Skip to content

דרישה לעיצוב מחדש של מטוסים צרי גוף

חברות התעופה מעוניינות שיצרניות המטוסים יעצבו מטוסים צרי גוף, עם מעבר אחד בין שורות המושבים, גדולים וחדישים יותר, שיוכלו להכיל בנוחות 170 – 240 נוסעים, שיחליפו את מטוסי בואינג 757 הישנים ושיהיו יעילים יותר בזמן העלאת והורדת נוסעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברות תעופה מבקשות מבואינג ומאיירבוס לשקול פיתוח מטוסים צרי גוף, עם מעבר אחד בין שורות המושבים, חדישים וגדולים יותר. בקשותיהן נמשכות, גם לאחר ששתי יצרניות המטוסים הגדולים, החליטו לוותר על פרויקטים כאלה ולהמשיך לשדרג את דגמי המטוסים צרי הגוף הקיימים שלהם. כמו למשל, מטוס 737MAX של בואינג ומטוס A320neo של איירבס. כך התברר אתמול בכנס Istat (International Society of Transport Aircraft Trading) אירופה, שהתקיים באיסטנבול.

מטוס 757-300של ארקיע
מטוס 757-300של ארקיע. צילום: ויקיפדיה
מטוס איירבס A320neo. טיסה ראשונה החודש. מיועד למסירה ב-2015. צילום: ויקיפדיה
מטוס איירבס A320neo. טיסה ראשונה החודש. מיועד למסירה ב-2015. צילום: ויקיפדיה
בואינג 737MAX. מיועד למסירה ב-2017. צילום: ויקיפדיה
בואינג 737MAX. מיועד למסירה ב-2017. צילום: ויקיפדיה

עמוד שדרה בתעופה העולמית

"היינו רוצים מטוסים צרי גוף גדולים יותר מאשר המטוסים צרי הגוף הנוכחיים, שאמורים להכיל בנוחות 170 – 240 נוסעים", אמר ניקו בוכהולץ, סגן נשיא בכיר לניהול צי המטוסים בלופטהנזה. לדבריו, למטוסים צרי גוף, במיוחד באירופה, עם כל התקנות הדרושות, יכולים להיות חדשניים יותר עבור הדור הבא. "מטוסים צרי גוף הם עמוד השדרה של התעופה העולמית", הוא הדגיש.

ברונו דלייל (Bruno Delile), סגן נשיא בכיר לתכנון צי המטוסים באייר פראנס-קלמ ציין, כי יצרני המטוסים צרי הגוף צריכים להשקיע יותר מאמץ בשיפורים, שיגבירו את יעילותם בשטח, כגון שיפורים שיאפשרו להעלות ולהוריד מהר יותר נוסעים מהמטוסים.

תחליף למטוס בואינג 757

מעשית חברות התעופה מחפשות היום מטוס צר גוף חדיש, שיחליף את מטוס בואינג 757 לטווחים בינוניים של עד 6,100 ק"מ, שדגם 757-300שלו מסוגל לשאת 265 נוסעים, שיצורו הופסק בסוף שנת 2004, לאחר שיוצרו 1,050 מטוסים מדגמיו השונים.

החליטו לשדרג

אבל, לפני כמה שנים שקלו איירבס ובואינג את הנושא והחליטו להמשיך ולשדרג את מטוסיהן צרי הגוף הקיימים. השדרוגים האחרונים שלהן היו: איירבס, שהחליטה ב-2010 לשדרג את מטוס A320 ולציידו במנועים חדשים לדגם A320neo ושנה מאוחר יותר החליטה בואינג לשדרג את מטוס 737 למטוס 737MAX.

כך שהרעיונות לתכנן מטוסים צרי גוף חדשים, אצל שתיהן, נדחקו לפחות עד העשור הבא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן