Skip to content

4,000 דונם בגוש עציון הוכרזו כאדמות המדינה

ההכרזה על הקרקעות בהתנחלות גבעות כאדמות מדינה תאפשר בסוף ההליך את הרחבת ההתיישבות בגוש עציון. מדובר בהליך ארוך שאפשר שיארך שנים ארוכות. מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר אמר בתגובה כי "הפיכת 4,000 דונם לאדמות מדינה היא תקיעת סכין בגבו של אבו מאזן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אבק המלחמה ברצועת עזה עוד לא שקע, התהליך המדיני עוד לא הונע מחדש – וכבר נשפכו קיתונות של צוננים על הסיכוי לחדש את שיחות השלום עם אבו מאזן והרשות הפלסטינית. זאת, לאחר שמתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הבוקר, כי בהמשך להנחיית הדרג המדיני עם תום מבצע "שובו אחים", החל היום הליך הכרזה על אדמות מדינה על כ-4,000 דונם – בגבעות אשר באזור גוש עציון.

שכונת המגורים הראשונה בגבעות (צילום: ויקימדיה)
שכונת המגורים הראשונה בגבעות (צילום: ויקימדיה)

על פי ההודעה אפשר יהיה במשך 45 הימים הקרובים להגיש התנגדויות למהלך שידונו בבתי המשפט.

ההכרזה על קרקעות אלו כאדמות מדינה תאפשר בסוף ההליך את הרחבת ההתיישבות בגוש עציון. מדובר בהליך ארוך שאפשר שיארך שנים ארוכות.

גבעות היא שכונה של ההתנחלות אלון שבות הממוקמת בגוש עציון שבהר חברון, בצלע המערבית ביותר של הגוש, סמוך לנחלין, ביתר עילית, ג'בעה ובת עין. מיקום ההתנחלות נועד לשמור על הדרך המחברת את הגוש לבית שמש ולישובי חבל עדולם וליצור רצף טריטוריאלי בין גוש עציון לקו הירוק. באופן רשמי גבעות מוגדרת על ידי מדינת ישראל כשכונה של אלון שבות, הרחוקה ממנה מספר קילומטרים, אך למעשה היא מתפקדת כיישוב קהילתי דתי עצמאי השייך למועצה אזורית גוש עציון.

גבעות הוקמה כהיאחזות נח"ל ב-25 ביולי 1984 על-פי החלטת ממשלה משנת 1982. בשנת 1997 הוחלט לאזרח את ההיאחזות. בדצמבר 2012 אושרה בנייה של כ-500 יחידות דיור במקום כשלב ראשון בדרך להפיכתו לעיר. בלפני כחודש וחצי פורסם ששר הביטחון משה (בוגי) יעלון מקדם בניית יישוב בנקודה בתגובה לחטיפה ולרצח של שלושת הנערים הישראליים באזור. 

מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר אמר בתגובה כי "הפיכת 4,000 דונם לאדמות מדינה היא תקיעת סכין בגבו של אבו מאזן. ממשלת ישראל שוב מפנה עורף למתונים בצד הפלסטיני, ובצעד חסר תקדים בהיקפו מספחת 4,000 דונם לטובת הרחבה והקמה של התנחלויות".

במועצת יש"ע אמרו, לעומת זאת כי זאת תשובה ציונית הולמת להתקפות הטרור על ישראל. עם זאת טענו במועצת יש"ע כי משרד הביטחון צריך לתת אישור גם לבניית מאות יחידות דיור בשטח והקמת שכונות נוספות ברחבי יהודה ושומרון. 

1 Comment

  1. הניה
    31 באוגוסט 2014 @ 17:56

    מעתה אדמות מדינה? מצוין!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן