Skip to content

ללגום פאולנר בגינה

אין צורך להצפין עד מינכן כדי ליהנות מבירה טובה לצד נקניקיות וכרוב • בלב שכונת שרונה שבתל אביב נפתחה גינת בירה עם מוזיקה ואווירה שיתופית • העיקר שהברזים זורמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע נפתחה גינת הבירה הרשמית הראשונה בישראל. פאולנר בירגארדן התמקמה במתחם שרונה המחודש בתל אביב, כתוצאה של שיתוף פעולה בין קבוצת יזמים בתחום חיי הלילה וחברת טמפו, המייבאת את הבירה הגרמנית.

הבירגארדן החדש בלב השכונה הטמפלרית בתל אביב (צילום: אנטולי מיכאלו)הבירגארדן החדש בלב השכונה הטמפלרית בתל אביב (צילום: אנטולי מיכאלו)

מוסד הבירגארדן החל במחוזות בוואריה עוד במאה ה-19, והפך למוסד חברתי מקרב לבבות. הקונספט כולל שתיית בירה בשולחנות ארוכים, ובצד מוגשים מאכלים גרמניים עממיים, כגון: נקניקיות, כרוב וכדומה. גינת הבירה בארץ כוללת גם מוסיקה אותנטית, שולחנות וספסלי עץ לישיבה המונית ומשותפת, מלצריות ומלצרים בלבוש בווארי מסורתי ועוד.

בפאולנר בירגארדן יוגשו מגוון רחב של בירות וביניהן:

  • Salvator – בירה לאגר חזקה בעלת טעם לתת עשיר ומעט מתקתק, גוף מלא, וצבע אדמדם בוהק
  • Hefe-Weissbier – בירה חיטה לא מסוננת, בעלת טעם פירותי עדין, גוף מלא, וצבע זהוב חלק

כמו כן, תוגשנה 4 בירות מסורתיות של פאולנר במזיגה מחביות בלבד:

  • Hefe-Weissbier Dunkel – בירה חיטה כהה, בעלת טעם פירותי ונגיעות של לתת קלוי, גוף מלא, וצבע ערמונים עמוק
  • Pils – בירה פילזנר קלאסית, בעלת טעם כשותי עשיר, גוף קליל, וצבע בהיר וצלול
  • Marzen – בירה לאגר מיוחדת, בעלת טעם מתקתק המזכיר טופי עם נגיעה של כשות וצבע ענבר
  • Munchner Hell – בירה לאגר מרווה במיוחד, בעלת טעם מעודן ומעט כשותי, גוף מלא וצבע זהוב בהיר וצלול

גינת הבירה של פאולנר ממוקמת בבית כריסטיאן קיבלר ומשיבה לתחייה את גינת הבירה הגרמנית אשר פתח קיבלר בסוף המאה ה-19, והיוותה מקום מפגש אהוב על סוחרי ואיכרי המושבה. למעשה, הבירגארדן הוקם על חורבות הבירגארדן הראשון בישראל – עוד מימי הטמפלרים.

מבחר גדול של בירה מהחבית (צילום: אנטולי מיכאלו)מבחר גדול של בירה מהחבית (צילום: אנטולי מיכאלו)

כיום, לאחר עיצוב מחדש של הבניין הטמפלרי על ידי האדריכלית אלונה אליאסי, הותקן במרכזו מתקן מזיגה העשוי מנחושת ובעבודת יד, לאחר שיובא לארץ מגרמניה, בהמלצתה של חברת פאולנר, והוא זה אשר משמש אותה בכל הבירגארדנים בעולם.

להקמת המקום קדמה עבודה של כשנתיים, בהן סיירו היזמים בבירגארדנים ברחבי גרמניה, ובנוסף נציגי המבשלה הגרמנית הגיעו לישראל, עזרו בבחירת הלוקיישן, העיצוב והתפריט, וכל זאת על מנת לדמות את חווית ואוירת הבירגארדן המקורי בגרמניה כאן בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן