Skip to content

הנסיעות והטיסות יהיו בעתיד משולבות בתוך חיינו

כך מתברר מתחזיות לונלי פלאנט שאיחדה כוחות עם יאט"א, כדי לציין 100 שנה של טיסות מסחריות. עוד מתברר, כי הנסיעות והטיסות הן בחירה של סגנון חיים, המחליף את ראייתן כפינוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לונלי פלאנט, חברת המדיה והנסיעות הגדולה ויאט"א (International Air Transport Association – IATA), הארגון הבינלאומי להובלה אווירית, איחדו כוחות כדי לחגוג את יום השנה ה-100 של טיסות מסחריות, באמצעות חשיפת תחזיות בולטות לעתיד הנסיעות והטיסות בעולם.

6.6 מיליארד נוסעים ב-2035

בראש רשימת התחזיות של לונלי לפאנט עומדת התחזית שהנסיעה והטיסה יהיו בעתיד הקרוב מנותקות מחיי היום יום ומשולבת באופן מלא בתוך חיינו, בניגוד לראיית הטיסה, או הנסיעה כאירוע מיוחד.

נתונים של Air Transport Action Group צופים, כי בשנת 2035  יגיע מספר הנוסעים ל-6.6 מיליארד, בגלל הגידול הממוצע הצפוי בכל שנה של 4.4% במספר הנוסעים, החל מ-2014.

סגנון חיים

הנפח ההולך והגדל של טיסות מסחריות גורם לשינוי גדול בחשיבה של תוכניות הנוסעים הפרטיים, שבה הנסיעות הן בחירה של סגנון חיים, המחליף את ראיית הנסיעה כפינוק.

נסיעות ירוקות

התחזיות צופות, כי נסיעות ירוקות נמצאות גם הן במגמת העלייה, כאשר דור חדש של נוסעים בונה קיימות בכל צעד של נסיעותיו. 70% מנוסעים מצפים, כי על החברות להפגין מחויבות לשמירה על איכות הסביבה הטבעית, מה שגורם לפריחה בתיירות האקולוגית. תעשיית התעופה, בפרט, הציבה לעצמה להוריד במחצית את פליטת דו תחמוצת הפחמן ממנועי המטוסים.

המלצות מקומיות

רכישת מוצרים ושירותים באינטרנט נותרה אומנם טבע שני עבור מטיילים, אבל הרעב לגלות מידע נוסף ומקומי, מעודד אימוץ, פנים אל פנים, של המלצות מקומיות. מומחים של לונלי פלאנט מציעים לכן, להשאיר את הביקור באינטרנט כחלק מארגז הכלים של הנוסע, אבל להעריך יותר גם את ההמלצות המקומיות, כמו, למשל, נהגי מוניות, בעלים של בתי קפה וכו'.

נסיעות מנותקות

בגלל הלחצים של החיים מודרניים אפשר לצפות לגידול, במה שמכונה נסיעות מנותקות, ללא מיילים, או מסרונים בטלפונים הסלולאריים, שבהן הנוסעים, שוכחים מהעבודה ומחיי היום יום.

עתיד בהיר לנוסעי מחלקות תיירות

התחרות בנתיבי הטיסה מעודדת את חברות התעופה לשפר את חוויית הטיסה לכולם. שזו בשורה טובה עבור נוסעי מחלקות תיירות. התחזית של לונלי פלאנט מעלה אפשרות, שכאשר השוואת מחירי טיסות אמיתית מגבירה את התחרות ומרחיבה את אפשרויות הבחירה ולכן העתיד עבור נוסעי מחלקות התיירים נראה בהיר וטוב יותר.

מידע במהלך טיסה

התחזיות מגלות עוד, כי גם הטכנולוגיה הולכת לשחק תפקיד משמעותי יותר בקרב יותר חברות תעופה, המציעות תכנון ומעקב ללא נייר אחר הנסיעות, באמצעות טלפונים חכמים. לכן, בקרוב תהיה הטכנולוגיה משמעותית עוד יותר והיא תציעה לנוסעים מסלולים מבוססים על תנאי מזג אוויר ואירועים מקומיים, כשהמידע יישלח ישירות לטלפונים החכמים של הנוסעים במשך הטיסה. אפשרות שתאפשר לאחר הנחיתה לחוות נסיעה יותר מותאמת.

שדרוג נמלי תעופה

התחזיות מדברות גם על שדרוג נמלי התעופה שיהיו בהם יהיו טרקליני יציאה חדשניים יותר עם מרכזי ספא, גלריות לאמנות, שטחים ירוקים ובקרוב אפילו פעילויות פנאי גדולות ונועזות יותר – אולי אפילו נסיעה ברכבת הרים לפני טיסה.

"העולם הופך מקום קטן"

טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א אמר: "100 שנה אחרי שהנוסעים הראשונים טסו בטיסה מתוכננת מראות תחזיות לונלי פלאנט בבירור, כי מיליון יותר אנשים מוכנים ליהנות מההזדמנות לנסוע ובמיוחד לנסוע בדרך אוויר, כאשר העולם הופך מקום קטן יותר ונגיש יותר מאי פעם. זה מדהים לראות עד כמה התקדמנו ב-100 השנים שחלפו, ואף יותר מכך לחשוב על מה שאנחנו יכולים לצפות מהמאה הבאה. נסיעות באוויר מחברות אותנו לעולם ומזכירות לנו את החשיבות של להיות שם, בין אם מדובר במקומות, או באנשים שאנחנו אוהבים".

"אין סוף אפשרויות"

טום הול, מנהל העריכה של לונלי פלאנט, מסביר: "מאז הטיסה המסחרית הראשונה לפני 100 שנה השתנו המסעות באופן דרמטי וב-100 השנים הבאות יש לנו אין סוף אפשרויות נוספות. בלונלי פלאנט עוקבים כל הזמן אחר מגמות והתפתחויות בנסיעות, כפי שאנחנו מחפשים. למצוא יעדים מתעוררים, נושאים חמים ומה שבאמת מקבלים הנוסעים הנרגשים. בחירה זו מדגישה את כמה גדולת המגמות שאנו צופים לשנים הקרובות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן