Skip to content

ליברמן מבקש מקרי: "שנו את אזהרת המסע לישראל"

שר החוץ ליברמן, שנפגש אמש עם מזכיר המדינה קרי, הדגיש כי ישראל מחזקת את ארה״ב ותומכת במאמציה לגבש חזית בינלאומית רחבה למלחמה נגד ארגון ״המדינה האיסלאמית״ ועומדת לרשותה - במידה ותתבקש לסייע במערכה הזו, תוך התחשבות ברגישויות שישנן בהרכב המדינות שנוטלות בה חלק ובהתאם לצרכים של ארה״ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, מבקש מארה"ב כי תשנה את אזהרת המסע, שפרסמה מחלקת המדינה האמריקנית, המזהירה אזרחים אמריקניים מפני נסיעה למדינת ישראל.

פגישת ליברמן-קרי אמש. (צילום: Jordan-Silverman)
פגישת ליברמן-קרי אמש. (צילום: Jordan-Silverman)

השר ליברמן נפגש אמש בוושינגטון עם מזכיר המדינה של ארה״ב, ג׳ון קרי וביקש ממנו שמחלקת המדינה תשנה את נוסח אזהרת המסע לישראל כך שלא יושפע עוד ממבצע ״צוק איתן״ ושאזרחים אמריקאים יידעו כי אין כל מניעה לבקר בישראל ואין סכנה לשלומם ולביטחונם.

השר ליברמן אמר למזכיר קרי כי ישראל מעריכה מאד את עמידתה של ארה״ב לצידה במהלך מבצע ״צוק איתן״ וכי ההנהגה הישראלית ואזרחי ישראל יודעים כי ארה״ב היא ידידתה הגדולה ביותר של מדינת ישראל.

שר החוץ הדגיש כי ישראל מחזקת את ארה״ב ותומכת במאמציה לגבש חזית בינ״ל רחבה למלחמה נגד ארגון ״המדינה האיסלאמית״ ועומדת לרשותה של ארה״ב במידה ותתבקש לסייע במערכה הזו, תוך התחשבות ברגישויות שישנן בהרכב המדינות שנוטלות בה חלק ובהתאם לצרכים של ארה״ב.

השר ליברמן אמר כי המאבק בטרור, על כל צורותיו, הוא המשימה החשובה ביותר של העולם החופשי בימים אלו ואין הבדל בין טרור לטרור. פעולות הטרור של החמאס, נגד ישראל כמו גם נגד תושבי עזה, אינן שונות מהטרור של דאע״ש והשוני הוא רק בטרמינלוגיה ובדרכי הפעולה התקשורתיות של הארגונים. בסופו של דבר, אמר השר ליברמן, מטרת הטרור האיסלאמי כולו היא אחת – השמדת הציוויליזציה המערבית. לכן, כמו שאי-אפשר להידבר עם ארגון כמו דאע״ש אי-אפשר להידבר עם החמאס, וכל עוד החמאס שולט בעזה לא יהיה לא שלום ולא בטחון ומי שמעוניין לקדם הסדר בין ישראל לפלסטינים חייב קודם כל להביא לסיום שלטון הטרור בשטחי הרשות הפלסטינית.

שר החוץ ליברמן אמר למזכיר קרי כי גם הצורך למנוע מאיראן להפוך למדינה בעלת יכולת גרעינית הוא חלק מאותו מאבק, משום שאיראן היא יצואנית הטרור מספר אחת בעולם ואם יהיה ברשותה נשק גרעיני העולם יהיה מקום מסוכן הרבה יותר והמזרח התיכון כולו ייכנס לסחרור מטורף של מירוץ להתחמשות גרעינית שיערער את האזור אפילו יותר ממה שמתרחש בו כיום. על המעצמות לעמוד נחושות במו״מ מול איראן ולהמשיך בסנקציות משום שאסור להתפשר מול הטרור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן