Skip to content

רוכבים על בטוח לבית הספר

רשת רוזן ומינץ מגישה טיפים לרכיבה בטוחה לקראת חזרה ללימודים ועם הכנסת התקנות החדשות הנוגעות לנסיעה עם אופניים חשמליים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוזן ומינץ, רשת חנויות אופניים ואקסטרים המובילה בישראל, מדגישה את נושא הזהירות בדרכים לקראת החזרה ללימודים ומגישה כללים חשובים בכל הקשור לרכיבה על אופניים חשמליים איתם אפשר להגיע למהירויות גבוהות יחסית ולגבי רכיבה על אופניים בכלל ומדגישה את ההקפדה על כללי הזהירות.

בשנת 1981 הקימו אבנר רוזן וגדי מינץ, שניהם אלופי ישראל בגלישת רוח, את חברת "רוזן ומינץ" – שהיא הרשת הגדולה והמובילה בענפי האופניים וספורט האקסטרים בישראל ויש לה 19 סניפים בכל רחבי הארץ.

כללי הזהירות על פי תקנות לנסיעה באופניים חשמליים:
• רוכבים בגילאי 14-16 חייבים על פי חוק לרכוב רק על שבילי אופניים ייעודיים. רוכבים בגילאי 16 ומעלה רשאים לרכוב על כביש ולעשות זאת בכפוף לחוקי התנועה.

• אסור לרכב על המדרכה – בערים בהן מסומנים שבילי אופניים יעודיים יש לרכוב בהם בזהירות בהתאם לתנאי הדרך ובהתחשבות בהולכי רגיל. גדי מינץ, מבעלי רשת מדגיש: "הקדישו את מלוא תשומת הלב לשליטה וניווט האופניים, הימנעו ברכיבה מלדבר בסלולארי ולהשתמש באוזניות המנתקות אתכם מהסובב. זכרו! האופניים הם כלי רכב לכל דבר ועניין ולכן השימוש בהם כפוף לחוקי התנועה".

• בחרתם לעלות על מדרכה מחוסר ברירה? שימרו על הכללים הבאים: רכבו לאט ובזהירות, תנו זכות קדימה להולכי רגל, במידה שיש צפיפות על המדרכה – הוליכו את האופניים רגלית. הימנעו מלהפתיע רוכבים אחרים/הולכי רגל.

• קסדת רכיבה – חובה: לילדים, לרוכבי אופניים בכבישים בן עירוניים ולרוכבי אופניים חשמליים חבישת קסדה היא חובה על פי חוק. זכרו קסדה מצילה חיים!

• תקינות האופניים: מומלץ לבדוק לפני כל רכיבה: הידוק גלגלים, תקינות מעצורים, הידוק כידון ולחץ אוויר תקין בגלגלים. במידה וקיים ליקוי בטיחותי באופניים הימנעו מרכיבה! זה הזמן לבדוק את האופניים בחנות מקצועית.

• רכבו באחריות: רכבו ישר ולא בעקלתון. רכבו בצד ימין של הכביש/שביל. הביטו לאחור לפני עקיפה/פניה והימנעו מלהפתיע משתמשים אחרים בשביל או בכביש.

• בחושך לא רואים אתכם: בשעות הערב והחשיכה יש לרכוב עם פנסים: קדמי, אחורי ואליהם הוסיפו ביגוד בהיר ככל האפשר.

אתר החברה: www.rosen-meents.co.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן