Skip to content

נתניהו: "סטיבן נרצח כי הוא היווה עבור המרצחים סמל של המערב"

"בעולם יש התחלה של התפכחות מסוימת, ורבים מבינים היום, טוב מבעבר, שהאיומים על ישראל הם אותם איומים עליהם - ומי שלא יעצור איומים אלה באיבם ימצא אותם בסופו של דבר אצלו בתוך הבית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח הערב, באירוע לציון 40 שנה לימ"מ, תנחומים למשפחתו של סטיבן סוטלוף, העיתונאי האמריקני-ישראלי, שנרצח ע"י ארגון דאעש.

"התפכחות מסויימת". בנימין נתניהו (צילום: חיים צח/לע"מ)
"התפכחות מסויימת". בנימין נתניהו (צילום: חיים צח/לע"מ)

"אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של סטיבן סוטלוף שנרצח באכזריות תהומית בידי מרצחי דאע"ש", אמר ראש הממשלה. "סטיבן נרצח כי הוא היווה עבור המחבלים המרצחים הללו סמל של המערב – אותה תרבות שהאסלאם הקיצוני מבקש להכחיד.

"האסלאם הקיצוני רואה בישראל, בארה"ב ובעולם החופשי שותפים לדמוקרטיה וליברליות – ערכים שהוא רוצה להעלים מן העולם", אמר נתניהו. "אני חושב שיש התחלה של התפכחות מסוימת, ורבים בעולם מבינים היום טוב מבעבר שהאיומים על ישראל הם אותם איומים עליהם, ומי שלא יעצור איומים אלה באיבם ימצא אותם בסופו של דבר אצלו בתוך הבית.

"יש לאידאולוגיה הזאת סיסמה, היא מבוטאת בריש גלי: כינון חליפות אסלאמית בנוסח ימי הביניים", אמר נתניהו. "כמובן שיש קבוצות וכתות שנלחמות זו בזו על השליטה בחליפות העתידית הזאת, הן גם מתעמתות ביניהן על אופייה המדויק. אבל על דבר אחד כולם מסכימים: זו תהיה חליפות אסלאמית ויש לעקור מן השורש את כל הכופרים – אלה בני הדתות האחרות ומוסלמים שאינם מתיישרים עם הציוויים הנוקשים של כת זו, או אחרת. לצורך כך כל האמצעים כשרים ובראשם השימוש בחרב והקזת דם סיטונית.

"אני מעלה את הדברים כאן משום שהסכנה היא לעולם כולו. נשק מודרני עם בערות וקנאות שהייתה צריכה לעבור מן העולם – זה החיבור המסוכן ביותר. ראינו את הסכנה לאנושות מן החיבור של קנאות ובערות ונשק רב עוצמה, ראינו רק לפני כמה עשרות שנים במחיר נורא לאנושות ומחיר נורא לעמינו – לא עוד. ומעל הכל אסור שלמישהו מהתנועות הקיצוניות האסלאמיות המתחרות זו בזו, כשמישהו מהגורמים הללו יתחמש בנשק גרעיני. לכן צריך לעצור את הניסיון של איראן להתחמש בנשק גרעיני והעולם צריך להתמקד גם למשימה הזאת.

"מדינת ישראל, אולי יותר מכל מדינה אחת בעולם, למודת טרור כחלק משגרת חייה", אמר ראש הממשלה. "ידענו מתקפות רצחניות, ספגנו פיגועים, הנה כאן קיבלנו תזכורת מרשימה אבל גם קיבלנו תזכורת שמעולם לא הרכנו ראש, לא בפני סוכני הטרור, לא בפני מחולליו, לא בפני פטרוניו. להיפך – מאז ומתמיד התייצבנו מולם בעוצמה ונלחמנו בהם ללא פשרות".

בראיון שנתן הערב שר החוץ, אביגדור ליברמן, לחדשות ערוץ 10 הוא התייחס גם לרציחתו של העיתונאי סטיבן סוטלוף על ידי דאעש. ליברמן אמר כי העולם מודע לסכנה שבארגון הטרור אך בטוח כי "בשלב זה דאעש אינו מאיים על ביטחונה של ישראל". למרות זאת אמר השר כי "אין ספק שהאידיאולוגיה שלהם מתפשטת וזהו דבר מסוכן לכשעצמו".

ליברמן אמר עוד כי בישראל ידעו כבר בשלב מוקדם שהארגון מחזיק באדם בעל אזרחות ישראלית אך סירב להתייחס לשאלה האם היו ניסיונות מצד ישראל להצילו. "אנחנו נמצאים במגעים קרובים עם ארצות הברית בכל נושא דאעש", אמר ליברמן. "היו ניסיונות גם אמריקנים וגם אנגלים לשחרר בני ערובה אך לצערי הם לא הצליחו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן