Skip to content

שמאלני קיצוני, עוכר ישראל עם רישיון

איזה מדען יישאר במדינה שמקצצת את תקציבי המחקר שלו, ואחרי שהלך וזכה לתהילת עולם היא עוד תאמר "הוא משלנו"? איזה רופא יישאר במדינה שאוסרת עליו להתפטר מעבודתו? איזה דיפלומט יישאר אזרח במדינה שבה האוצר לא מכבד את ההסכמים שעליהם הוא חתם?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
להיצמד לספר עד מוות - צילום: עמית מנדלזון

אני עוכר ישראל, שמאלני קיצוני שהקרן החדשה עדיין לא מממנת, אבל אם ירצה בודהה אולי זה יקרה בקרוב. אחרי הכל, על-פי השמועות המופצות לכל עבר על-ידי אזרחי ישראל ה"ציונים", הקרן החדשה מממנת כל מה שזז וגם מה שלא זז כל עוד הוא נמצא בצד שמאל של המפה, והצד השמאלי הזה הולך ומתרחב וכבר כולל הרבה מאוד כאלו שבכלל חשבו שהם ימניים.

אני שמאלני מניאק, ולא – אין סיכוי שאעוות את המילה כנהוג בחוגי הימין. השפה העברית חשובה לי קצת יותר ממשחק מילים פטתי. אבל בסך הכל, אני סתם חרא קטן שכותב על ישראל, שמוציא את דיבתה רעה, שמסית נגדה את כל אומות העולם. והכל בגלל המילקי… הקורנפלקס, מחירי הדיור, ניצולי השואה הגוועים ברעב, הזקנים שמחטטים באשפה, הערבים שמוכים ברחובות, השחורים שמרוכזים במחנה ריכוז באמצע המדבר. אבל בעיקר בגלל המילקי שהרופא אסר עלי לאכול.

אני אנטי ציוני מובהק. לא שיש לי משהו כנגד הציונות, יש לי הרבה כנגד אלו שמנופפים במילה "ציוני"  ומבזים אותה. אני לא מוכן להיות חלק מהאספסוף הנבער. ואם ציוני פירושו גזען, דתי, הומופוב, קסנופוב, שוביניסט, וגם מאמין שאלוהים ציווה עליו להיות כזה – אז מצידי הציונות מתה.

אבל כדי להיות הוגן אנסה להבהיר כמה הבהרות:

רוצים לקרוא לי בוגד? יאללה, במקהלה. פחות מזה לא מתאים לי. אני לא חייב לכם או למדינת ישראל כלום, ובטח שום התנצלות. ואני לא היחיד. מאות אלפי ישראלים ירדו מהארץ. והבגידה היחידה שלהם היא שהם לא עשו זאת קודם לכן.

מדינה איננה דבר קדוש והאזרח לא אמור להיות עבד שלה, בטח שלא לתת לה להכניס יד לצלחתו, למיטתו, לכיסו או למערכות היחסים שלו; לא מסיבות דתיות ולא מסיבות ביטחוניות ולא בכלל. מדינה אמורה להגן על אזרחיה ולא להקריב אותם. מדינה אמורה לספק לאזרחיה שירותים ולא לשלול אותם מהם. המדינה היא סך כל אזרחיה. אלא שבישראל המדינה היא סך כל קברניטיה וטיקונייה, והללו מחלקים ביניהם את הבעלות על נכסי האזרחים ודואגים לוודא שהכל ישאר במשפחה ובין החברים. הם גם מחתנים את ילדיהם אלה עם אלה בשביל לשמור את העושר בתוך הבית. מה שמצחיק הוא שמהילודה התוך משפחתית הזו, דווקא הציבור הוא זה שיוצא מפגר.

איזו סיבה יש לבר דעת להמשיך לדפוק את ראשו בקיר כשאפשר לעקוף אותו? מדוע על הישראלי להילחם עבור מדינה שהוא יודע בוודאות שאין ולא יהיה לו עתיד בה? מדוע עליו להכשיר את ילדיו למלחמה הבאה, מלחמה שאפשר למנוע או לפחות לצמצם את נזקיה? אז כן, יש למדינת ישראל "כיפת ברזל" אבל לחיילים בשטח אין ציוד ואוכל והם נשלחים לקרב בנגמ"שים לא ממוגנים משנות השבעים, כי לצה"ל יותר חשוב הפנסיה של שכבת השומן. איזה אידיוט יישאר במדינה שכזו?

איזה מדען יישאר במדינה שלא מתקצבת לו מחקרים? ואחרי שהלך וזכה לתהילת עולם היא עוד תאמר "הוא משלנו"? איזה רופא ישאר במדינה שאוסרת עליו להתפטר מעבודתו? איזה דיפלומט יישאר אזרח במדינה שבה משרד האוצר לא מכבד את ההסכמים שעליהם הוא חתם?

חזון ארץ-ישראל השלמה מעניין את סבתי זכרונה לברכה. אדמת הטרשים הזו, שמדינת ישראל למעשה לא מחילה עליה את החוק – ולראיה, על גבעותיה החשופות מתרוצצים ברברים יהודים חובשי כיפות ענק וצורחים "בעזרת השם" ומפירים כל ציווי דתי, אזרחי או הומני אפשרי; הארץ הזאת לא חיונית לנו ולא שווה את המאמצים שאנחנו משקיעים בה – אבל מייצרת דור אכזר, גזען, דור אשר שש אלי קרב ומוכן לבצע בשמה כל מעשה נבלה.

לא מתכוון להתנצל על זה שירדתי. אתם יכולים לתחוב את המילקי היקר להחריד שלכם אתם יודעים לאן. רוצים לקרוא לי בוגד? בבקשה: במקהלה ובקולי קולות.

 

14 Comments

  1. תמי
    16 באוקטובר 2014 @ 15:09

    אתה רק רוצה לחשוב שאתה 'שמאלני מנייאק' ולחתום בזה… בלי קשר לעמדה פוליטית, הסגנון הגס שלך שמשדר 'ההגנה הטובה ביותר היא התקפה' ולא שום כלום מעבר (ובתור אספסופית נבערת שלא מתכוונת להתנצל על כך) אהיה הוגנת ואסביר:
    קראתי את כל המאמר שלך – למרות שהוא תוקפני ומתיימר
    מסכימה עם חלק מהטיעונים ואפילו מאמינה שיש צידוק לבריחה הזו – חלשים לא יכולים לשרוד במדינה טורפת אוהביה ובוודאי שלא שונאיה (ואתה… חלש באבוהה חלש)
    אתה בכלל לא בוגד – בוגד לפי ערך מילוני הוא כזה שהפר אמונים לעמו, מולדתו ולמדינות וסייע לאוייב במאבק נגד המדינה – אתה לא הפרת אמונים כי מעולם לא היו לך כאלו. אתה לא סייעת לאוייב כי אין לך איך לסייע והמאבק של האוייב הוא גם ככה לא רק נגד המדינה אלא גם נגדך כפרט, חכה… אתה עוד תבין למה הכוונה
    ולסיכום…
    לא משנה לאן תרד ואנה תברח (שזה בעיניי לגיטימי לחלוטין) – ישראלי תשאר תמיד, ולו רק בגלל התוקפנות והגסות בגישה שלך. על כן… נראה שכל חייך תחיה בנדידה.
    שמחה לדעת שאתה כבר לא כאן, פחות גועל להיתקל בו ברחובות

    • עמית מנדלזון
      17 באוקטובר 2014 @ 0:30

      כן תמי גם אני שמח בדיוק מאותה הסיבה

  2. רני
    15 באוקטובר 2014 @ 19:56

    נולדתי בפלשטינה (א"י) אב וסב קבורים כאן. 12 שנים הסתובבתי
    בחו"ל רכשתי תוארים ואזרחויות (2) בניתי משפחה ולא כתבתי אף
    מכתב לאף עיתון או בלוג להודיע שהגירה זה עסק פרטי אינטימי
    אישי אינדיוידואלי. חזרתי מסיבותי שלי. לא מתרשם מהמכתב
    והכותב. זה רק בלוג אז עוד מילה שתים. אם כל הדיפלומטים שאיזה
    משרד ממשלתי שלהם הפר חוזה היו מתפטרים הרבה שגרירויות
    היו ריקות וגם חצי מהאו"ם בניו-יורק. חוץ מזה ביטויים צדקניים
    חצי גזענים כמו "אספסוף מוסלמי" ועוד ביטויים כתגובה למכתב
    עשויים להעלות הרהור שעמית צודק ואני עשיתי טעות. תרגיעו.
    בכל זאת לאיש אכפת מכם.

  3. שרה
    15 באוקטובר 2014 @ 16:39

    עמית, אני מרחמת עליך שכך אתה מרגיש. חייה בטוב היכן שטוב לך. רק זכור שעם כל החרא שיש כאן, לפחות אתה איש חופשי, יכול לצאת ולבוא כאוות נפשך. למרות דבריך, אני בוחרת לחיות כאן, להרגיש מעורבת, איכפת לי , אני מרגישה בבית. אתה מצאת לך מולדת חדשה, בית חדש שטוב לך בו, אז למה איכפת לך מה קורה כאן?

    • עמית מנדלזון
      17 באוקטובר 2014 @ 0:45

      שרה מולדת מקורה בשורש י.ל.ד. מולדת היא מקום הולדתך. לא יותר מזה, מקום הודתי ישראל לא יהיה אחר ולא צריך להיות אחר. את השאר אני בחרתי זה נכון. בחירה לעצמי לחיים טובים יותר לי ולא למדינה ולמנהיגיה. מולדת לא מחליפים אבל מי בעצם צריך מולדת לפעמים, כמו במקרה שלנו. זה, לדבוק במולדת זה כמו תינוק שדבק בחיתולים מלאים

  4. גידי
    12 באוקטובר 2014 @ 20:37

    עמית יקירי
    הרבה זמן לא שמעתי ממך,התגעגעתי,אני רואה שאתה חד חי נושם ובועט. וואלה אתה משהוא מיוחד.אני מזכיר לך שהשלם גדול מחלקיו ,אתה אחד החלקיקים הקטנים בשלם….!

    • עמית מנדלזון
      13 באוקטובר 2014 @ 16:14

      תודה גידי אני אכן עדיין כאן, אבל לא רואה את עצמי כחלת משום שלם, אלא סתם כיחידה עצמאית שאחרי הרבה שנים נפרדה מחללית האם שלא אפשרה לה מרחב תנועה, או עשיד כלשהו, חג שמח

  5. saba jipeto
    9 באוקטובר 2014 @ 20:21

    סה"כ אני מנסה לאמר שתשאר לעד יהודי וישראלי לא רצוי בנכר. גם אם אתם לא אוהבים את כל מה שקורה פה, ישראל תהיה המקלט שלכם כשיתנכלו לכם ויקיאו אותכם ולכן כדאי לכם לשמור על המדינה. כנראה שעזמי בשרה והפודלית שלו שרוצים מדינת כל אזרחיה הם המודל שלכם.
    תמיד חוזרים על 4 ובשקט כשרע כי גם הוריך שברחו מאירופה לפלשטינה ידעו ששם אין עתיד ושנאת היהודים היא לחם חוקם של הארופאיים. אל נא תשכח להצטייד במטריה כשאתה יוצא מהבית.
    אני מניח שכמו שלא פרסמת את התגובה הקודמת לא תפרסם גם את זו אך לפחות אולי יש סיכוי שתקרא ותפנים.

    • Omessi
      12 באוקטובר 2014 @ 15:27

      מהיכרות רבת שנים עם הנושא ומשנים ארוכות במדינות רבות בחו"ל אני יכול לומר שהרוב המאוד-מכריע של "יורדים" מעולם לא האמין שהכול, או הרוב, יותר טוב בחו"ל. מזג האוויר, האוכל, הים, החברים, המורשת, הנוף – כל אלה הכי טובים בארץ, ובמיוחד בהשוואה לגרמניה או מדינות אחרות.
      ובכול זאת אנשים "יורדים".
      חשוב שנחשוב למה זה קורה.
      רוב היורדים מודעים למה הם מפסידים – ובכול זאת מוכנים לעבור כי אינם יכולים להגשים את עצמם, או סתם לחיות נורמלי, למרות כל היתרונות של המולדת.
      וחשוב גם שנבין שמי שנשאר כאן עם הקשיים איננו בהכרח "מקריב". יתכן שדווקא אותם "יורדים" הם אלה שמקריבים, מקריבים את כל הטוב יש בישראל (ויש) לטובת דבים שהכרחיים להם או כי אינם יכולים עוד.
      כדאי להקשיב ולהבין מהם אותם דברים.

  6. saba jipeto
    9 באוקטובר 2014 @ 15:38

    שוב אתה מתנשא וטוען שלא קראתי או לא הבנתי.
    יבושם לך וטוב שאתה בשוליים הסהרוריים. אתה גם לא בוגד כפי שאתה רוצה שיקראו לך. אתה סתם חסר חוט שידרה שגם ניסה לסבן את חברת האשראי ולא הצליח. אולי בגלל זה אתה יורד מהארץ.
    דרך אגב איפה מכים ערבים ברחובות??
    בינתיים במרסי וביתר ערי צרפת אספסוף מוסלמי מכתיב לך כיהודי את החיים אבל שוב בנכר יריקה דינה גשם נעים.

  7. saba jipeto
    9 באוקטובר 2014 @ 15:26

    עמית הלא יקר.
    כתבת מאמר חוכמולוגי ומתנשא.
    רק אל תשכח שכאשר יתנכלו לך במרסיי או בכל מקום אחר בעולם אתה תרוץ ישר לארץ עם זנב בין הרגליים.
    זו הסיבה מדוע ישראל על אף כל חסרונותיה היא הבית שלך אף אם לא תרצה להודות בכך.
    אתה משאיר לאחרים כולל לבני משפחתך, לשמר לך את הבית לעת צרה שתיפול עליך ומכאן חוסר המוסריות שלך והאנכויות שלך.
    דרך אגב בכל מכשיר שאתה משתמש יש רכיב ישראלי כזה או אחר ואתה בודאי לא גאה בזה.
    אתה ישראלי וכזה תהיה לנצח כי בכל מקום אחר אתה נטע זר וברוב המקרים גם לא רצוי.
    תפנים שיריקה אינה גשם.
    חג שמח

    • עמית מנדלזון
      9 באוקטובר 2014 @ 15:28

      נו לזה בדיוק אני מתכוון, לא קראת אף מילה מהמאמר או שלא הבנת אף מילה ממנו אבל זה היה צפוי…

    • עמית מנדלזון
      9 באוקטובר 2014 @ 15:43

      מוזר נוסח הכתיבה מזכיר לי מישהו שגם הוא מעולם לא הבין את מה שהוא קורא והיה מנפנף סיסמאות, כמו שאמרתי אני לא מתנצל בפני אספסוף בור , אז שיהיה לך יום טוב

    • מנצל
      9 באוקטובר 2014 @ 17:41

      הטיעון הזה של "אם אתה מחרים את ישראל אז תחרים גם את קשירת החצוצרות" או כל טכנולוגיה שהקשר אליה לכל דבר שנאמר לא ברור בעליל היא באמת השיא שבשיא. כמעט חשבתי שיש מה להתייחס לדבריך עד שראיתי את הטיעון השחוק והאוטומטי הזה, שמסמן את הדובר כנטול כל בינה וחשיבה עצמאית. תאכל ותשתה את הפטריוטיות שלך, אני מקווה שהם ישביעו אותך, למה למנהיגים צרי העין שלך אין כל כוונה לעשות זאת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן