Skip to content

הוכרז סכסוך עבודה בשירות הציבורי

ההכרזת ההסתדרות על הסכסוך באה על רקע המשבר בדואר ישראל "עקב דרישת האוצר לפטר כ-1,500 עובדים נוספים, מעבר לצמצום של כ-1,000 עובדים שהוסכם עליו ובניגוד להבנות שהושגו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן

ההסתדרות הודיעה היום על סכסוך עבודה בשירות המדינה, המוסד לביטוח לאומי ובשירות התעסוקה. לדבריה, "ההכרזה על הסכסוך באה על רקע המשבר בדואר ישראל עקב דרישת האוצר לפטר כ-1,500 עובדים נוספים, מעבר לצמצום של כ-1,000 עובדים שהוסכם עליו ובניגוד להבנות שהושגו מוקדם יותר בין הצדדים. הוויכוח כעת הוא אותו ויכוח ציני על גב העובדים השקופים. בנוסף לקיצוץ, רוצים לזרוק עוד אלף חמש מאות עובדים, אלף חמש מאות משפחות, רק כדי לקלוט במקומם עובדים ארעיים או עובדי קבלן".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע על כוונתו להכריז על הסכסוך כבר בשעות הבוקר, בעת שנאם בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט. "אני לא אתן לעובדי דואר ישראל להיות עובדים שקופים", אמר ניסנקורן.

"התעלמות מוחלטת מהעובדים"

בין העילות להכרזת הסכסוך, ההסתדרות מלינה על התנהלות חד צדדית של המדינה בכל הנוגע לרפורמות ושינויים מבניים, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדים, כרסום במעמדם ופגיעה בעבודה המאורגנת. בהסתדרות מוחים נגד מדיניות "הדלת המסתובבת" של המדינה אשר נשענת על ניצול עובדים ומנציחה תבניות העסקה פוגעניות.

עילה נוספת לסכסוך שהוכרז היום, נעוצה בהתעלמות המדינה מדרישות ההסתדרות להסדיר את מעמדם ואופן העסקתם של עובדי שירות המדינה, בכל המקרים בהם העובדים מועסקים שלא במסגרת ההסכמים הקיבוציים אלא באמצעים שונים, בכללם קבלנים, קרנות מחקר, מיקור חוץ ועוד.

"המשמעות היא הרחבת העוני"

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר הערב: "עובדי דואר ישראל אינם שקופים לא ניתן כי אלף חמש מאות עובדים ילכו הביתה רק על מנת לקבל במקומם עובדים ארעיים. אם נותנים לדבר יד, המשמעות היא לתת יד לתופעת עובדי הקבלן, להרחבת העוני – לתת יד למדיניות של הרחבת פערים חברתיים בישראל ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן