Skip to content

שדה התעופה "גליל" – אור בקצה המנהרה

כך טוען נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, ד"ר גד שפר יאפשר. הפעלת שדה תעופה בצפון יאפשר לפתח כלכלה שאינה תלויה במרכז, כמו פיתוח תעשיית תיירות ענפה של בתי מלוןומסעדות, ויאפשר לעסקים בצפון יצוא מוצרים והבאת חומרי גלם, תוך הקטנת עלויות הובלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במגזר העסקי בצפון מברכים על ההחלטה להקים שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד. כך מציין נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, ד"ר גד שפר, שאמר, כי החלטה זו היא בבחינת אור בקצה המנהרה לאחר מאבק של עשר שנים של לשכת המסחר לשכנע את מקבלי ההחלטות בחיוניותו של שדה תעופה בינלאומי בצפון.

"חשיבות עליונה"

"אנחנו, תושבי הצפון, בכלל והמגזר עסקי בפרט, רואים חשיבות עליונה בהקמתו של שדה תעופה בינלאומי בצפון. הארץ. הוא יאפשר לתושבי הצפון לפתח כלכלה שאינה תלויה במרכז, כמו פיתוח תעשיית תיירות ענפה של בתי מלון, מסעדות ותיירות נופית בצד תיירות צליינית. שדה תעופה צפוני יאפשר יצוא מוצרים והבאת חומרי גלם למפעלי תעשייה תוך הקטנת עלויות הובלה, וכדומה. וזאת עוד לפני אלפי מקומות העבודה הישירים שיובטחו לתושבי הצפון עם הקמת שדה התעופה", מסביר שפר.

שפר הדגיש עוד, כי הקמתן של שדה תעופה צפוני חיונית חיונית גם מבחינת האינטרס הלאומי, היות והוא יקטין את התלות במרכז הארץ ואת סכנת הניתוק של ישראל במקרה של מלחמה – כפי שהיה בצוק איתן, ובימי שלום, יפחית את עומסי התנועה במרכז ויחסוך בהוצאות דלק וזמן נסיעה, המוערכות בעלות של מאות מיליוני שקלים למשק.

תקווה למימוש

בלשכת המסחר מציינים עוד כי ממשלות ישראל הכירו בהקמתו של שדה תעופה בינלאומי בצפון כפרויקט לאומי עוד ביולי 2002. ועדת בודינגר, שהממשלה אימצה את מסקנותיה בפברואר 2009, המליצה על הקמת שדה תעופה בינלאומי בצפון. "אני מקווה ומאמין, כי הכללת הקמתו של שדה התעופה הצפוני בתקציב 2015 וקביעת לו"ז לתחילת עבודות ולסיומן מסמנות כי הפעם מדובר לא רק בהחלטות אלא גם במימושן", ציין נשיא לשכת המסחר והתעשיה", מציין שפר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן