Skip to content

התחממות בצד הסורי של גבול הצפון: המורדים השתלטו על מעבר קוניטרה

קרבות עזים שניטשו בשעות הבוקר בין המורדים לצבא סוריה בסמיכות לגבול ישראל, גרמו לצה"ל להנחות את החקלאים להפסיק לעבד שטחי קרקע צמודי גדר ולהתרחק מהמקום. צה"ל סגר אתרי תיירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מעבר קוניטרה (צילום: פורטל הדרוזים הונא)
מעבר קוניטרה (צילום: פורטל הדרוזים הונא)

צה"ל העלה כוננות בגבול הצפון בעקבות קרבות עזים שהחלו הבוקר (רביעי) באזור מעבר קוניטרה, בין כוחות צבא אסד לכוחות המורדים. בעקבות החשש מזליגה של ירי או ירי מכוון לישראל, הונחו חקלאי הגולן להתרחק מאזור הגבול ולא לעבד שטחים צמודי גבול. מאז תחילת הלחימה בסוריה מנסים המורדים להשתלט על המעבר שעבר לשליטתם ושוב לשליטת הסורים מספר פעמים. הבוקר התפוצצה פצצת מרגמה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק לאדם או לרכוש.

כמו כן הורה צה"ל לסגור אתרי מבקרים ברמת הגולן. האתרים שנסגרו לציבור: נקודת התצפית לקוניטרה והפארק הוולקני. כמו כן, נאסרה התנועה בכביש 98 באזור צומת בר-און לאלוני הבשן. בינתיים, כך דווח, תפסו המורדים שליטה על חלק ממעבר קוניטרה ובצה"ל אישרו עובדה זו.

בלילה שבין שבת לראשון השבוע נורו מסוריה חמש רקטות לעבר ישראל. הרקטות התפוצצו בשטח פתוח בסמוך לאחד מקיבוצי רמת הגולן ומלבד נזק קל שנגרם לכבל מתח חשמל שתוקן על ידי חברת החשמל, וכמה נפגעי חרדה בקרב ילדים בקיבוץ לא נפגע איש. הרקטות שוגרו בסמוך ל01:30 וצה"ל הודיע כי הוא רואה ממשל הסורי וצבאו כגורם האחראי לנעשה בתחום סוריה, אך הבליג ולא הגיב באש.

1 Comment

  1. ניר
    27 באוגוסט 2014 @ 15:37

    בנתיים דוח על קצין צה"ל נפצע הבוקר (רביעי) באורח קל עד בינוני מירי בחזהו סמוך לגבול עם סוריה. מצבו יציב והוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם, משם נמסר כי הוא מטופל בחדר הלם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן