Skip to content

עתירה לעליון למתן צו על תנאי נגד היועץ המשפטי לממשלה

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבית המשפט העליון נגד היועץ המשפטי לממשלה והקבינט בבקשה למתן צו על תנאי נגד היועמ"ש, אשר יורה על פתיחת חקירה כוללת לבדיקת האחראים להדלפות פרטי דיונים מתוך הקבינט במשך מבצע צוק איתן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבית המשפט העליון כנגד וועדת השרים לביטחון לאומי בבקשה למתן צו על תנאי נגד היועמ"ש אשר יורה לו להתייצב וליתן מדוע לא יורה על פתיחת חקירה כוללת ומקיפה אשר מטרתה לגלות ולאתר את האחראים להדלפת פרטי דיונים סודיים שהתקיימו בועדת השרים לביטחון לאומי. זאת, לאחר פרסום בכתבתו של אודי סגל, כתב חדשות 2, של מצגת אשר הציגו, לכאורה, קצינים בכירים בצה"ל אל מול חברי הקבינט ואלו הודלפו לאמצעי התקשורת.

ישיבת ממשלה במהלך המלחמה (צילום: לע"מ)
ישיבת ממשלה במהלך המלחמה (צילום: לע"מ)

הדלפות אסורות

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בעתירה, כי הדלפות אסורות מפורשות, על פי חוק יסוד: הממשלה, פוגעות בביטחון המדינה ובפרט בנסיבות ובתזמון בה נעשו, יכול ועולות כדי עבירות פליליות חמורות, ואי חקירתן פוגעת פגיעה קשה באמון הציבור ברשויות השלטון, באינטרס הציבורי, ובביטחון המדינה.

הטיעונים המשפטיים אותם מציגה בתנועה לאיכות השלטון בעתירה נוגעים לסודיות וביטחון מידע בעת מלחמה; הדלפת תוכן דיונים בישיבת הקבינט המהווה הפרה של חובת הסודיות הקבועה בחוק יסוד: הממשלה ובתקנון הממשלה ה-33; חשש לביצוע עבירה פלילית; סמכותו וחובתו של היועמ"ש להורות על פתיחה בחקירה פלילית והחובה המנהלית לפעול במהירות הראויה.

הפרה של חובה מוסרית

לטענת התנועה לאיכות השלטון, המדליף במקרה זה, הפר את החובה המוסרית הבסיסית לתכלית תפקידו החשוב- והעביר מידע סודי ומסווג מתוך ישיבת הקבינט אל כלי התקשורת. כמו כן, "הדלפה" זו היוותה פגיעה קשה בעבודת הקבינט וביכולתו לנהל את הלחימה כראוי, היוותה ענן שחור וכבד הרודף כצל על כל חברי הקבינט, והובילה למסכת של חשדות, השמצות עלומות שם, ומסעות רדיפה פוליטיים מתוקשרים- וכל זאת בשעה שהתותחים רועמים.

התנועה לאיכות השלטון טוענת בעתירה, כי במצב דברים זה, על היועמ"ש חלה החובה לפתוח בחקירה מיידית – או לכל הפחות בבדיקה מקדמית. במצב בו היועמ"ש ממאן לעשות זאת מדובר בפגיעה קשה ביסודות המשפט הפלילי ובאמון הציבור ברשויות אכיפת החוק והשלטון, ואינו סביר באופן קיצוני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן