Skip to content

פתרונות ללוחמה א-סימטרית בתערוכת AUSA

התערוכה, בחסות צבא ארה"ב נפתחת היום בוושינגטון. בהיצע הישראלי: פתרונות מודיעין ומעקב לאספקת מידע מודיעיני מדויק בזמן אמת, מכלולים למל"טים ומערכות ורובוטיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כיפת ברזל. צילום ארכיון: רפאל
כיפת ברזל. צילום ארכיון: רפאל

משרד הביטחון השלים את היערכותו לחנוכת הביתן הלאומי שלא ישראל בתערוכת AUSA, בחסות צבא ארה"ב, שתיפתח היום בוושינגטון ושנחשבת לאחת מתערוכות צבא היבשה החשובות בעולם.

בביתן הישראלי שמארגן ומנהל אגף היצוא הביטחוני, סיב"ט, יוצגו לראשונה מערך של טכנולוגיות חדשניות, שפותחו בשיתוף עם מפא"ת במשרד הביטחון וצה"ל, ושבחלקן השתתפו בהצלחה במבצע צוק איתן. בין הפיתוחים שיוצגו: פתרונות מודיעין ומעקב לאספקת מידע מודיעיני מדויק בזמן אמת, מכלולים למל"טים ומערכות ורובוטיקה שיוכלו להחליף ולהגן על חיילים במקומות מסוכנים.

מיזעור פגיעה בחפים מפשע

ראש סיב"ט במשרד הביטחון, תא"ל (מיל.) מישל בן-ברוך: "הלוחמה הא-סימטרית, כמו זו שניהל צה"ל במבצע צוק איתן, חייבה את מערכת הביטחון לפתח טכנולוגיות ייחודיות, שימזערו ככל הניתן את הפגיעה בעוברי אורח חפים מפשע, ומנגד לזהות במהירות את האיום, ובזירת לחימה צפופה ומורכבת- ולהצליח לפגוע בו במהירות, באש מדויקת. התעשייה הביטחונית הישראלית מגיבה במהירות לשינויים בשדה הקרב, לדרישות הדחופות ולצרכים המתפתחים של כוחות צה"ל כמו גם כוחות ביטחון בעולם".

9 תעשיות ביטחוניות מתקדמות יציגו בביתן סיב"ט: MTC, ראדא, RT, TAR Ideal, ורינט, תעשיות בית-אל, VIDEO INFORM, FLYING PRODUCTION ורובוטים

החידושים הטכנולוגיים שיוצגו בביתן הישראלי:

• מערכת היגוי לפצ"מרים שהופכת כל פצצה לפצצה חכמה ומדויקת, ומונעת Collateral damage
• פנס 'נצנץ' לקסדת הלוחם למניעת ירי על כוחותינו דו צדד – המערכת הכוללת 32 מצבי תאורה שונים ויכולת שליטה על טווחי הנראות, נוסתה בהצלחה במשך מבצע צוק איתן.
• סטראט-אפ ישראלי צעיר שפיתח תוכנה ייחודית, המאתרת באופן אוטומטי ובמהירות אובייקטים בצילומי אוויר.

ביתן רפאל

רפאל תציג מגוון מערכות יבשה והגנה אווירית:

• מערכות שרביט קסמים הנמצאת בפיתוח משותף של רפאל עם חברת ריית'יאון האמריקנית ומיועדת להגנה מפני מגוון רחב של איומים הכוללים טילים בליסטיים, מל"טים, טילי שיוט ועוד.
• מערכת כיפת ברזל, שמאז פריסתה על-ידי חיל האוויר הישראלי בשנת 2011 יירטה כבר יותר מ-1,200 רקטות והייתה מרכיב מהותי במשך מבצע צוק איתן.
• מערכת ההגנה האקטיבית, מעיל רוח ((TROPHY, להגנה על רכבים משוריינים מפני טילי נ"ט, אשר מורכבת על גבי טנקי מרכבה סימן-4 של צה"ל ושבמסגרת מבצע צוק איתן יירטה עשרות טילים מסוג זה.
• מערכות נשק נשלטות מרחוק לשימוש בפלטפורמות יבשתיות וימיות, אמצעי פריצה ללחימה אורבאנית, מערכות אלקטרו-אופטיות לגילוי מקורות ירי ועוד.

ביתן אלביט מערכות

אלביט מערכות תציג בין השאר:

• סקיילארק I-LE, בלוק 2 – כטב"מ קטן, המשוגר מהיד, המצויד במערכות לפעילות ביום ובלילה עם סמן ומציין לייזר.

• קסדת טייסי מסוקים – המספקת פתרונות אוויוניקה מודולרים משולבים – (Integrated Modular Avionics Solution IMAS – ) של עיבוד מתקדם, בשדה ראיה רחב של תצוגות פנורמיות בקסדה.

• גמים שונים של מערכות ראייה אלקטרו-אופטיות עם סמני לייזר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן