Skip to content

חוזרים אל השוק

בלב שוק הפשפשים ובמרחק צעדים מחוף הים ונמל יפו העתיקה, נפתח בימים אלה מלון "מרקט האוס" מבית רשת מלונות הבוטיק אטלס. המלון הוא סנונית ראשונה למלונות נוספים שעתידים להיפתח ובהם מלון אורכידאה של האחים נקש ומלון ומתחם יוקרתי של רשת שרתון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מרקט האוס, המלון החדש ביפו. שוכן בבית אבן משוחזר ברחוב בית האשל שהיה רחוב המלונות ובתי האירוח הראשון של יפו של שלהי המאה ה-19. (צילום: נתן דביר)
מרקט האוס, המלון החדש ביפו, ממוקם ברחוב בית האשל שהיה רחוב המלונות ובתי האירוח הראשון של יפו של שלהי המאה ה-19. (צילום: נתן דביר)

היום יפתח את שעריו ביפו מלון "מרקט האוס" מבית רשת מלונות אטלס בהשקעה של כ-20 מיליון שקל,  בלב שוק הפשפשים ובמרחק צעדים מחוף הים ונמל יפו העתיקה.

מבנה המלון ברחוב בית האשל 5 בשוק הפשפשים ביפו, בואכה כיכר השעון, נחכר בתחילת שנות ה-90' של המאה הקודמת מהפטריארך האורתודוקסי לחברה בשם כיכר השעון. זו החלה לבנות אותו כמלון בוטיק עם רצפת זכוכית במרכזו, שבלבה עתיקות. המלון עמד לפני השלמה כשהחברה נכנסה לקשיים כלכליים, פורקה וב-2008 נמכר המבנה ליהלומן יצחק לבבי ב-25 מיליון שקל.

"מרקט האוס", המלון הראשון שנפתח לאחר מבצע "צוק איתן", יציע לאורחיו פסיפס של ההווייה היפואית הייחודית והססגונית, כפי שבאה לידי ביטוי בחוויית העיצוב, האירוח, השירות וההסעדה במקום.

המלון הוא סנונית ראשונה לפריחה מלונאית ביפו: לא רחוק ממלון הבוטיק בונים האחים נקש בבניין המשטרה הישן ביפו, בצדה המערבי של כיכר השעון, מלון בהשקעה של 300 מיליון שקל, זאת לצד פרויקט היוקרה "W תל אביב". זהו פרוייקט של מלון לצד מתחם מגורים יוקרתי בבעלות חברת " RFR אחזקות" ממנהטן, שמוקם במבנה ההיסטורי של בית החולים הצרפתי מהמאה ה-19, ברחוב לואי פסטר 2, וינוהל על ידי חברת סטארווד, בעלת מלונות שרתון.

"מרקט האוס", שוכן בבית אבן משוחזר ברחוב בית האשל שהיה רחוב המלונות ובתי האירוח הראשון של יפו של שלהי המאה ה-19 והוא מלון בוטיק בן 44 חדרים, המשלב בין ההיסטוריה היפואית לאווירה התוססת של שוק הפשפשים הסמוך.

קומת הכניסה מכוסה ברצפת זכוכית ממנה נשקפים שרידים ארכיאולוגיים של קאפלה ביזנטית מהמאה השמינית שנחשפו במהלך העבודות. (צילום: נתן דביר)
קומת הכניסה מכוסה ברצפת זכוכית ממנה נשקפים שרידים ארכיאולוגיים של קאפלה ביזנטית מהמאה השמינית שנחשפו במהלך העבודות. (צילום: נתן דביר)

פרטי אמנות ושרידים ארכיאולוגיים

חלל המלון וחדריו משופעים בחפצים ובפרטי אמנות שנאספו ונוצרו בכדי לבטא את האווירה החבויה ברחובותיה של יפו. קומת הכניסה מכוסה ברצפת זכוכית ממנה נשקפים שרידים ארכיאולוגיים של קאפלה ביזנטית מהמאה השמינית שנחשפו במהלך העבודות.

מלון מרקט האוס שוכן בבית אבן משוחזר. (צילום: נתן דביר)
מלון מרקט האוס שוכן בבית אבן משוחזר. (צילום: נתן דביר)

עיצוב המלון הופקד בידיו של סטודיו מו, בבעלותם של אורי בן-דרור ומיכאל אנקווה, מהבולטים באדריכלי הפנים בישראל. כחלק מהמגמה העולמית של תיירות המבקשת להשתלב בהיסטוריה המקומית ומרקם החיים של העיר, ניצלו השניים את מיקומו וייחודו של המבנה, בכדי לחבר את אורחי המלון אל האנרגיה הייחודית ליפו ולמתחם השוק הסמוך.

השניים שילבו בין ישן וחדש, אורבאני והיסטורי בכדי ללכוד את מרקם העיר הגדולה, הנמל והים, וההיסטוריה המקומית יחד עם הנוף האנושי הייחודי.

44 החדרים במלון מרוהטים בריהוט שיוצר והותאם במיוחד למקום וכולל מרפסת המשקיפה על סמטאות השוק או לים. החדרים משלבים נוחות מודרנית עם מגע מקומי איכותי ומוקפד ומאובזר בטלוויזיה בכבלים, ערכת קפה/תה, מקרר, כספת, מייבש שיער ואינטרנט אלחוטי ללא תשלום. בקומת הכניסה ישנו אזור לאונג', הזולג לרחוב, ממנו יוגשו לאורחים ארוחת בוקר עשירה ואיכותית וכיבוד קל בשעות אחר הצהריים, שיציגו את המיקרו קוסמוס החברתי של מגוון העדות והזרמים הקיימים ביפו.

חדר במלון החדש המשלב בין ישן וחדש, אורבאני והיסטורי. (צילום: נתן דביר)
חדר במלון החדש המשלב בין ישן וחדש, אורבאני והיסטורי. (צילום: נתן דביר)

דני ליפמן ולסלי אדלר, בעלי רשת מלונות אטלס, אומרים: "בשנים האחרונות אנו עדים להתחדשות שעברו יפו בכלל ומתחם שוק הפשפשים בפרט. בזכות תנופת הפיתוח האזורי שלוותה בפתיחתם של בוטיקים, חנויות מעצבים ומקומות בילוי, הפך השוק למוקד עלייה לרגל לתיירות פנים וחוץ ואנחנו גאים להיות הראשונים לפתוח מלון ביפו. האח הצעיר לששת מלונות הרשת הקיימים בתל-אביב, יציע חוויית לינה מוקפדת ויוצאת דופן שאינה רואה בלינה פתרון אלא חוויה של תרבות ופנאי, המשלבת בין ישן לחדש, ותציג את ההוייה היפואית במלוא הדרה".

מחירי החדרים במלון ינועו החל מ-653 שקלים לזוג כמחיר השקה ללינה וארוחת בוקר.

1 Comment

  1. טלי
    7 באוקטובר 2014 @ 9:51

    מלון פשוט מדהים!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן