבע וחצי כתוצאה מירי פצמ"ר. את מאמר המערכת כתב עורך האתר, אריה יואלי.

הכותרת שקבעה כי "מגיע להם" באתר "סרוגים"
הכותרת שקבעה כי "מגיע להם" באתר "סרוגים"

כותרת הידיעה נפתחה במילים "מגיע להם" והציגה נתון לפיו 99.9% מתושבי נחל עוז, שמאז סוף השבוע ספגו עשרות רקטות ופצצות מרגמה, תמכו בהתנתקות. "היום הם בהחלט משלמים את המחיר", נאמר בכותרת המשנה של האתר.

כותב המאמר ציטט את אחד מחברי קיבוץ נחל עוז, שאמר בראיון לעיתון "הארץ", בזמן ההתנתקות:  "אנחנו כל כך רוצים שיוציאו את המתנחלים משם, עד שאנחנו מוכנים לסבול ולשלם בשביל זה… בגלל נצרים אנחנו סובלים". "הבאתם את זה על עצמכם", פסק עורך האתר, שכתב את המאמר.

ההבהרה וההתנצלות בחצי פה, אחרי הסערה שקמה.
ההבהרה וההתנצלות בחצי פה, אחרי הסערה שקמה.

רק הסערה שקמה בעקבות הכותרת השערורייתית, הבינו עורכי האתר כי עליהם להתנצל. אך גם  ההתנצלות לא הייתה שלמה. "המילים 'מגיע להם' לא היו במקום", נאמר בנוסח ההתנצלות שפורסם באתר. "הן התווספו כדי להביע איזו תחושה, של כעס, של זעם, של זעקה. והם גם החטיאו את המטרה שבעבורה נכתבה הכתבה. לא היה כאן רצון לרקוד על הדם, אלא דרישה לחשבון נפש על הטעות הפטאלית שעשתה מדינת ישראל לפני תשע שנים, ובה תמכו דווקא אלה שהכי סובלים ממנה היום.

"אותו צמד מילים שלא הופיעו בכתבה, הוסרו תוך זמן צר מהכותרת, וגם מעמוד הפייסבוק של 'חדשות סרוגים' אליו הועתקו", נאמר בהמשך. "אנו מתנצלים בפני מי שנפגע מאותן שתי מילים. לא ביקשנו להצדיק רצח של יהודים, ולעולם לא נאחל לאף יהודי להירצח חס וחלילה".

עם זאת נאמר בהמשך: "כתב האישום כנגד תושבי נחל עוז, שהודיעו כי הם מוכנים לסבול למען ההתנתקות ועכשיו שכחו את הצהרותיהם, עומד בעינו. אמרתם שאתם מוכנים לסבול, תעמדו במילה שלכם. אנחנו מצפים גם להתנצלות וחרטה מצדם".

חברת הכנסת, שלי יחימוביץ', מיהרה להגיב בעמוד הפייסבוק שלה. "לשום ילד בן ארבע לא 'מגיע'  למות. גם לא מגיע לו, להוריו ולאוהביו, לשמש, בעודם מבכים את מותו, טרף להוכחת צידקתו הפוליטית, כביכול, של מישהו", כתבה יחימוביץ'.

"זדון, רוע ושמחה מצמררת לאיד". ח"כ שלי יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)
"זדון, רוע ושמחה מצמררת לאיד". ח"כ שלי יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)

"אני לא רוצה להרחיב על הזדון, הרוע, והשמחה המצמררת לאיד שבדברים, כי לא עת היא להסלמת הדיון עוד יותר. אני רוצה לבקש: הפסיקו את הטירוף הזה", כתבה ח"כ יחימוביץ'. "האם לכל מי שתמך בהתנתקות מגיע שילדו יהרג? האם לכל השמאלנים מגיע שילדם יהרג? האם לכל הימנים זה מגיע? האם להורי הנערים גיל-עד, אייל ונפתלי הגיע שילדיהם ירצחו משום ששתיים משלוש המשפחות מתגוררות מעבר לקו הירוק? מהיכן תהומות השנאה שמייצרים אמירה נוראה כזאת, בצירוף הוכחות מלומדות? ומי זה 'להם'? מיהם 'אנחנו' ומי אלה 'הם'? יש למישהו מפה סודית עם סימונים כאלה?

"בהלווייתו הכואבת של דניאל, לא נשמע השורש נ.ק.מ בשום הטיה. לא 'השם יקום דמו' הדתי ולא 'נקמת דם ילד קטן' החילוני של ביאליק. אמא של דניאל שיתפה חלום, שלעולם לא יתגשם: שדניאל יגדל להיות המנהיג שיביא את השלום", כתבה ח"כ יחימוביץ'. "לא מגיע לו, לא מגיע לכם, לא מגיע לכולנו".

ובתוך כך תובע יו"ר מפלגת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג מן הממשלה לספק לתושבי עוטף עזה רשת ביטחון.

תובע רשת ביטחון ליישובים. יצחק הרצוג. (צילום: ציפי מנשה)
תובע רשת ביטחון ליישובים. יצחק הרצוג. (צילום: ציפי מנשה)

"בנקודת זמן זאת אין מענה לירי הפצמ"רים על יישובי עוטף עזה ובעיקר על יישובי הגדר ולכן אני תובע מראש הממשלה והממשלה לקבל החלטה על תכנית חירום מקיפה שצריכה לכלול פינוי במימון המדינה לכל אזרח שרוצה בכך. אין סיבה שאזרחים יסכנו כך את חייהם", אומר הרצוג.

הרצוג תובע גם רשת ביטחון כלכלית, שתאפשר לכל אזרח ביישובי העוטף ויישובי הגדר לקבל משכורת כאילו עבד כל התקופה. עוד תובע יו"ר "העבודה" הכנת תכנית לימודים מקיפה לכל תלמידי היישובים בין אם באמצעות למידה מרחוק ומהבית או לימודים ביישובים בהם יתרכזו.

"זו חובה מוסרית בסיסית של מדינה לאזרחיה בשעת מצוקה. זה לא מספיק להלל את חוסנם של התושבים, עכשיו הגיע תורה של הממשלה לספק להם בחזרה את החוסן שהם צריכים".

1 Comment

  1. ניר
    26 באוגוסט 2014 @ 14:37

    אני שם לב שהתגובות שלי נמחקות כתבו לי בבקשה שאתם לא רוצים שאשתתף כאן באתר שלכם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן