Skip to content

"ישראל מפגרת 60 שנה בתחום הסעת המונים"

כך אמר היום שר התחבורה ישראל כץ בכנס תשתיות בירושלים. לדבריו, "יש צורך בהול ב-80 - 100 מיליארד שקל על מנת לקדם את מערכת ההיסעים ההמונית בגוש דן, כולל רכבת תחתית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר התחבורה ישראל כץ
שר התחבורה ישראל כץ

"מדינת ישראל מפגרת 60 שנה בהשוואה למדינות מערביות מתקדמות, בתחום הסעת המונים. רכבת תחתית בגוש-דן היא בבחינת חובה ובעלת חשיבות עליונה. אולם, לצערי זה יקרה רק בעוד עשור או שניים, אם יושגו תקציבי הענק הנדרשים", כך אמר היום שר התחבורה ישראל כץ בכנס תשתיות 2014 של חברת מידע כנסים, בבנייני האומה בירושלים.

 

"צפויה קטסטרופה"

לדברי השר כץ: "יש צורך בהול ב-80 – 100 מיליארד שקל על מנת לקדם את מערכת ההיסעים ההמונית בגוש דן, כולל רכבת תחתית, אחרת צפויה קטסטרופה, משום שמעבר ל-400 אלף יחידות דיור הקיימות, צפויות להתווסף בשנים הבאות עוד כ-300 אלף יחידות דיור בגוש דן, כתוצאה מפינוי מחנות צה"ל ובניית שכונות מגורים גדולות ברחבי הגוש".

השר סיפר לבאי הכנס, כי הקו הראשון לרכבת תחתית נמצא בתהליך של ביצוע וישנם עוד 7 קווים שהם הנמצאים בתהליך תכנוני, שדורשים תקציבים גדולים על מנת להוציאם לפועל בשטח.

עוד אמר השר, כי ישנו עתה ויכוח האם להמשיך את חוצה ישראל צפונה ודרומה. לדבריו, עד סוף השנה הבאה יגיע כביש 6 עד לצומת שוקת ונבטים. החלק הצפוני, שימשך עוד כמה שנים, יגיע עד לצומת סומך- קריית אתא.

קריאה להפחית ארנונה

אדריכל ומתכנן ערים עדן בר, מבעלי בר-לוי אדריכלים, קרא לממשלת ישראל להפעיל את כלל הרשויות לקדם ולמקם תחבורה ציבורית, ולהפחית את הארנונה באזורי תעסוקה על מנת ליצור עוגן לתעסוקה ולעודד כניסת יזמים לבניית פרויקטים למגורים באזורים אלה.

השר אוריאל: הבירוקרטיה בולמת את השיווק

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר אתמול בכנס, כי "למרות שבשנתיים האחרונות הייתה עליה של כ-20% בשיווק יחידות דיור, אני מטיל אחריות על הביורוקרטיה המיותרת של משרד הפנים הגורמת קושי ביישום שיווק דירות בכמות מאסיבית ומשמעותית רבה יותר".

לדברי השר אוריאל, ב-2015 משרד השיכון יתחיל לשווק 60 אלף יחידות דיור במחנות צה"ל דוגמת צריפין, תל השומר, השלישות, שדה דב וסירקין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן