Skip to content

הצבא ירכוש בשנת השמיטה פירות וירקות רק מחקלאי ישראל

הושגה הבנה בנוגע לשנת השמיטה בין הרבנות הראשית הצבאית לבין התאחדות חקלאי ישראל, ארגוני החקלאיים ומשרד החקלאות. במחצית הראשונה של שנת השמיטה ירכוש צה"ל אך ורק תוצרת חקלאית בפירות וירקות ובמחצית השנייה יהיה היתר מכירה לרכישת פירות וירקות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפגישה שהתקיימה היום בבית תנועת המושבים הובהר, כי הצבא ירכוש במהלך שנת השמיטה פירות וירקות רק מחקלאי ישראל מבלי לרכוש ירקות ופירות מיישובי הערבה הדרומית. בפגישה הגיעו הצדדים להבנות בכלל הנושאים – הן באשר למחצית הראשונה של שנת השמיטה שבה ירכוש צה"ל אך ורק תוצרת חקלאית בפירות וירקות ושבמחצית השנייה יהיה היתר מכירה לרכישת פירות וירקות. צה"ל כבר ערוך לכך מבחינת האיסום.

היתר המכירה, הקיים מהמאה ה-,19 מאפשר רכישת תוצרת חקלאית ישראלית בשנת שמיטה. צילום: וקיפדיה
היתר המכירה, הקיים מהמאה ה-19, מאפשר רכישת תוצרת חקלאית ישראלית בשנת שמיטה. צילום: וקיפדיה

בפגישה השתתפו יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור, מנכ"ל מועצת הצמחים, צבי אלון, סמנכ"ל משרד החקלאות, צביקה כהן, יו"ר ארגון מגדלי הפירות, איציק כהן ונציגי הרבנות הראשית של צה"ל.

הבהרות שהושגו הן על בסיס העקרונות שסוכמו בין משרד החקלאות לבין הרבנות הצבאית הראשית לפני כמה ימים. הפגישה התקיימה ביוזמתו ובגישורו של הרב זנגילביץ', סגן הרב הראשי לשעבר.

פרנסת החקלאים מובטחת

מאיר צור אמר היום: "חקלאי ישראל יוצאים ערב יום הכיפורים כאשר פרנסתם מצה"ל מובטחת. הצבא הבהיר לנו שהוא התארגן למציאת פתרונות הלכתיים כדי לרכוש תוצרת חקלאית ישראלית ולא לייבוא ומצד שני לספק את צרכיהם של החיילים החרדים בשנת השמיטה, אשר דורשים כשרות מהדרין.

"הצבא היה ונשאר ערך עליון מבחינתנו. אנו מברכים ומודים לשר החקלאות, יאיר שמיר ולאנשי משרדו על ההתערבות המשמעותית שלהם בעניין. כמו כן אני מברך את שר הביטחון, בוגי יעלון על ההתחשבות והרגישות שגילה לחקלאות הישראלית וכמובן לרמטכ"ל ולרב הצבאי הראשי שסייעו לנו להגיע להבנות".

מנכ"ל מועצת הצמחים, צבי אלון אומר היום: "היה חשוב לנו שהצבא ימשיך לרכוש פירות וירקות מתוצרת חקלאית ישראלית. בפגישה הדברים הובהרו לנו, לארגוני החקלאים ולמשרד החקלאות שכך תתנהל שנת השמיטה ושהצבא לא ירכוש תוצרת מייבוא".

התאחדות חקלאי ישראל הודיעה לפני כשבועיים כי יוצאת למאבק במשרד הביטחון. שכן, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, הודיע משרד הביטחון למשרד החקלאות ולארגונים החקלאיים כי בשל שנת השמיטה, בכוונת צה"ל לייבא את כל הפירות והירקות לחיילים מחו"ל וזאת על ידי ספק חרדי שייבא את הסחורה עבורם מחו"ל. דבר אשר היה פוגע בראש ובראשונה בחקלאים במדינת ישראל. כאמור, נושא זה נפתר היום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן