Skip to content

סרטים, רבותי, סרטים

מליטא עד ליסבון: שני פסטיבלי סרטים מסקרנים יתקיימו השבוע ובשבוע הבא בסינמוקים. וגם - ביום רביעי כל בתי הקולנוע בארץ יקרינו רק סרטים ישראלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21 סרטים ישראליים ב-10 שקלים

"גט - המשפט של ויויאן אמסלם". צילם תולי חן

ביום רביעי הקרוב, 3 בספטמבר, יוקרנו בכל רשתות בתי הקולנוע ברחבי הארץ רק סרטים ישראלים. מיטב הקולנוע הישראלי לשנת 2014 במחיר של 10 שקלים בלבד לכרטיס. במסגרת "יום הקולנוע הישראלי", יזכו הצופים לצפות בחמשת הסרטים המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי "אופיר" 2014: "את לי לילה" של אסף קורמן, "מיתה טובה" של טל גרניט ושרון מימון, "אפס ביחסי אנוש" של טליה לביא, "יונה" של ניר ברגמן ו"גט: המשפט של ויויאן אמסלם" של רונית ושלומי אלקבץ.

יום הקולנוע הישראלי הראשון יעמוד בסימן הוקרה לבמאי ולמפיק הקולנוע, מנחם גולן, שנפטר בחודש שעבר. גולן, מאבות הקולנוע הישראלי, חתום על יצירות קולנועיות אבות שחלקן יוקרנו בפסטיבל: "מבצע יונתן", "סאלח שבתי", "אסקימו לימון" ועוד.

בנוסף, יוקרנו גם סרטים רבים בבכורה ארצית חד-פעמית, אשר טרם יצאו רשמית לאקרנים: "פרינסס", "הקפות", "כיפה אדומה", "פנסיון פרכט", "בורג", "ערבים רוקדים" ועוד.

שבוע הקולנוע הליטאי

הסרט שיפתח את הפסטיבל. "המטיילת"

הסינמטקים של תל אביב, חיפה וירושלים, בשיתוף מרכז הקולנוע הליטאי, מציגים את "שבוע הקולנוע הליטאי בישראל" אשר יתקיים ב-2-7 בספטמבר. הסרטים שנבחרו לתוכנית יציגו לקהל הישראלי ממיטב הקולנוע הליטאי העכשווי של קולנוענים ליטאים מפורסמים. באירוע הפתיחה שיתקיים ב-2 בספטמבר, בסינמטק תל אביב יוקרן הסרט "המטיילת" של אודריוס יוזנס – אודות ילדה בת 11 שברחה מרכבת הגולים במהלך מלחמת העולם השנייה והחלה במסע ארוך ומסוכן בחזרה מסיביר לליטא.

הצופים ייחשפו ל-6 מהסרטים הליטאים, אשר הביאו את הקולנוע הליטאי לאור הזרקורים בשנים האחרונות: "המטיילת" של אודריוס יוזנס; "המהמר" של איגנס יונינס – קומדיה שחורה מאוד על הימורים בחיי פציינטים של עובדי רפואה; "ברזאך" של מנטאס קבדרביציוס – סרט בן 59 דקות על עיר שבה נעלמו אנשים; "איך ניגנו את המהפכה" של גיידה זיקייטה – סרט תיעודי על הקמת להקה שהנעימה את תקופת השלטון הסובייטי; "טירת הפרפרים הישנים" של אלגימנטס פויפה – סרט עלילתי על תאונת דרכים שמשנה חיים; ו"יעד סופי" של ריקרדס מרצ'ינקוס – סרט תיעודי על אלימות קשישים בבית אבות. כל הסרטים יתורגמו לעברית.

שבוע הקולנוע של פורטוגל

מתח. "מסתרי דרך סינטרה"

שגרירות פורטוגל והסינמטקים מציגים את "שבוע הקולנוע ה-10 של פורוטגל, שייפתח בתל אביב ב-7 בספטמבר (ירושלים ב-8 בספטמבר ובחיפה ב-9 בספטמבר). מאז 2004, יוזמה זו תרמה לחשיפה של מבחר מהסרטים של הבמאים העכשוויים החשובים בפורטוגל לקהל הישראלי.

שבוע הקולנוע השנה מוקדש לליסבון ומתמקד בסרטים שצולמו בבירת פורטוגל אשר נבחרה לאחת הערים היפות ביותר בעולם. בסרטים אלו העיר לא רק נמצאת ברקע, אלא היא גם חלק מהותי מהתסריט. הסרטים שיוצגו: "מתחת לעורי" (2011) – ויצ'נטה אלווש דו או; "היפה והפאפארצו" (2010) – אנטוניו-פדרו ושקונשלוש – קומדיה רומנטית בהשפעה של טלנבולות; "מסתרי ליסבון או מה על התייר לראות" (2008) – חוזה פונסקה א קושטה – סרט תיעודי המבוסס על ספרו של הסופר הפורטוגזי פרננדו פסואה; "מסתרי דרך סינטרה" (2007) – חורחה פאישאו דה קושטה – סרט מתח בסגנון שרלוק הולמס; "אליס" (2005) – מרקו מרטינס – אחד הסרטים המצליחים אי פעם מפורטוגל, אודות ילדה שהלכה לאיבוד; הסרט "רכבת לילה לליסבון" (2013) של ביל אוגוסט יהיה "אורח" מיוחד בשבוע זה.

כל הסרטים בשבוע זה, מלבד "מסתרי ליסבון או מה על התייר לראות" שדובר אנגלית, יוקרנו בגרסאות המקור בשפה הפורטוגזית עם תרגום לעברית. לחלק מהסרטים יש גם תרגום לאנגלית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן