Skip to content

ההסתדרות: למדינה אסור להפקיר טייסים בני 65

בנובמבר השנה יכנסו לתוקף תקנות בינלאומיות חדשות, שלפיהן עשרות טייסים מעל גיל 65, לא יוכלו עוד לטוס בחברות התעופה הישראליות. לטענת ההסתדרות ואיגוד הטייסים, משרד התחבורה לא הגיש בקשה להחרגה, כדי שהטייסים יוכלו להמשיך לטוס עד גיל 67. במבצע צוק איתן הטייסים הותיקים מילאו את מקומם של חבריהם שגויסו, כדי שחברות התעופה הישראליות ימשיכו ולתפקד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החל מנובמבר 2014 – מועד כניסתן לתוקף של תקנות חדשות של ארגון התעופה הבינלאומי (International Civil Aviation Organization – ICAO) – לא יוכלו עשרות טייסים מעל גיל 65 לטוס בחברות התעופה המסחריות בישראל. הסיבה לכך, לדברי ההסתדרות ואיגוד הטייסים, היא סירובו של משרד התחבורה לנצל את סמכותו ולהגיש לארגון התעופה האזרחית הבינלאומי, בקשה להחרגה – כפי שהיה נהוג עד כה וכפי שמקובל ביתר המדינות בהן גיל הפנסיה הקבוע בחוק גבוה מ-65. כתוצאה מההנחיה הרשמית שהוציאה רת"א לחברות התעופה בישראל, עשרות טייסים ותיקים צפויים לאבד את עבודתם שנתיים בלבד לפני גיל הפרישה.

טייסי אל על, צעירים וותיקים, בתא הטייס
טייסי אל על, צעירים וותיקים, בתא הטייס

יוזמה משותפת

לאור זאת, התקיימה היום ישיבה מיוחדת היום בלשכתו של אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ובה הוחלט על הקמת מטה פעולה משותף בין איגוד עובדי התחבורה, איגוד הטייסים וועדי חברות התעופה הישראליות: אל על, ישראייר וארקיע. מטרת היוזמה המשותפת היא להוביל מהלך למניעת הפגיעה בטייסים הישראלים, אשר ייאלצו מעתה לסיים את העסקתם כטייסים שנתיים לפני הגיעם לגיל הפרישה הקבוע בחוק.

"למנוע זריקתם למעגל האבטלה"

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אמר היום: "דווקא בזמן המלחמה בעזה, בעת שעשרות טייסים התייצבו למילואים במבצע צוק איתן, היה זה ציבור הטייסים הוותיקים שנקרא למלא את מקומם על מנת לשמר את שגרת התעופה של ישראל. למרבה האירוניה והכעס, בזמן שהטייסים הוותיקים עבדו לילות כימים על מנת לחלץ את רבבות הישראלים שנתקעו בחו"ל עקב הביטולים של החברות הבינלאומיות, המדינה לא עשתה דבר על מנת להציל את הביטחון התעסוקתי שלהם ולמנוע את זריקתם למעגל האבטלה, שנתיים בלבד לפני גיל הפרישה".

אדרי הוסיף וציין כי: "למדינת ישראל אסור להפקיר את טייסיה. ההחלטה החד צדדית שנפלה בעניין זה אינה מתקבלת על הדעת והיה ניתן להגיע לפתרון אחראי ונכון יותר עבור כל הצדדים. החל משינוי החקיקה אשר נוגע לגיל הפרישה של הטייסים, דרך היוון משכורותיהם עד לפרישה, וכלה בהבטחת הביטחון התעסוקתי שלהם לאחר יישום הנוהל החדש. ההסתדרות, תפעל באמצעות מטה הפעולה, מול המדינה ומול החברות, על מנת למנוע את הפגיעה בטייסים וליישב את המחלוקת בדרך של משא ומתן".

"פגיעה אנושה בפרנסתם"

יו"ר איגוד הטייסים, קברניט ד"ר יוסי שוב אמר: "עד עתה, טייסים אשר עברו את גיל 65 המשיכו לטוס. אם לא יינתן על ידי הממשלה והחברות מענה מידי לקרקוע הכפוי של הטייסים בני ה-65 ויותר, הרי שבפועל הם יפוטרו שנתיים לפני שיוכלו לפרוש לפנסיה על פי חוק, תוך פגיעה אנושה בפרנסתם ובזכות היסוד של חופש העיסוק.

"אותם טייסים בדיוק התגייסו אך לאחרונה למלא את מקומם של טייסי החברות אשר גויסו למילואים במהלך מבצע צוק איתן וטסו באופן מתוגבר כדי לשמר את שגרת התעופה אל ישראל וממנה. זאת בשעה שחברות רבות ביטלו את טיסותיהן לישראל ואלפי ישראלים נתקעו בחו"ל.

"ביד אחת קובעת הממשלה שגיל הפנסיה הוא 67 וביד השנייה, אותה ממשלה, מונעת מהטייסים להתפרנס עד לגיל שהיא עצמה קבעה. אלו אותם טייסים ששרתו שנים את מדינת ישראל וחלקם ממשיך ומשרת גם כיום במילואים, גם לאחר גיל 65.

"כל גורמי התעופה בארץ חייבים לפעול מידית לטובת המשך הטיסה, ממש כמו היום. יש למצוא פתרון מהיר והוגן לנושא סכנת הפיטורין של עשרות טייסים מדי שנה בכל חברות התעופה המסחריות בישראל".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: ההגבלה נובעת מהחלטה של ארגון התעופה הבינלאומי (ICAO), שהגדיר, כי הסטנדרט לגיל המרבי לטיסה של קברניטים וטייסי משנה הוא 65. רשות התעופה האזרחית (רת"א) מודעת לאספקטים השונים של החלטה זו ודנה בהם.

1 Comment

  1. ניר
    28 באוגוסט 2014 @ 7:21

    הכל טוב ויפה האמת אני לא דואג לפנסיה שלהם הם לא יזרקו לרחוב רובם הגדול יש לו פנסיה יפה מאוד משרות בח"א
    ומשתכרים יפה מאוד מה יקרה לא נוציא אותם לגמלאות מה יקרה לטייסים צעירים לא ימצאו עבודה כי המבוגרים לא רוצים לפרוש כך בכל ענף המבוגרים לא רוצים לפרוש לפחות חלקם ואז לבחורים צעירים אין עבודה כי המבוגרים נאחזים בקרנות המזבח

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן