Skip to content

א-סיסי: מדינה פלסטינית בסיני תמורת ויתור על נסיגה לגבולות 67

גלי צה"ל חשף הבוקר: נשיא מצרים, הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי, הציע לאבו-מאזן תוכנית מהפכנית, לפיה מצרים תיתן 1,600 קילומטר רבוע משטחה בסמוך לרצועת עזה, שיהפוך את הרצועה לגדולה פי חמש מגודלה היום - ושם תוקם מדינה פלסטינית בשליטה מוחלטת של הרשות הפלסטינית. זאת תמורת ויתור על נסיגה ישראלית לגבולות 67. אבו מאזן דחה על הסף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התפתחות מרעישה בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני: נשיא מצרים, הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי, הציע לאבו-מאזן תוכנית מרחיקת לכת, לפיה מצרים תיתן 1,600 קילומטר רבוע משטחה בסמוך לרצועת עזה, שיהפוך את הרצועה לגדולה פי חמש מגודלה היום – ושם תוקם מדינה פלסטינית בשליטה מוחלטת של הרשות הפלסטינית. אל המדינה הזו ישובו הפליטים הפלסטינים והיא תהיה מפורזת. כך נחשף הבוקר בגלי צה"ל.

תוכנית מפתיעה. נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי (צילום: ויקיפדיה)
תוכנית מפתיעה. נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי (צילום: ויקיפדיה)

עפ"י התכנית, בנוסף לאותה "מדינת עזה הגדולה", תכונן בערים הפלסטיניות בשטחים אוטונומיה, כאשר הרשות הפלסטינית תנהל את חיי היום יום באופן מלא. בתמורה לכך יוותר אבו מאזן על תביעתו לחזרה לגבולות 67', שכן הוא מקבל פיצוי טריטוריאלי מלא ואף יותר מכך בתחומי סיני, והדבר יקל על מציאת פתרון לכל נושא הגבולות בין ישראל לרשות.

בגלי צה"ל חשפו הבוקר כי א-סיסי ניסה לפנות לאבו מאזן ולומר לו שבגילו, 80, אם הוא לא ייקח את ההצעה הזאת מי שיבוא אחריו ייקחו אותה, אך אבו-מאזן לא השתכנע ודחה אתה ההצעה על הסף. עוד נמסר כי ככל הידוע גם האמריקנים נמצאים בתמונה ונתנו אור ירוק לתוכנית, וכי גם ראש הממשלה נתניהו עודכן בתוכנית, אם כי הוא לא עדכן רבים סביבו לגבי התוכנית.

תוכנית דומה הועלתה בעבר על ידי גורמי אקדמיה בישראל ועל ידי ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר גיורא איילנד. איילנד טען אז כי תא השטח בעזה קטן מדי מכדי לכלכל מעל מליון תושבים ולכן חייבים להגדילו על חשבון סיני, אבל כשהתוכנית הזו הועלתה לפני מספר שנים, היא נדחתה על הסף ע"י מצרים. עכשיו מי שהציע את התוכנית הוא נשיא מצרים עצמו.

ראש השב"כ לשעבר, השר יעקב פרי, הגיב לפרטי ההצעה החדשה של מצרים לשלום בין ישראל לבין הפלסטינים. בראיון ל"בוקר טוב ישראל" אמר השר פרי: "הנדיבות בהצעה של א-סיסי בהחלט מפתיעה. השאלה שנשאלת, ופה אין לנו מספיק פרטים – מה יהיה עם יהודה ושומרון ומה יהיה עם הנושא של ירושלים. כדאי מאוד שאנחנו נראה את ההצעה לפרטיה למרות סירובו של אבו-מאזן".

4 Comments

  1. ניר
    8 בספטמבר 2014 @ 17:58

    הפלסטנאים ידחו את ההצאה לכן חבל דיון בנושא הם רוצים את שיטת הסאלמי

  2. דב"ש, ירושלים
    8 בספטמבר 2014 @ 16:22

    איך 1600 קמ"ר מהווים פיצוי מלא על כ5500 קמ"ר? ואולי הפיצוי הוא רק על השטחים שיהיו בשליטה מלאה ומוחלטת של ישראל? אשמח להסבר

  3. נמרוד נוי
    8 בספטמבר 2014 @ 13:04

    אם זה כך – אז זו הפתעה בהיסטוריה.
    לאחרונה פרסמתי מעל במה זו מספר מאמרים העוסקים בזאת ומדגישים שבמצב הקיים האחריות לפתרון הבעיה הפלשתינאית מונחת על כתפי הערבים ולא על ישראל. ישראל תתן את חלקה בבוא העת כשיהיה למי למסור את אותם שטחים בגדה היותר מיושבים על ידי הערבים. התפיסה שישראל נושאת באחריות לפתרון הבעיה הפלשתינאית הייתה שגויה ולכן הרעיון של שתי מדינות לשני העמים כשל ולא הצליח עד היום.

    • ניר
      9 בספטמבר 2014 @ 18:32

      המצרים טוענים שזה לא נכון וכנ"ל הפלסטנאים אבל רעיון לא רע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן