חברת ונונו דני תקים צומת מדורג בנמל התעופה תמנע

החברה תקים את מפעל הניקוז להסטת הנחלים נימרה ורחם, תבנה סוללות הגנה לשני הנחלים, תבנה גשר הנושא את כביש 90 ותבנה צומת מדורג לכניסה לנמל התעופה ולכניסה לישוב באר אורה, בהיקף המוערך בכ-99 מיליוני שקלים

Print Friendly

חברת ונונו דני נבחרה, במכרז פומבי, להקים את הצומת המדורג בכביש 90 ומפעל הניקוז מפני שיטפונות, במסגרת פרוייקט ההקמה של נמל התעופה ע"ש אילן ואסף רמון בתמנע. בינתיים, עבודות העפר והתשתיות להקמת הנמל נמצאות בעיצומן.

הדמיה של נמל התעופה רמון בתמנע. צילום: אתר משרד התחבורה

הדמיה של נמל התעופה רמון בתמנע. צילום: אתר משרד התחבורה

מכרז להקמת הטרמינל

רשות שדות התעופה מקדמת בימים אלה מכרז פומבי גדול נוסף, להקמת הטרמינל בנמל, והוא עתיד להתפרסם לקראת סוף אוקטובר השנה. נמל התעופה בתמנע יחליף את נמל התעופה הישן באילת וישמש גם כנמל אלטרנטיבי לנתב"ג.

העבודות הקמת הצומת המדורג בכביש 90 כוללות בניית מפעל ניקוז להסטת הנחלים נימרה ורחם, בניית סוללות הגנה לשני הנחלים, בניית גשר הנושא את כביש 90 ובניית צומת מדורג לכניסה לנמל התעופה ולישוב באר אורה, בהיקף המוערך בכ-99 מיליוני שקלים.

במקום אילת ועובדה

נמל התעופה החדש בתמנע, כ-19 ק"מ צפונית לאילת, שאותו מקימה רשות שדות התעופה, ישמש נמל תעופה נוסף של מדינת ישראל שיוכל להחליף בשעת הצורך את נמלי התעופה אילת ועובדה. הנמל ישמש לטיסות פנים ארציות ולטיסות בינלאומיות, ויכלול מסלול המראות ונחיתות באורך 3,600 מטר. עלות הקמת נמל התעופה בתמנע מוערכת בכ-1.7 מיליארד שקל.

במכרז להקמת מבני הסמך בנמל התעופה בתמנע, שעתידים לשרת את הנמל, זכתה חברת דניה סיבוס, אשר תבצע את הקמתם. עלות פרוייקט זה מוערכת בכ-116 מיליון שקל והוא יכלול את הקמת מבני הסמך, מגדל פיקוח בגובה 45 מטר, מרכז אנרגיה, מאגרי מים, מנהרת שירות, מבנה שער, ומבנה בידוק ביטחוני.

המסלול יוארך

שר התחבורה מר ישראל כ"ץ הודיע לפני כחודש, כי מסלול ההמראות והנחיתות של שדה רמון, יוארך מ-3.1 קילומטרים ל- 3.6 קילומטרים, כדי לאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו גדולים, להמריא או לנחות בתמנע.

פרויקט תמנע בכללותו כולל מגדל פיקוח וטרמינל מודרני ומרווח, שייתן מענה לכ-2 מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חניה למטוסי טורבו- פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חניה לכלי רכב.

Print Friendly

על אודות עמי אטינגר

עורך חדשות ב"דבר", "ידיעות אחרונות" ו-25 שנה עיתונאי ב"מעריב" בתפקידים: עורך חדשות, עורך כלכלי, רכז כתבים וכתב לענייני תעופה, תיירות ותעשיות ביטחוניות
פוסט זה פורסם בקטגוריה ב, תעופה, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.