Skip to content

חג היין: המלצות טעימה לסוכה לבנה

המלצה על חמישה יינות לבנים אידיאליים לשתייה בסוכה הלבנה תחת הכוכבים המנצנצים בין עלי הסכך • חג הסוכות לא יכול להיות יותר רומנטי מזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חג הסוכות מסמל את חג היין, כיוון שבציר הענבים הקייצי הסתיים זה עתה, וניתן כבר למצוא על המדף את ניצני היין הראשונים ממאורע חקלאי זה. סוכות נחשב גם לחג לבן, בשל הסוכה הלבנה, ובחרנו לחלוק עמכם יינות לבנים אידיאליים לשתייה בסוכה, אשר זכו לטעימה הגונה ולציונים משובחים.

יקב דלתון, עלמה לבן 2013

יין נעים מאוד לשתייה: אף עשיר בפרחים רעננים, חמיצות עדינה ברקע, גוף קליל וסיומת חמצמצה ארוכה הקוראת לעוד. 77 שקל.

יקב דלתון, עלמה לבן 2013יקב דלתון, עלמה לבן 2013

יקב ויתקין, ריזלינג 2013

היין מוגדר כחצי יבש, אך בפה ניחן שהוא די התייבש משיירי הסוכר. בשומת של פירות ופרחים לבנים עם רמזים מינראליים עדינים, והפה – כפי שצוין, אינו מתוק, אלא סמיך ומותיר רושם. סיומת עם חמיצות מענגת המותירה טעם לעוד. בהחלט מעניק את מלוא התמורה. כלומר, מעט יקר: 95 שקל, אולם משתלם.

יקב ויתקין, ריזלינג 2013

יקב ויתקין, ריזלינג 2013

יקב יתיר, ויונייה 2013

בצבע צהבהב בוהק במיוחד, הויונייה מעט סגור, אם כי כשמתאמצים מתבשמים בלימוניות עדינה. הפה מאוד יבש, פריך אולם מרמז על רעננות חיננית. בהחלט מעניין מסקרן. 80 שקל.

יקב יתיר, ויונייה 2013יקב יתיר, ויונייה 2013

יקב צובה, מצודה, שרדונה 2013

יין מרשים בנוכחות, אם זה בצד הבושמתי הניכר בעושר רב של לימוניות אל מול החבית (קרמל, וניל, חמאתיות וטבק), או אם זה בסמיכות היין המשתלטת על החיך. ניכר כי זהו יין 'בריא' עם סיומת ארוכה, שייזכר בשל עוצמתו הכבירה. מחיר: 89 שקל.

יקב צובה, מצודה, שרדונה 2013יקב צובה, מצודה, שרדונה 2013

יקב רמת הגולן, ירדן, שרדונה 2012

אחד מן היינות המרשימים ביותר בטעימה זו, כיוון שהיין ניחן באינספור בשומות של פירות טרופיים ולבנים, וברקע וניל וקרמל עדינים המגיעים מהשימוש בחבית. גוף מלא נוכחות, ובהחלט ניכרת סיומת ארוכה ואף מרגשת. תמורה מושלמת למחיר: 65 שקל.

יקב רמת הגולן, ירדן, שרדונה 2012

יקב רמת הגולן, ירדן, שרדונה 2012

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן