Skip to content

ראש מועצת אשכול: בינתיים אנחנו לא חוזרים. הממשלה היא קרקס

חיים ילין מבטא את תחושת ראשי מועצות וישובים בדרום. ילין מכה על חטא ואומר שהיה צריך לומר קודם באופן מפורש: "הממשלה הזו אינה אמינה. אם לא יילכו למו"מ מדיני, אין סיכוי להפסקת האש". טרם נקבע מועד ללוויות רבש"צ קיבוץ נירים וסגנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש (שלישי), הותרו לפרסום שמות ההרוגים מפגיעת הפצמ"ר בקיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול. כשעה לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש נפגעו שלושה מנפילה הפצצה. זאב (זאביק) עציון (55), רכז הביטחון של הקיבוץ, נהרג במקום וסגנו שחר מלמד (43), נפצע קשה ומותו נקבע בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. טרם נקבעו מועדי הלוויותיהם. אדם נוסף שהיה עמם נפצע קשה והוחש גם הוא לבית החולים. השלושה עסקו בתיקון תשתית חשמל שניזוקה באותו יום מירי אחר. מבדיקה ראשונית עלה כי השלושה רצו לתפוס מחסה לאחר נישמע צבע אדום, אך הפצצה התפוצצה לפני שהספיקו. הבוקר (רביעי), נמסר מבית החולים כי מצבו של הפצוע קשה עדיין קשה והוא מורדם ומונשם ושלושת הפצועים הנוספים כתוצרה מנפילת הפצמ"ר, עדיין מאושפזים במצב קל.

זאביק עציון ז"ל
זאביק עציון ז"ל

 

שחר מלמד ז"ל
שחר מלמד ז"ל

ראש מועצת אשכול, חיים ילין התייחס לכך הבוקר ואמר: "זהו אחד האירועים הקשים ביותר בעוטף עזה ובאשכול. אנחנו במלחמת התשה. בלתי נסבל שהממשלה גררה אותנו למלחמה של חודשיים עם הפסקות אש באמצע. פירוז עזה לא יכול להיעשות על ידי ירי אינטנסיבי על עוטף עזה. זה צריך להיות על ידי הסכם מדיני. אם החלטתם לעשות זאת במלחמה, שיהיו לכם מספיק ביצים לעשות זאת עד הסוף. יש לנו ממשלה חלשה". ועוד: "אדוני ראש הממשלה, אם היית פה יומיים היית מקבל החלטות אחרות". ילין הוסיף כי בינתיים המועצה איננה קוראת לתושבים לחזור. "אני איבדתי את האמון בממשלת ישראל. כל יום כשיש כאן ציוץ של ציפורים אני אבדוק. אנחנו חיים כאן מיום ליום". בראיון לאריה גולן מרשת ב' אמר ילין: "מהיכרותי האישית עם השרים אני יודע שכל אחד מהם לחוד הוא אדם מדהים", אבל "כקבוצה הם קרקס גדול". ילין הוסיף כי מחר בערב לאחר ישיבה עם אוגדת עזה, יוחלט במועצה על המשך מצב החירום במועצה. בינתיים, כך אמר ראש המועצה, אין בכוונת המועצה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה בתחילת ספטמבר הקרוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן