Skip to content

700 אלף אירו לפיתוח עסקים קטנים בדרכים היסטוריות בארץ

משרד התיירות יוביל פרויקט של האיחוד האירופי בתקציב של 700,000 אירו לפיתוח עסקים קטנים תיירותיים בדרכים היסטוריות בארץ. הדרכים שיפותחו: "דרך הבשורה" בגליל ו"דרך הבשמים" בדרום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קבר יתרו בגליל התחתון, חלק מדרך הבשורה. לפתח עסקים קטנים ובינוניים, גם מסורתיים, לאורך מסלולי תיור-תרבות . (צילום: מוטי בוהדנא)
קבר יתרו בגליל התחתון, חלק מדרך הבשורה. לפתח עסקים קטנים ובינוניים, גם מסורתיים, לאורך מסלולי תיור-תרבות . (צילום: מוטי בוהדנא)

700 אלף אירו יוקצו לפיתוח עסקים קטנים בדרכים היסטוריות בארץ. זאת במסגרת הפרויקט האירופי CoMeDProׁ (Common Mediterranean Development Programme) במטרה לקדם שיתופי פעולה בין מדינות לאורך הים התיכון.

פרויקט זה עוסק בסיוע לפיתוח של עסקים קטנים ובינוניים, גם מסורתיים, לאורך מסלולי תיור-תרבות (Cultural Routes) כדי שיהיו חלק מפלטפורמת תיירות ים-תיכונית רחבה ומבוססת. על מנת להשיג מטרה זו, הוחלט לפתח חבילת ידע וכלים לניהול ולפיתוח עסקי שתבטיח את התפתחותם של עסקים אלה.

משרד התיירות, בראשות שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו, ובאמצעות החברה הממשלתית לתיירות (חמ"ת), מוביל בישראל את הפרויקט, שעלותו 1.5 מיליון אירו, בשיתוף עם מדינות אירופאיות. ישראל תקבל 700 אלף אירו לקידום הפרויקט. בישראל נבחרו שני אזורים כחלק מהפרויקט: "דרך הבשורה" בגליל והעסקים בכפרים הפזורים לאורכה ו"דרך הבשמים" בנגב, שהייתה אחת מדרכי המסחר החשובות והידועות בעת העתיקה.

אבן דרך בדרך הבשורה. (צילום: טל גליל)
אבן דרך בדרך הבשורה. (צילום: טל גליל)

בפרויקט שותפים מחוז קטלוניה בספרד והאי האיטלקי סרדיניה. הפרויקט יימשך כ-20 חודשים ומטרתו להקים דרך תיירותית ים תיכונית וירטואלית המורכבת מדרכים היסטוריות ותיירותיות של כל מדינה, שלאורכן יפותחו עסקים קטנים ומסורתיים וישודרגו קיימים.

יזמים שיהיו מעוניינים להקים עסק תיירותי לאורך דרכי הבשורה והבשמים וישתתפו בפרויקט, יוכלו לקבל שעות ייעוץ לפיתוח ולשדרוג עסקים, כלים לשיווק ומיתוג המיזם, ועזרה בקידום העסקים עם מקביליהם בקטלוניה ובסרדיניה. למטרה זו יוקם אתר אינטרנט ייחודי לפרויקט ובו חנות מקוונת לקידום מוצרים של העסקים משלוש המדינות. בפרויקט יוכלו להשתתף עסקים, שיעמדו בקריטריונים שמציב הפרויקט.

חברת תיק פרויקטים הישראלית, המתמחה בליווי וביעוץ לפרויקטים תיירותיים ברחבי הארץ ובחו"ל, שליוותה בין היתר את הקמת דרך הבשמים וכן את תכנית האב לבאר שבע, נבחרה להכין מיפוי ומתווה לקידום עסקים לאורך הדרכים בשלוש המדינות השותפות בפרויקט.

מפת הבשורה לתיירים שהכין משרד התיירות. מטרת הפרויקט מפלטפורמת לפתח תיירות ים-תיכונית רחבה ומבוססת. (צילום באדיבות משרד התיירות)
מפת הבשורה לתיירים שהכין משרד התיירות. מטרת הפרויקט לפתח תיירות ים-תיכונית רחבה ומבוססת. (צילום באדיבות משרד התיירות)

משלחת ישראלית כבר השתתפה בכנס התנעה בברצלונה יחד עם השותפים לפרויקט, שבו הוצגו תכניות העבודה של כל מדינה. בין היתר, התרשמו חבריה מייצור היין ושמן הזית שהציגה המשלחת הקטלונית ולמדו על הפוטנציאל הגדול בפיתוח דרך תיירותית שלאורכה יפעלו העסקים הללו. בתוך כך האירופים הביעו הערכה לפרויקט החממות העסקיות של משרד התיירות הישראלי וביקשו ליישמו גם בפרויקט הזה.

המפגש הבא יתקיים בישראל, כאשר המשלחות הספרדית ואיטלקית תגענה לארץ לבקר בדרכי הבשורה והבשמים ולקבל הדרכה מאנשי המקצוע הישראלים על פיתוח דרכים תיירותיות ועסקים מסורתיים בישראל.

בשבוע שעבר התקיים במשרד התיירות דיון בנושא, בהשתתפות גופים תיירותיים בעלי אינטרס בפרויקט, במטרה לקדמו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן