Skip to content

"לא אתן יד לטאטא את משבר הדיור מתחת לשטיח"

אמר שר האוצר, יאיר לפיד, במפגש עם ראשי ערים בפורום ה-15 והדגיש: "לא נכנע - לא למניפולציות, לא לתרגילים פוליטיים, לא לניסיונות להציג את זה כדיון פוליטי״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפיד

שר האוצר, נועד היום עם ראשי ערים בפורום 15, פורום הערים העצמאיות, בראשותו של ראש עיריית תל אביב יפו מר רון חולדאי. הפורום פועל לקידום מטרות הערים הגדולות מול הכנסת והממשלה וגופים ציבוריים ולאומיים נוספים.

תוכנית דיור רחבה

שר האוצר התייחס לדיון בחוק המע״מ 0 ואמר: ״הדיון על המע"מ 0 זה דיון מקצועי שתפס את כל הכותרות והחמיץ את המטרה, כי מע״מ 0 הוא חלק מתוכנית דיור רחבה שבה יש 100 אלף יחידות דיור שיכנסו להסכמי הגג, שבה יש פינוי מחנות צה"ל שבה יש תמריצים לראשי ערים לבניה של דירות יותר קטנות, שבה יש סדרה שלמה של צעדים שמתחברים כולם יחד עם מע"מ 0 עם מחיר מטרה לתוכנית דיור קוהרנטית שתשרת את הצעירים האלה שהיו בעזה ומגיע להם כשהם חוזרים הביתה סיכוי לקנות דירה כי עד היום לא היה להם סיכוי כזה״.

שר האוצר התייחס בפתח המפגש לנושאים הכלכליים וציין, כי שורת הצעדים שבוצעו במשך שנה וחצי שחלפו, אפשרו להגיע למבצע כמו צוק איתן שזה אירוע שהוא מאקרו כלכלי ולהכיל אותו כי, לדבריו, יש היום לישראל כלכלה יציבה שמאפשרת גם לעבור מבצע כמו צוק איתן. לתת לתושבים גב צבאי, גב כלכלי וגם להיכנס לתקציב 2015 בלי שיהיה שום צורך לעלות פה מיסים.

הקו האדום

"זה הקו האדום שלנו", הדגיש השר, "בשביל זה עשינו את כל העבודה הארוכה והמפרכת הזאת, כדי שנוכל להגיע לתקציב שנותן לשירותים החברתיים, לרווחה, לבריאות, לראשי הערים ולביטחון כמובן. ובכל זאת בלי לעלות מיסים על אזרחי ישראל, לא רק כי אנו רוצים להיטיב, אלא כי אנחנו רוצים לעודד צמיחה, אנחנו רוצים לאפשר לאנשים להוציא, ליזום, ללכת, שהצריכה תעלה״.

לדברי לפיד חלק מהמפתחות לפתרון משבר הדיור זה להרחיב את שיתוף פעולה עם ראשי העיריות, להגדיל את שטחי הבניה, להגדיל את ההיצע, לגבש עם ראשי העיריות תכניות דיור ולנטרל חסמים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן