Skip to content

ליברמן: "המערכות האחרונות מול החמאס חיזקו אותו פוליטית"

בנאום בכנס הבינלאומי ה-14 של המכון למדיניות נגד טרור אמר עוד ליברמן: אנו נמצאים בשלב חדש ומסוכן ביותר במלחמה נגד הטרור, שלב בו ארגוני הטרור מנסים להפוך למדינות טרור ולחלקן יש כבר סמי-מדינות טרור.. ברגע שיוקמו מדינות טרור אנו נמצא את עצמנו במצב אחר לגמרי וחובתנו היא להביס את ארגוני הטרור כל עוד אפשר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, קובע כי כל המערכות האחרונות מול החמאס – רק חיזקו אותו. השר ליברמן גם קורא למדינות העולם למנוע מדאעש ומארגוני טרור אחרים – להקים מדינות טרור.

"קואליציה עולמית קבועה נגד הטרור". ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)
"קואליציה עולמית קבועה נגד הטרור". ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)

בנאום בכנס הבינלאומי ה-14 של המכון למדיניות נגד טרור (ICT), אמר שר החוץ: "המבצע האחרון, צוק איתן, היה מבצע מספר שלוש מול החמאס, ובשלושת המקרים הוא שרד. אם טווח הרקטות במבצע הראשון היה 15 ק"מ, לכיוון שדרות, בעמוד ענן הם כבר הגיעו לפאתי תל אביב וראשון לציון. עכשיו הטילים עברו כבר את חדרה. יש יותר חומר נפץ בטילים. הסכנה היא לא רק בטווח, אלא בכך שכל מערכה כזאת מחזקת את הארגון פוליטית".

ליברמן הוסיף: "לפי הסקרים שנערכו אחרי המבצע, אין ספק שחמאס הפך להיות הגורם הפופולרי והדומיננטי ביותר בקרב הפלסטינים. לו היו מתקיימות בחירות היום, איסמעיל הנייה היה זוכה ב-66 אחוזי תמיכה".

ליברמן פנה בקריאה למדינות העולם למנוע הקמת מדינות טרור: ״אנו נמצאים בשלב חדש ומסוכן ביותר במלחמה נגד הטרור, שלב בו ארגוני הטרור מנסים להפוך למדינות טרור ולחלקן יש כבר סמי-מדינות טרור, כמו לחמאס בעזה, לחיזבאללה בלבנון, שם יש מדינה בתוך מדינה ולבוקו-חראם בניגריה. גם אל קאעידה ודאעש רוצים להשיג מדינה. זה השלב המסוכן ביותר עבור העולם החופשי.

"זהו שלב ביניים, אבל זהו הרגע האחרון", אמר ליברמן. "ברגע שיוקמו מדינות טרור אנו נמצא את עצמנו במצב אחר לגמרי. זוהי חובתנו להביס את אותם ארגונים כאשר הם עדיין סמי-מדינות טרור. זהו שלב מסוכן ביותר לעולם החופשי וחובתנו היא להביס את ארגוני הטרור כל עוד אפשר".

ליברמן בירך את ארה״ב על כך שלקחה את היוזמה והיא מארגנת קואליציה עולמית מול דאעש. "זוהי החלטה חשובה ונכונה ואני מקוה שהיא תצליח", אמר ליברמן. "חייבת להיות קואליציה עולמית קבועה לא רק נגד דאעש אלא נגד הטרור בכלל. זו גם צריכה להיות מחויבותו הראשונה של האו״ם לארגן קואליציה נגד הטרור. הגיע הזמן להפסיק עם הצביעות ועם הסטנדרטים הכפולים של חלק מהמדינות, שמונעות חזית אחידה כזו כדי להשיג הטבות מטעמי נוחות. כשיפסיקו עם זה-זה יצליח. כמו שאמר צ׳רצ׳יל, היעד שחייב להיות הוא ניצחון. נצחון בכל מחיר ובכל מקרה כי בלעדיו אי-אפשר לשרוד. כשקובעים את הניצחון כיעד אסטרטגי בסופו של דבר משיגים אותו.

"אנחנו חייבים להפסיק להילחם את מלחמות העבר ולהתחיל להילחם את מלחמות העתיד: למנוע מארגוני טרור להפוך למדינות טרור״, אמר השר ליברמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן