Skip to content

דנזל וושינגטון מת לחיות

סרט הפעולה "נקודת שוויון" מחזיר את וושינגטון לתפקיד הגיבור הטוב, שמחסל כל מי שנמצא בדרכו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

השחקן, דנזל וושינגטון ("הטיסה") והבמאי, אנטוני פוקוואה ("דמעות של השמש") כבר נפגשו על הסט כשצילמו יחדיו את "יום אימונים מסוכן" בשנת 2001. כעת הם חוזרים לעוד סרט אלים במיוחד וחסר הומור, אלא שהפעם הוא מבוסס על סדרת טלוויזיה משנות ה-80: "The Equalizer" של אדווארד וודוורד.

וושינגטון, שחוגג יום הולדת 60 בקרוב מאוד, החליט להראות לעולם שהוא עדיין צעיר – ונכנס לחליפת הסרטים של השחקן ליאם ניסן. וושינגטון מגלם גיבור פעולה קשיש המנסה להגדיל את קופת הפנסיה שלו.

נערת ליווי בזמן הפנוי. וושינגטון עם קלואי גרייס מורץ

בהתאם לסדרה המקורית, רוברט מק'קול הוא סוכן מודיעין לשעבר, המתגורר כיום בפרבר שקט בבוסטון ועובד בחנות "עשה זאת בעצמך". כאדם טוב, הוא מסייע לעמיתיו לעבודה, ואף פוגש בדיינר המקומי בנערת ליווי (ליהוק גרוע למדי של קלואי גרייס מורץ, "קיק אס").

עם זאת, השקט היחסי שלו מופר, כשהוא מגלה להפתעתו שיש שוטרים מושחתים וכי זונות מקבלות מכות מסרסורים (במקרה זה, רוסים). מה שקורה מנקודה זו ואילך, היא אלימות המתגברת ברמה סימפונית – בדיוק כמו בביצוע היצירה "בולרו" של ראוול.

גרונות נשספים, כמה רוסים משופדים על ידי חולץ פקקים או מברגים, ואילו אחרים מגלים שיש להם גפיים מיותרות, ונאלצים לוותר עליהן. צופים שחושבים שעוצמת האלימות והנקמה פחותים לעומת הסרט בכיכובו של וושינגטון, "נקמה בוערת" מ-2004, נא לחשוב שוב. הנבלים רעים, אבל מעבר להראות את הקעקועים על גופם, התכשיטים המוזהבים המנצנצים או את המבטא הרוסי הקלוקל, אין ברעים מעבר לכך.

באשר לגיבור, הוא זאב בודד מוצלח מאוד – והמצלמה אוהבת את וושינגטון. ניכר כי יש לו עבר של "סופר חייל", אך הצופה מקבל רמזים דקים למדי כי הוא נרדף על ידי מותו של אשתו, ושהוא נוהג להשתמש בידיו רק כאשר כל האפשרויות האחרות נכשלו.

הקלישאות לא נגמרות שם, ופוקוואה (שסרטו האחרון, "המטרה: הבית הלבן", היה קיטש מוחלט), מסתמך על שיטת הגיבור החזק בשטח המוכר, ויוצר אינספור פיצוצים תוך אזכור ל"מת לחיות" המתרחש ב"הום סנטר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן