Skip to content

"התחלה חדשה": מוזיקה, אהבה וקירה נייטלי

אין סיפור גדול בסרטו הרומנטי של ג'ון קארני, אבל יש בו קסם מיוחד, מערכת יחסים מורכבת ומשחק נהדר של קירה נייטלי ומארק רופאלו על רקע העיר ניו-יורק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

"התחלה חדשה" הוא סרטו המוזיקלי-רומנטי השני של ג'ון קארני, לאחר ששאב לא מעט קלישאות מסרטו הקודם, המעייף למכביר, "פעם אחת" משנת 2006. יחד עם זאת, התוצאה בסרט הנוכחי הרבה יותר מרוממת, כיוון שהדמויות מאוד מעניינות והעלילה בלתי צפויה.

איזה מיו יחסים. באדיבות סרטי יונייטד קינג

ביום שגרטה (קירה נייטלי, "ג'ק ראיין: גיוס הצללים") כותבת שירים עבור החבר שלה, כוכב הרוק העולה – דייב (אדם לוין, סולן להקת "מארון 5"), מתגלה פשטות, רצינות ואמיתיות במערכת היחסים בין השניים. אבל אז היא מגלה שהוא מזיין מהצד, והאגדה האורבנית (בניו יורק) מתחילה.

מארק רופאלו ("הנוקמים") שווה את משקלו בזהב בדמותו של דן, שיכור כלוט, אשר נחשב בעבר כמצליחן בתעשיית המוזיקה. הוא מגלה את גרטה מופיעה במועדון אפלולי, ומציע לה להקליט אלבום באפס השקעה. הופעתה האמיתית והמרשימה של נייטלי, לצד הבימוי הקליל של קארני נותנים את הטון.

העריכה מזגזגת מן החלום המתגשם של גרטה אל דייב המצליחן, ונראה כי מערכת היחסים ביניהם פועלת בשני קווים מקבילים. מי שעוד נכנסת לתמונה, היא אשתו של דן, מרים (קת'רין קינר, "קפטן פיליפס"), אשר תמיד מרשימה בקולנוע, ולצערנו, נמצאת זמן מועט מדי על המסך. אורחת נוספת בסרט היא ויולט (היילי שטיינפלד, "המשחק של אנדר"), כבתם של דן ומרים, שמצטרפת ללהקה של גרטה ולומדת איך להתלבש ולהתנהג בהתאם.

הסרט, שכנראה קיבל תמיכה כלכלית מרשימה מעיריית ניו-יורק, מצטלם בכל האתרים התיירותיים, חלק תחת החום הדביק, בעוד סצינות אחרות מתרחשות במפגשים מאולתרים בפינות מוכרות. צלם הסרט הוא ישראלי, ירון אורבך, שצילומיו משלבים את מראות העיר עם עשיית המוזיקה ברחובות. ניכר כי בין דן לגרטה מתקיימת מערכת יחסים אפלטונית: אין מניעים נסתרים, אך גם אין אתיקה מקצועית או שאפתנות רבה מדי.

הברק הטקסטואלי העדין שהצליח לקארני ב"פעם אחת", לא מצליח להכות באותה רמה גם בפעם השנייה. עם זאת, "התחלה חדשה" נושא בקסם מיוחד מתחת לפני השטח, והמשחק הנהדר של נייטלי ובעיקר של רופאלו מעניקים את ההרמוניה הדרושה לסרט מוזיקלי מבדר ונעים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן