Skip to content

לטוס ללא מע"מ

לאחר תקופה ארוכה של הידברות בין שלטונות מע"מ והתאחדות משרדי הנסיעות, במטרה להסדיר את נושא המע"מ על כרטיסי טיסה הנמכרים על ידי משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, החליטה ההתאחדות לפנות לבית המשפט שייתן עמדתו העקרונית בנושא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נמל התעופה בן גוריון. הקרב על מע"מ 0. (צילום: עירית רוזנבלום)
נמל התעופה בן גוריון. הקרב על מע"מ 0. (צילום: עירית רוזנבלום)

נוכח חילוקי הדעות העקרוניים באשר לחובת משרדי הנסיעות לשלם מע"מ עבור ההפרש בין התמורה המשולמת לחברת התעופה בגין רכישת כרטיסי טיסה לבין התמורה המתקבלת מהלקוח עבור מכירה זו, החליטו המשרדים החברים בהתאחדות משרדי הנסיעות לפנות לבית המשפט.

לטענת ההתאחדות, מאז ומעולם לא גבתה המדינה ולא נהנתה מהכנסות מע"מ בגין מכירת כרטיסי טיסה ישירות מחברות התעופה, וכך גם במכירה באמצעות משרדי הנסיעות. לאחרונה, כך נטען, מנסה המדינה באופן חד צדדי ובניגוד לכוונת ולשון החוק, לגבות מע"מ ממכירת כרטיסי טיסה הנמכרים באמצעות משרדי הנסיעות בלבד.

אומר מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל: "תמוהה בעינינו מדיניות מע"מ. בעוד שגורמים בינלאומיים פועלים בשוק המקומי ללא כל חבות מס, לא מע"מ ולא מס הכנסה, כמו גם חברות התעופה המוכרות בשיווק ישיר, באה המדינה ומנסה לשנות סדרי עולם באופן שידחק כליל את משרדי הנסיעות מהשוק", טוען פתאל, "קיומם של סוכני הנסיעות מבטיח שוק משוכלל ותחרותי, ובלעדיהם יעלו המחירים לצרכנים. כבר כיום שולטים במסחר האלקטרוני מספר מצומצם מאוד של גורמים, המכתיבים לחברות התעופה ולבתי המלון מדיניות הפועלת לטובתם של גורמים אלה בלבד".

פתאל מוסיף שאזלת ידה של המדינה לגבות מסים ולאכוף חוקים נוספים על גורמים בינלאומיים ועל חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל, ותביעה מהישראלים בלבד לשלם מס, הינה בלתי סבירה, מגמתית, מפלה לרעה ומסכנת את המשך קיומו של הענף. "מלכתחילה פוטר החוק את סוכני הנסיעות מתשלום מע"מ על קנייה ומכירה של כרטיסי טיסה, והיה זה רק ראוי שהמדינה תאכוף דין אחד – ואין זה משנה איזה – על כלל הגורמים בשוק התיירות", סיכם המנכ"ל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן