Skip to content

שטייניץ: "איראן לא הסכימה לזוז אפילו לא במילימטר"

שר המודיעין יובל שטייניץ, הממונה על הדיאלוג האסטרטגי בין ישראל לארה"ב וכן על התיק האיראני מטעמו של ראש הממשלה, הציג היום בוועדת החוץ והביטחון, תמונה קודרת - בכל הקשור למצב המו"מ עם איראן, בנושא התוכנית הגרעינית. "אין הבדל בין אחמדינ'ד לרוחאני", קבע השא שטייניץ. "איראן קרובה יותר מתמיד להשיג יכולת גרעינית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תמונת המצב המצטיירת ערב חידוש שיחות הגרעין בין איראן למעצמות – מדאיגה מאוד. כך אומר שר המודיעין יובל שטייניץ הממונה על הדיאלוג האסטרטגי בין ישראל לארה"ב וכן על התיק האיראני מטעמו של ראש הממשלה.

תמונה מדאיגה. שטייניץ (צילום: אתר הכנסת)
תמונה מדאיגה. שטייניץ (צילום: אתר הכנסת)

השר שטייניץ הציג היום (רביעי) לחברי ועדת החוץ והביטחון את סטאטוס תוכנית הגרעין של איראן, ערב המשך השיחות בין המעצמות לאיראן וזאת לקראת אפשרות לחתימה על הסכם סופי. "אנחנו מסכמים היום 11 שנות מו"מ בין איראן למעצמות" אמר השר שטייניץ ונכון להיום אני אומר בצער לאחר שנה של שיחות איראן קרובה יותר מתמיד להשיג יכולת גרעינית. מה שאנחנו רואים היום זו תמונה מאוד מדאיגה. אומנם היו לאחרונה הסכימה על מספר ויתורים קטנים, אך בכל הנושאים הנוגעים לליבת התוכנית, כגון העשרת האורניום בצנטריפוגות, איראן לא הסכימה לזוז אפילו לא במילימטר. אין הבדל בין אחמדינ'ד לרוחאני".

"אנחנו מתנגדים" הוסיף שטייניץ "לא רק לאפשרות שאיראן תהיה מדינה בעלת יכולת גרעינית צבאית אלא גם לעצם האפשרות שאיראן תהיה מדינה סף גרעינית. להערכתנו עד היום איראן השקיעה ישירות בתוכנית הגרעין שלה כ 50 מיליארד דולר ובמקביל הנזק העקיף שהיא ספגה, כתוצאה מהסנקציות שהוטלו אליה, עומד על 150 מיליארד דולר נוספים". בסיכום דבריו הדגיש השר שטייניץ כי מבחינה מעשית "אין כל הבדל מהותי בין תפיסת הפעולה בנושא תוכנית הגרעין של איראן, בין אם מדובר באיראן תחת ההנהגה של אחמדינג'ד לבין זו של התקופה האחרונה שבה איראן מונהגת על ידי רוחני".

 השר שטייניץ יעמוד בראש משלחת שתצא בשבוע הבא לארצות הברית, לתאם עמדות עם הממשל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן