Skip to content

נתניהו לארה"ב: ינאם בעצרת האו"ם וייפגש עם אובמה

"אחרי נאום ההונאה של נשיא איראן, ונאום ההסתה של אבו-מאזן אומר את האמת של אזרחי ישראל מול כל העולם. בנאומי בפני עצרת האו"ם ובכל מפגשיי אייצג את אזרחי ישראל, ואהדוף בשמם את ההשמצות והשקרים שמוטחים כלפי המדינה שלנו", אמר נתניהו לקראת נאומו בעצרת האו"ם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הבוקר לביקור עבודה בארה"ב במסגרתו ינאם בפני העצרת הכללית של האו"ם ביום שני וייפגש עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בוושינגטון ביום רביעי, ועם מזכ"ל האו"ם באן קי מון ביום שלישי. עם צאתו אמר נתניהו: ""בנאומי בעצרת האו"ם אני אהדוף את כל השקרים שמוטחים כלפינו ואני אומר את האמת על המדינה שלנו ועל החיילים הגיבורים של צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם".

נתניהו עם צאתו לארה"ב הבוקר (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
נתניהו עם צאתו לארה"ב הבוקר (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

את ביקורו בארה"ב יפתח ראש הממשלה נתניהו היום, בפגישה עם ראש ממשלת הודו נרנדה מודי. זאת פגישה ראשונה מזה למעלה מעשור של ראש ממשלה ישראלי עם ראש ממשלת הודו.

לקראת צאתו לארה"ב אמר אמש ראש הממשלה נתניהו: "אחרי נאום ההונאה של נשיא איראן, ונאום ההסתה של אבו-מאזן אומר את האמת של אזרחי ישראל מול כל העולם. בנאומי בפני עצרת האו"ם ובכל מפגשיי אייצג את אזרחי ישראל, ואהדוף בשמם את ההשמצות והשקרים שמוטחים כלפי המדינה שלנו".

גם לשר החוץ, אביגדור ליברמן, צפוי לוח זמנים עמוס במהלך העצרת הכללית של האו"ם. ליברמן ייפגש במהלך הביקור עם נשיא העצרת הכללית שר החוץ של אוגנדה, סם קוטסה ועם שרי החוץ של קנדה (ג׳ון בירד), הודו (סושמה סווארג'), ניו-זילנד (מוריי מק׳קולי), אוסטריה (סבסטיאן קורץ), יוון (אוונגלוס וניזלוס), רואנדה (לואיז מושיקיוואבו) צ׳כיה (לובומיר זאורלק) ונאוטו (מלטק סאטו קילמן ליוטוונו)  וסינגפור (קיי שנמוגם). כמו כן ייפגש ליברמן עם נציב זכויות האדם של האו״ם, הנסיך זייד אל-חוסיין; עם נשיא הוועד היהודי האמריקני, סטנלי ברגמן ועם יו״ר הקונגרס היהודי האמריקאי ג׳ק רוזן. ליברמן גם יקיים מפגש במכון המחקר ה-Council on Foreign Relations ויקיים פגישות נוספות.

השר ליברמן ידון עם עמיתיו על נושאים בילטראליים וגלובליים, ביניהם חיזוק הקשרים בין אותן מדינות לישראל והמאבק המשותף בטרור העולמי. בעניין הפלסטיני צפוי השר ליברמן לומר לבני שיחו כי ההנהגה הפלסטינית הנוכחית היא הנהגה סרבנית שאינה מאפשרת להתקדם לעבר הסדר אלא משיגה את היחסים בין הצדדים לאחור ועל הקהילה הבינ״ל להסיק את המסקנות בכל הנוגע לתמיכה שהיא נותנת לאבו-מאזן ולרשות הפלסטינית בהנהגתו.

השר ליברמן תקף את אבו מאזן, מיד לאחר נאומו בעצרת האו"ם – ואמר: ״דבריו של אבו-מאזן בעצרת האו״ם מבהירים שוב ובצורה חדה כי הוא לא רוצה ולא יכול להיות שותף להסדר מדיני הגיוני. לא סתם חבר אבו-מאזן לממשלה משותפת עם החמאס. אבו-מאזן משלים את החמאס כשהוא עוסק בטרור מדיני ומעליל עלילות שווא על ישראל. כל עוד מכהן אבו-מאזן כיו״ר הרש״פ הוא יוביל להמשך הסכסוך. אבו-מאזן מוכיח בכל פעם מחדש כי הוא איננו איש שלום אלא ממשיכו של ערפאת בדרכים אחרות״.

"מפיץ שקרים ועסוק בהסתה וזריית דברי שטנה" (צילום ארכיון: נירה ידין)
"מפיץ שקרים ועסוק בהסתה וזריית דברי שטנה" (צילום ארכיון: נירה ידין)

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר: "בנאומו בעצרת האו"ם מוכיח אבו מאזן בפעם המי יודע כמה: לא מדובר במנהיג החותר לשלום ולקידום חייהם של בני עמו, אלא באדם המפיץ שקרים ועסוק בהסתה וזריית דברי שטנה נגד מדינת ישראל. אבו מאזן הוא לא איש שלום, והוא אינו באמת מעוניין בהסכם עם ישראל, שמשמעו הכרה בבית הלאומי היהודי, שהרי כך לא מתבטא שוב ושוב אדם הטוען כי ברצונו להגיע לסיום הסכסוך.

"פעם אחר פעם ממשיך אבו מאזן להונות את הקהילה הבינלאומית, להטיח בישראל האשמות כוזבות וגזעניות ולקוות שלחץ, איומים ושקרים יפחידו אותנו ויגרמו לנו להתקפל. אין מולנו פרטנר להסכם שמהותו סוף הסכסוך וקץ התביעות, ולכן לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל. בכל מצב שהוא אנו אחראים לגורלנו ולביטחוננו, וכך יהיה גם בעתיד.

"ובפעם המי יודע כמה אנו נוכחים לדעת, כי כל דיון על גבולות מול אדם המפיץ שקרים כאבו מאזן, כזה שלא באמת השלים עם קיומנו כאן ועבורו כל ויתור ישראלי הוא עוד שלב בתוכנית השלבים הפלסטינית – כל דיון שכזה פשוט מנותק מהמציאות".

שר הכלכלה נפתלי בנט הגיב: ״אבו מאזן תמיד מוצא פינה חמה בלב לרוצחים, למשגרי טילים, ובאופן כללי לאויבים שלנו".

לדבריו, "רעיון המדינה הפלסטינית התעופף השנה יחד עם הטילים ששוגרו לנתב״ג לפני חודשיים, וטוב לדעת שמשגריהם הם החברים של אבו מאזן. כעת ישראל צריכה להוביל כיוונים חדשים ויצירתיים שיאפשרו לנו פשוט לחיות כאן. מדינה פלסטינית ממערב לירדן הוא לא אחד מהם״.

גם באופוזיציה תקפו את נאומו של אבו מאזן. ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג על נאום אבו מאזן: "הדברים של אבו מאזן אמש קשים מאכזבים ושקריים אך אינם מפתיעים. אבו מאזן: הוא אינו ידיד ואינו חבר אוהד".

הרצוג הוסיף: "אני מסתייג לחלוטין מדבריו אולם איני שוכח מהו האינטרס הישראלי, ולכן חשוב להזכיר: מוטב לישראל להתנהל מול הרשות בעזה ולא מול צבא החמאס ולהמשיך את שיתוף הפעולה הבטחוני ביו"ש כפי שהוא מתקיים בשנים האחרונות; אני לא שותף למדיניות ה"אמרתי לכם" של נתניהו, בגיבוי בנט וליברמן. ישראל צריכה להציג סדר יום שיביא לאיזור שקט וביטחון".

ח"כ איתן כבל (העבודה) אמר: "אמירותיו של אבו מאזן בעצרת האו״ם, לפיהן 'ישראל הכריזה על שנת רצח עם נגד הפלסטינים', 'ביצעה רצח עם מתוכנן בעזה', 'מתכננת נכבה נוספת' ועוד פנינים מהסוג הזה – הן שקריות ומקוממות. עדיף שלא היו נאמרות, והן ראויות לגינוי על ידי כל שוחר שלום אמיתי. גם אם יש לאבו מאזן צרכים פוליטיים פנימיים שמחייבים אותו לקרוץ לחמאס, אין שום הצדקה לאמירות כאלה ואף אדם בישראל השואף לשלום אמת אינו יכול לקבלן".

לדברי ח"כ כבל, "זהו נאום מאכזב שמחזק את סרבני השלום ואין בו שום תקווה. אני מאוד מקווה שנתניהו לא יקפוץ עליו כעל מוצא שלל רב, אלא יתחיל לאלתר – כפי שהבטיח מספר פעמים – בתהליך מדיני רציני שהוא הסיכוי היחיד להביא שקט לאזורנו".

ואילו יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה בתגובה כי הדברים של אבו מאזן, המכוונים לזירה הבינלאומית, משקפים אבדן אמון מוחלט מצידם של הפלסטינים בנתניהו כפרטנר למו"מ לשלום.

"מה הפלא, הרי נתניהו הפגין במשך 5 שנים סרבנות מדינית, והמו"מ שהוא ניהל בחסות אמריקאית, היה מו"מ לשום מקום, שבמהלכו המשיכו בבנייה פראית בהתנחלויות. נתניהו רוצה גם עכשיו להמשיך במדיניות של 'ניהול הסכסוך' במקום לעבור למדיניות של 'פתרון הסכסוך'", אמרה ח"כ גלאון.

ח"כ גלאון הדגישה כי מרצ תומכת במאמצים הבינלאומיים של אבו מאזן להביא לסיום הכיבוש ולזכות בהכרה בינלאומית כמדינה חברה באו"ם, עוד לפני וכמסדרון להשגת שלום במו"מ דו-צדדי בין שווים.

בנאומו בעצרת האו"ם הודיע ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי יגיש למועצת הביטחון הצעת החלטה לסיום הכיבוש של ישראל ולקידום תהליך השלום. הוא טען כי ההצעה מבוססת על החלטות קודמות של עצרת האו"ם ושל מועצת הביטחון, היוצרות את הבסיס לשלום של צדק ולפתרון בן קיימא.

אבו מאזן כינה את מבצע "צוק איתן" "מלחמה להשמדת עם" והאשים את ממשלת ישראל בקידום מדיניות של כיבוש, אפרטהייד והתנחלות קולוניאלית. הוא קרא לקהילה הבין-לאומית למנוע "נכבה" פלסטינית חדשה. הוא אמר כי ממשלת ישראל מציעה לפלסטינים, במקרה הטוב, עתיד של גטאות מבודדים, ובמקרה הרע – סוג נתעב של אפרטהייד והדגיש כי אין ערך למשא ומתן אלא אם מטרתו – הקמת מדינה עצמאית בכל שטחי 67', שבירתה מזרח ירושלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן