Skip to content

תוכנית לחיזוק ישובי עוטף עזה בעלות של כחצי מיליארד שקל

את התוכנית הגיש אתמול לראש הממשלה שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ועלותה הייתה כ-650 מיליון שקל. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, בדק את התוכנית וקיבל את מרבית ההמלצות. גם לאחר בדיקתו עדיין מדובר בתוכנית כוללת בעלות של יותר מחצי מיליארד שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום ראשון אמורה הממשלה לדון בתוכניתו של שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, לחיזוק ישובי עוטף עזה, בנייה וקליטת עלייה בישובים. אתמול הגיש השר לראש הממשלה בנימין נתניהו את התוכנית החדשה לדיון בממשלה ולאישורה. על פי התוכנית, אמורים המשרדים השונים להקצות כ-650 מיליון שקל לטובת הישובים והעיר שדרות.

השר אורי אוריאל מציג את

השר אורי אוריאל מציג תוכניתו. צילום: ששון תירם

על פי התוכנית, המדינה אמורה לסבסד את עלויות פיתוח הקרקע לבנייה, להעמיד בתי אגודה ומבנים יבילים לרשות הישובים והקיבוצים, להקים מתחמי קליטה וכן שיפוץ, הרחבה, מיגון ולהקים מוסדות ציבור בישובים ובעיר שדרות.

בדיקת מנכ"ל משרד ראש הממשלה

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, בדק את התוכנית וקיבל את מרבית המלצות צוות המשימה הבין משרדי לנושא תשתיות ומגורים, בראשות מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון שלמה בן אליהו. גם לאחר בדיקת לוקר עדיין מדובר בתוכנית כוללת בעלות של יותר מחצי מיליארד שקלים.

המלצות

בין ההמלצות שהתקבלו: סיוע בהיקף מאות מיליוני שקלים לפיתוח תשתיות, מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים (שצ"פים) בישובי עוטף עזה, ובעיר שדרות; העמקת סבסוד הפיתוח בשדרות ובהתיישבות הכפרית בעוטף עזה בהיקף של כ-100 מיליון שקל; יצירת פתרונות דיור מהירים באמצעות בתי אגודה הצבת מבנים יבילים ושיפוץ מבנים קיימים, בהיקף של כ-75 מיליון שקל וסיוע בשכר דירה לסטודנטים ומשפחות, בשדרות ובישובי עוטף עזה.

בדיקות בשטח

התוכנית לחיזוק יישובי עוטף עזה גובשה לאחר בדיקות שנעשו בשטח ומפגשים עם התושבים וראשי המועצות, והיא הוגשה כהמשך להחלטת הממשלה מתחילת החודש לחיזוק הישובים בעוטף עזה.

התוכנית החדשה לחיזוק ישובי עוטף עזה, בנייה וקליטת עלייה בישובים, של השר האוריאל, גובשה על ידי הצוות הבין משרדי בו חברים נציגים ומנכ"לי משרדי: התחבורה, הנגב והגליל, החקלאות ופיתוח הכפר, הגנת הסביבה, התשתיות הלאומיות, העלייה והקליטה, המשרד לשירותי דת, הממונה על התקציבים ונציג מטעם החשבת הכללית באוצר, נציג רשות מקרקעי ישראל, והחטיבה להתיישבות.

"תשובה ציונית הולמת לחמאס"

השר אורי אריאל אמר: "אישור ההמלצות שגיבשנו וביצוען בפועל, יובילו לחיזוק ופיתוח משמעותיים של ישובי עוטף עזה והעיר שדרות. מדובר בתשובה ציונית הולמת לחמאס. ניסיון החמאס לפגוע ברוח אזרחי מדינת ישראל לא צלח. נמשיך לפעול לבנייה וחיזוק ההתיישבות בעוטף עזה. אני מברך על קבלת ההמלצות ובכוונתי לפעול ליישומן בשטח בהקדם האפשרי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן