Skip to content

"השופט" עם רוברט דאוני ג'וניור יפתח את פסטיבל הסרטים בחיפה

בין הסרטים המסקרנים בפסטיבל, שיתקיים בחוה"מ סוכות: "לבבות רעים" עם הכוכב אדם דרייבר, "מפלה" עם אל פאצ'ינו, "וויפלאש" - הסרט המדובר מפסטיבל סאנדרס, "השבט" - סרט תיעודי עשיר בסקס על ניק קייב, "פאזוליני" עם ווילם דפו וגם מחווה לבמאי הצרפתי פרנסואה טריפו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מועמד לאוסקר? דאוני ג'וניר ודובאל. "השופט"

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה חוגג יום הולדת 30, ויתקיים כמדי שנה במהלך חול המועד סוכות. סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה "השופט" (The Judge) של הבמאי, דיוויד דובקין. רוברט דאוני ג'וניור בתפקיד הראשי כבר החל לצבור שמועות, שהוא עשוי להיות מועמד לאוסקר על תפקידו, מאחר שזהו סרטו הראשון משנת 2009 בתפקיד דרמטי. עוד מופיעים בסרט: רוברט דובאל, ורה פרמיגה, בילי בוב ת'ורנטון ועוד. הסרט הוצג לאחרונה בפסטיבל טורונטו וזכה לביקורות מעורבות, אולם הצלם של הסרט הוא יאנוש קמינסקי (שנוהג לעבוד על סרטיו המרשימים של סטיבן ספילברג), ורק בשבילו מומלץ לצפות בסרט על המסך הגדול.

הסרטים הישראליים בתחרות העלילתית

השנה יתמודדו תשעה סרטים ישראליים על קטגוריית הסרט העלילתי הטוב ביותר. חלקם מועמדים לפרס "אופיר" בקטגוריית הסרט העלילתי הטוב ביותר: "את לי לילה", "יונה" ו"מיתה טובה". אחרים עומדים לצאת לאקרנים בישראל במהלך השנה הקרובה, ביניהם: "תפוחים מן המדבר", "שקופים", "עמק", "טוביאנסקי", "מנפאואר" ו"פנסיון פראכט".

סרטים עלילתיים זרים

סרטים מן העולם, שיוקרנו בפסטיבל השנה, כוללים את הסרט שזכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן האחרון – "שנת חורף", של הבמאי הטורקי, נורי בילגה ג'יילן ("היו זמנים באנטוליה"),שכנראה גם יהפוך לסרט המבוקש בפסטיבל. לא רק זאת, השבוע טורקיה הודיעה כי סרט זה יהיה נציגה לאוסקר הקרוב לפרס הסרט הזר הטוב ביותר.

הכי חם בהוליווד. אדם דרייבר, "לבבות רעים"

עוד מועמד פוטנציאלי לאוסקר לקטגוריה זו יהיה הסרט ההונגרי "האל הלבן" של הבמאי קורנל מונדרוצ'ו. סרט מסקרן נוסף הוא "לוויתן" של הבמאי הרוסי אנדריי זוייגינצב, אשר זכה בפרס התסריט בפסטיבל קאן.

סרטים מסקרנים נוספים שיופיעו בפסטיבל: "העננים של סילס מריה" של הבמאי אוליבייה אסייאס, "מפלה" של בארי לוינסון ("בוקר טוב וויטנאם") ובכיכובו של אל פאצ'ינו, "החתך" שמספר על השואה הארמנית בבימויו של הבמאי הטורקי-גרמני פאטי אקין ("סול קיצ'ן") ו​"השבט" – סרט תיעודי מרתק על הזמר ניק קייב ואחד הסרטים המדוברים ביותר בפסטיבל קאן השנה: ללא דיבורים, רק שפת סימנים והרבה סקס.

בלי דיבורים, הרבה סקס. "השבט" - סרט תיעודי על ניק קייב

השחקן המדובר כיום בהוליווד, אדם דרייבר, מככב בסרט "לבבות רעים", וגם הסרט המדובר מפסטיבל סאנדנס, "וויפלאש", מגיע לחיפה. לפי השמועות, הסרט קשה לצפייה, אך אסור לפספסו. בהמשך, ווילם דפו מגלם את הבמאי פייר פאולו פאזוליני בסרט "פאזוליני" – סרטו החדש של אבל פררה ("התמכרות").

מחווה לטריפו - "ז'יל וז'ים"

סרטים קלאסיים

מחווה מיוחדת לבמאי הצרפתי, פרנסואה טריפו, ועותקים משוחזרים של יצירותיו יוקרנו בפסטיבל, ביניהם: "400 המלקות", "ז'יל וז'ים" ו"שתי אנגליות". עוד אפשר יהיה לראות את "צבע הרימונים" של מרסל קרנה, "עשרת הדיברות" בעותק דיגיטלי יפהפה ו"לילה של יום מפרך" של הביטלס.

הפסטיבל טרם הכריז מי יהיו האורחים הבינלאומיים השנה, שיצעדו על השטיח האדום. הפסטיבל יתקיים בין ה-9 ל-18 באוקטובר במספר בתי קולנוע בעיר חיפה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן