Skip to content

עלייה של כ- 40% במספר נוסעי הרכבים שנהרגו בתאונות דרכים בערים

21 נוסעי רכב שלא שימשו כנהגים, נהרגו בשנת 2013 בתאונות דרכים בערים וזו עלייה של כ- 40% במספר ההרוגים לעומת שנת 2012, במהלכה נהרגו 15 נוסעי רכב בתאונות דרכים ביישובים בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כחודש, אישרה ועדת הכלכלה תקנה הקובעת כי מספר הנוסעים שיוסעו ברכב יהיה כמספר חגורות הבטיחות. כלומר אם יש שלוש חגורות בטיחות מאחור, ניתן יהיה להסיע עד שלושה אנשים. עד עתה החוק התיר להסיע מספר רב יותר של אנשים מאשר חגורות הבטיחות (תקנה 83ב'). המטרה: להפחית את מספר נוסעי הרכב שלא חגורים בחגורת בטיחות בכדי להפחית את מספר הנוסעים שנפגעים בתאונות דרכים.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2013 נפגעו 4,151 נוסעי רכב שלא שימשו כנהגים בתאונות דרכים בתחום העירוני, עלייה של כ- 4% לעומת שנת 2012, בה נפגעו 4,014 נוסעים בתאונות דרכים. עוד נמצא, כי בשנת 2013 נפצעו באורח קשה 116 נוסעי רכב בתאונות דרכים בערים.

תאונה (צילום דני בר)

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הכלל הבסיסי לנסיעה בטוחה ברכב היא לחגור חגורת בטיחות אשר הוכחה כמצילת חיים. חגורת בטיחות מתאימה קריטית במיוחד עבור ילדים, שעלולים לעוף בזמן תאונה מחוץ לרכב או לפגוע בעוצמה רבה בשאר הנוסעים שכן חגורים אם הוריהם לא חגרו אותם בחגורת בטיחות מתאימה. לאחר שנים של הפקרות, אישור התקנה הקובעת כי מספר הנוסעים ברכב מוגבל למספר החגורות ברכב, יאפשר למשטרה להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסיעים נוסעים לא חגורים בחגורת הבטיחות".

התפלגות הפגעות נוסעי רכב בתאונות דרכים בשנת 2013, עפ"י ערים:
• בירושלים נפגעו 314 נוסעים, נוסע אחד נהרג ו- 14 נפצעו באורח קשה.
• בחיפה נפגעו 300 נוסעים, שני נוסעים נהרגו ושמונה נפצעו באורח קשה.
• בתל אביב נפגעו 277 נוסעים, 13 נפצעו באורח קשה.
• בבאר שבע נפגעו 218 נוסעים, שני נוסעים נהרגו וחמישה נפצעו באורח קשה.
• באשדוד נפגעו 159 נוסעים, שני נוסעים נפצעו באורח קשה.
• בפתח תקוה נפגעו 133 נוסעים, שני נוסעים נפצעו באורח קשה.

מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 33 בני אדם בתאונות דרכים שבהן הם לא היו חגורים בחגורת בטיחות או מרוסנים ורתומים בכיסאות מתאימים. עוד עולה מהנתונים כי בעשור האחרון נהרגו 45 ילדים (0-14) בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים או מרוסנים במושבי בטיחות ונפגעו 3,350 ילדים מתוכם 168 באורח קשה.

מנתונים חדשים שמפרסמת המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) עולה כי 26% מהנוסעים מאחור לא חוגרים חגורת בטיחות. הנתונים מתפרסמים בדו"ח השוואתי לסיכום שנת 2012 ובו נמצאת ישראל במקום ה-13 מתוך 20 מדינות שנבדקו, כשרק שבע מדינות הציגו תוצאות נמוכות יותר. המועצה מעריכה כי בשנת 2012 נחסכו חייהם של 8,900 בני אדם בשל שימוש בחגורות בטיחות, ואילו חייהם של 900 בני אדם היו יכולים להינצל לו 99% מהאנשים ברכב היו חגורים בחגורת בטיחות.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני משטרת ישראל עולה כי בשנת 2012 נרשמו כ-50 אלף דוחות בגין אי שימוש באביזרי בטיחות. מדובר בירידה חדה של 76% במספר הדוחות ביחס לנתוני שנת 2011.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן