Skip to content

האם ישראל תהיה המדינה הראשונה שתכיר בביטקוין?

לקראת הכרעת הוועדה הבין משרדית בעניין הרגולציה לביטקוין: מסמך חדש שכתבו ד"ר עקיבא אופנבאכר, הממונה על האגף המוניטרי בחטיבת המחקר של בנק ישראל, ואדן שוחט, מייסד קרן ההון סיכון אלף, מרמז על השינוי; המסמך יוצג לראשונה בכנס הביטקויון הבינלאומי שייערך בכפר המכבייה; שוחט: הכרה ישראלית במטבע תמשוך אליה את כל התעשייה, מהלך שיכול להביא להכפלת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יחסה של מדינת ישראל הרשמית למטבע הווירטואלי ביטקוין עובד שינויים מרחיקי לכת בתקופה קצרה יחסית. בתחילת פברואר 2014 הזהירו חמישה רגולטורים ישראלים את הציבור משימוש בביטקוין. החמישה, בנק ישראל, אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר, רשות ניירות ערך, רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ציינו בהודעתם, בין היתר, כי מדובר במטבע שאינו מפוקח, בעל תנודתיות גבוהה ובעל סיכוי גבוה, לטענתם, להוות פוטנציאל להונאות. לצד ההודעה הוחלט על הקמת ועדה בין משרדית שתבחן את יחסה של ישראל הרשמית לביטקוין. בחודש הקרוב, אמורה הוועדה להציג את מסקנותיה.

ד"ר עקיבא אופנבאכר
מסמך המצביע על שינוי? ד"ר אופנבאכר

מסמך חדש שכתבו ד"ר עקיבא אדוארד אופנבאכר, הממונה על האגף המוניטרי בחטיבת המחקר של בנק ישראל, ואדן שוחט, מייסד קרן ההון סיכון אלף, ויוצג לראשונה בכנס הביטקוין הבינלאומי, שיחל ביום ראשון, מרמז אולי על השינוי.

דווקא בגלל הנחרצות והבוטות של הרגולטורים, שבהודעת האזהרה שלהם פירטו שורה ארוכה של סיכונים, מפתיעה העובדה כי בכיר במחלקה המוניטרית בבנק, ד"ר אופנבאכר, מתייחס במסמך ליתרונותיו של המטבע הוירטואלי. בנק ישראל הרשמי מקרר את ההתלהבות ומסר כי: "הנייר אינו מייצג את המדיניות של בנק ישראל. המסמך כן מתייחס לסדרה של שאלות לגבי השלכות המטבעות הדיגיטליים על המערכת המוניטרית הוותיקה, ומבטא את העניין של בנק ישראל בתחום".

אדן שוחט, מייסד קרן ההון סיכון אלף, שותפו של אופנבאכר לכתיבת המסמך, מתייחס ליתרונות הכלכליים למדינת ישראל כתוצאה מהכרה רשמית בביטקוין. שוחט: "המדינה הראשונה תכיר בביטקוין תמשוך אליה מספר גדול של חברות שפועלות היום ברחבי העולם. להערכתי, אם ישראל תיצור בסביבה רגולטורית טובה יותר ממדינות אחרות,  זו הזדמנות עצומה בהתחשב בגודל הכלכלה הישראלית. בתרחיש אופטימי ניתן יהיה להכפיל את התל"ג פה".

כנס הביטקויון הבינלאומי – אינסייד ביטקוינס ת”א, אשר במסגרתו יוצג המסמך, הינו כנס ביטקוין ראשון מסוגו בישראל, שיתקיים במשך יומיים בין התאריכים 19-20/10 במרכז הכנסים של כפר המכבייה וצפוי למשוך כ-500 משתתפים. הכנס יערך בדגש על נושאים טכניים, מחקרים אקדמיים, משפט ורגולציה, ביטקוין ומיסוי, עולם העסקים שמאחוריי הביטקוין, יזמות וחדשנות ועוד. הכנס מופק על ידי חברת באזז הפקות ומדיה ביסטרו ומאורגן מקצועית על ידי איגוד הביטקוין הישראלי.

בכנס ישתתפו: מפתחי תוכנה, יזמים, מומחים פיננסיים, בעלי הון פרטיים, אנג’לים ומשקיעים עסקיים, בנקים וגופים פיננסיים, ברוקרים, ספקי פתרונות אשראי ותשלומים, יועצים משפטיים ועורכי דין בתחום הפיננסים, רואי חשבון, ספקי אבטחת מידע, מייסדי חברות סטרט-אפ וחברות בצמיחה, חוקרים אקדמיים, נציגים של בנקים ובפרט נציג מבנק ישראל, חברת כנסת ואישים נוספים, למשל כרמי גילון, ראש השב”כ לשעבר ויו”ר חברת אבטחת מידע בהווה, וכמובן מתעניינים בעולם המטבעות הדיגיטליים, הטכנולוגיה, החדשנות והעסקים.

הדוברים בכנס יהיו מובילי התחום בעלי שם עולמי. בין השאר אפשר למצוא ביניהם את: ויטאליק בוטרין(Vitalik Buterin) ממייסדי הפרויקט מרחיק הלכת את’ראום (ETHEREUM) אשר שם לעצמו למטרה לבנות רשת מבוזרת שתמחק את הצורך במתווכים, ברוקרים ורגולטורים ובניית ואחד הפרויקטים היותר מדוברים ומעניינים בעולם הביטקוין ואף מחוצה לו; פיטר טוד (Peter Todd) מפתח של פרוטוקול הביטקוין ובחור מבריק שמייעץ למספר לא מבוטל של חברות ומיזמים ואשר מעל הכל דוגל בביזור ופרטיות פיננסית; מארק פלטינוס הידוע יותר בשם החיבה שלו סלאש (Marek Palatinus,Slush), ממציא מושג כריית הביטקוין המשותפת (Pool Mining) ומפתח יוצא דופן עם 15 שנות ניסיון בטכנולוגיות מידע, אשר היה שותף בפיתוח מספר סטרט-אפים מוצלחים; וכמובן מני רוזנפלד (MENI ROSENFELD) יו”ר איגוד הביטקוין הישראלי ומומחה בעל שם עולמי בתחום בפני עצמו עד כדי כך שיש האומרים שהוא-הוא סטושי נקמוטו, ממציא הביטקוין האגדי והאנונימי.

בנוסף ידברו גם ח”כ תמר זנדברג, אשר רואה בביטקוין כמייצג עקרונות של חופש ושוויון, וכרמי גילון ראש השב”כ לשעבר וכיום יו”ר Cytegic, שידבר על אבטחת מידע ועל הביטקוין והטכנולוגיה שעליו הוא בנוי כאמצעי שיכול לשמש לעזר למלחמה בגורמים פליליים, ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן