Skip to content

קצין צה"ל נפצע מירי ברמת הגולן; המורדים כבשו את מעבר קוניטרה

קצין צה"ל נפצע בחזהו ברמת הגולן והחש לבית חולים. צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעמדות צבא סוריה. צה"ל הנחה את החקלאים להפסיק לעבד שטחי קרקע צמודי גדר והרחיק גם תקשורת מהגבול. אתרי התיירות באזור נסגרו. פצצות מרגמה התפוצצו בשטחים פתוחים ודווח שהמורדים הצליחו להשתלט על קוניטרה ועל מעבר הגבול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קצין צה"ל נפצע הבוקר (רביעי) באורח קל עד בינוני בחזהו מירי תועה של נשק קל, סמוך לגבול עם סוריה. מצבו הוגדר יציב והוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם. צה"ל פינה גם צוותי תקשורת מאזור הגבול מחשש שיפגעו. בתגובה תקף צה"ל שתי עמדות של צבא סוריה. מצה"ל נמסר כי זוהו פגיעות וכי צה"ל רואה בממש הסורי אחראי על הנעשה בתחומו.

הבוקר נפלו שלוש פצצות מרגמה בשטח ישראל ליד הגבול שהתפוצצו מבלי לגרום לנזק ברכוש. קרבות עזים ניטשים בסמוך למעבר קוניטרה בין צבא אסד לכוחות המורדים על השליטה במעבר. גורמים בצה"ל העריכו כי צפויות זליגות נוספות במהלך יום הקרבות הקשה. ולכן צה"ל העלה כוננות בגבול הצפון בעקבות קרבות עזים שהחלו הבוקר (רביעי) באזור מעבר קונטרה בין כוחות צבא אסד לכוחות המורדים. בעקבות החשש מזליגה של ירי או ירי מכוון לישראל, הונחו חקלאי הגולן להתרחק מאזור הגבול ולא לעבד שטחים צמודי גבול. מאז תחילת הלחימה בסוריה מנסים המורדים להשתלט על המעבר שעבר לשליטתם ושוב לשליטת הסורים מספר פעמים.

הבוקר התפוצצה פצצת מרגמה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק לאדם או לרכוש. כמו כן הורה צה"ל לסגור אתרי מבקרים ברמת הגולן. האתרים שנסגרו לציבור: נקודת התצפית לקוניטרה והפארק הוולקני. כמו כן, נאסרה התנועה בכביש 98 באזור צומת בר-און לאלוני. רשת אלג'זירה דיווחה לפני זמן קצר כי כוחות המורדים הצליחו להשיג שליטה מליאה על מעבר קוניטרה שהנו נכס אסטרטגי חשוב לשני הצדדים הנלחמים. אבל בינתיים אין לכך אישור נוסף.

 

קוניטרה היום - קרבות פנים אל פנים בתעלות המגן (צילום מסך)
קוניטרה היום - קרבות פנים אל פנים בתעלות המגן (צילום מסך)

 

קניטרה היום - דגל הג'יהאד מונף ליד מרגמה של המורדים (צילום מסך)
קניטרה היום - דגל הג'יהאד מונף ליד מרגמה של המורדים (צילום מסך)

 

קרבות בקוניטרה (צילום מסך)
קרבות בקוניטרה (צילום מסך)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן