Skip to content

נחנך בח"א מרכז אימון סימולטור של לביא M-346

מרכז האימון פותח על ידי אלביט מערכות בשיתוף עם יצרנית המטוס אלניה אירמאקי והחברות CAE ו-Sellex ES, כולן מקבוצת פינמכניקה. המרכז יאפשר סימולציה מלאה של אימון משימתי ואימון מבצעי על מנת לדמות חווית טיסה אמיתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הוגו וינטי, המנהל העסקי של יצרנית המטוס גוזר את הסרט ביום חנוכת המאמן. לידו מימין מנכ"ל חטיבת כלי טייס באלביט מערכות יורם שמואלי. צילום: ישראל סאן
הוגו וינטי, המנהל העסקי של יצרנית המטוס גוזר את הסרט ביום חנוכת המאמן. לידו מימין מנכ"ל חטיבת כלי טייס באלביט מערכות יורם שמואלי. צילום: ישראל סאן

חיל האוויר חנך לאחרונה את מרכז האימון החדש המיועד למטוס האימון המתקדם לביא M-346, בבסיס חיל האוויר בחצרים. מרכז האימון יאפשר סימולציה מלאה של אימון משימתי ואימון מבצעי על מנת לדמות חווית טיסה אמיתית.

מרכז האימון פותח ונבנה על ידי אלביט מערכות, שנבחרה כקבלנית ראשית בפרויקט, בשיתוף עם יצרנית המטוס אלניה אירמאקי והחברות CAE ו-Sellex ES, כולן מקבוצת פינמכניקה, לאחר שנבחרה על ידי חברת תור – אימון טיסה מתקדם, שתספק את מערכת האימון של המטוס. אלביט מערכות מספקת את מרכז האימון לצד שירותים לוגיסטיים למשך 20 שנה.

לביא M-346

מטוס לביא M-346
מטוס לביא M-346

ישראל רכשה 30 מטוסים מדגם לביא M-346, שהם מיועדים להחליף את העיט (סקייהוק) והנץ
(F-16a/b) הוותיקים, המשמשים בשלב המתקדם במגמת קרב, ובקורס לאימון מתקדם אותו עוברים הטייסים הטריים. מטוס הלביא החדיש נולד כמדריך, בעוד שקודמיו בתפקיד הם מטוסי קרב עטורי שבחים ששימשו גם לצרכי הדרכה. מהירותו המירבית היא 1,225 קמ"ש, סייג הרום שלו הוא 13,715 מטר וטווחו המרבי הוא 1,890 ק"מ.

עם כניסתו של מטוס לביא M-346 לשירות חיל האוויר הישראלי, ניתן דגש מיוחד לאימון קרקעי בשלבי האימון המתקדמים בבתי הספר לטיסה של חיל האוויר, הן של טייסי מטוס הקרב והן של מפעילי מערכות הנשק.

מערכות האימון

מערכת האימון החדישה מורכבת משני מאמני משימה ומשני מאמנים מבצעיים, כאשר כל המאמנים מקושרים אחד לשני ובכך מדמים חווית טיסה הזהה כמעט לטיסה אמיתית. הטייסים ומפעילי הנשק יעברו תהליך אימון שלם, החל מהיכרות בסיסית עם מערכות המטוס ועד ליכולות טיסת קרב ברמה הגבוהה ביותר. האימון מתאפשר באמצעות קונספט חדשני לפיו רוב תכנית הלימודים מבוצעת באמצעות המאמן הקרקעי, כאשר המתאמנים מבקרים במרכז האימון על בסיס יומי.

מרכז האימון החדיש, המהווה כמרכז מצוינות בתחום האימון, מבוסס על קונספט וטכנולוגיה מבית אלביט מערכות, SkyBreaker™, הידוע גם בשם "מרכז האימון המשימתי", אשר מאפשר לפרחי טייס, לטייסים מוסמכים וכן למפעילי מערכות נשק להתאמן בתרחישים יוצאי דופן ובמצבי חירום במהלך טיסה, ובשלבים מתקדמים יותר כגון סימולציה של תרחישי קרב בטיסה בודדת או בטיסת מבנה.

חיל האוויר הישראלי בחר בפתרון האימון השלם כדי להכשיר ולהסמיך את הטייסים ואת מפעילי הנשק להטסת מטוסי קרב בדור רביעי וחמישי – F-16, F-15, F-35.

במקביל לאימון במרכז החדש, פרחי הטייס, טייסים צעירים ומפעילי הנשק יבצעו אימון אווירי באמצעות מערכת האימון המוטסת מבית אלביט מערכות, EVA™ (Embedded Virtual Avionics), אשר הוטמעה אל תוך מאמן הלביא על ידי יצרנית המטוס. מערכת EVA™ הופכת את מטוס האימון למטוס קרב וירטואלי ומאפשרת למתאמנים לצבור ניסיון חיוני בתפעול מערכות מתקדמות, כגון מכ"ם וירטואלי, חיישנים אופטיים, מערכות לוחמה אלקטרונית (ל"א) וכן מערכות נשק וירטואליות ביישומי אוויר-אוויר ואוויר-קרקע.

2 Comments

  1. איש חיל האויר לשעבר
    27 באוקטובר 2014 @ 21:24

    חיל האויר התחיל לקנות שטויות . ומטוסים שלא כל כך רוצה בהם
    הלביא החדש הוא בניגוד לרצונו של חיל האויר אבל נתניהו נשבר לבכיות של ברלסקוני עקב המצב הכלכלי הקשה באיטליה
    גם בשנות ה 80 המוקדמות חיל האויר לא רצה את מטוסי ה F16 A כמו שהם הגיעו . המטוס נכפה על חיל האויר מפני האמריקאים היו אמורים לספק אותם לאירן אבל בדיוק באותו הזמן נפל שם המשטר .

  2. איש חיל האויר
    24 באוקטובר 2014 @ 20:34

    חיל האויר התחיל לקנות שטויות . ומטוסים שלא כל כך רוצה בהם
    הלביא החדש הוא בניגוד לרצונו של חיל האויר אבל נתניהו נשבר לבכיות של ברלסקוני עקב המצב הכלכלי הקשה באיטליה
    גם בשנות ה 80 המוקדמות חיל האויר לא רצה את מטוסי ה F16 A כמו שהם הגיעו . המטוס נכפה על חיל האויר מפני האמריקאים היו אמורים לספק אותם לאירן אבל בדיוק באותו הזמן נפל שם המשטר .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן