Skip to content

רוי ניסני זומן לאימונים של קבוצת סאובר בפורמולה 1

צעד ענק לספורט המוטורי הישראלי - הקבוצה השוויצרית הודיעה היום שזימנה את הנהג הישראלי לאימונים שיתקיימו בשבוע הבא בוולנסיה בספרד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נהגי מרוץ רבים בעולם מחכים לרגע בו יקבלו זימון לנהוג בפורמולה 1, אך כידוע בודדים זוכים לכך. רוי ניסני נמנה מהיום על אותם בודדים, לאחר שקבוצת סאובר, המתחרה במרוצי פורמולה 1, זימנה אותו לאימוני החורף של הקבוצה שייערכו בשבוע הבא בספרד.

הזימון של ניסני קיבל פומביות בהודעה רשמית לתקשורת שפרסמה הקבוצה היום בציריך. בהודעה נאמר שהנהג הישראלי בין ה-19 המתחרה במרוצי אליפות אירופה בפורמולה 3, זומן לאימונים של הקבוצה שיתקיימו בשבוע הבא בולנסיה, זימון שמהווה פריצת דרך דרמטית לניסני בשל העובדה שהוא מהווה עמדת זינוק מצוינת לגבי עתידו של הנהג בפורמולה 1.

רוי ניסני בארוע פורמולה ירושלים (צילום דן בר-דוב)

ניסני מסיים השבוע עונה שנייה במרוצי אליפות אירופה הרשמית של פורמולה 3 ובסך הכול חמש עונות כנהג פורמולה – בהם נהג גם בפורמולה ב.מ.וו ליסטה ג'וניור ובפורמולה מאסטר, בהם עמד תשע פעמים על הפודיום וניצח בארבעה מרוצים שבשיאם הניצחון ההרואי במסלול רד בול שבאוסטריה, שבו זינק מהמקום התשיעי וחצה את דגל השחמט ראשון. כבר אז הצהיר ניסני ש: "פורמולה 1 עבורי היא מטרה שבהחלט ניתנת להשגה".

סאובר המתחרה במסגרת מרוצי הפורמולה 1 יותר משני עשורים, כוללת שמות גדולים שנהגו עבורה במשך השנים, ביניהם הפיני קימי רייקונן, הברזילאי פילפה מאסה, הפולני רוברט קוביצה והאיטלקי ג'יאנקרלו פיסיקלה.

מרוצי הפורמולה 1 הם סבב המכוניות היוקרתי ביותר בעולם ומהווה את הרמה הגבוהה ביותר של מרוצי הפורמולה. 11 קבוצות בסבב עם 22 נהגים ו-11 נהגי מבחן. המרוצים מתקיימים במשך 19 סופי שבוע בין מרץ לנובמבר בכל רחבי העולם והפופולאריות של הענף נחשבת מהמובילות בעולם הספורט עם 500 מיליון צופים בכל רחבי הגלובוס.

רכבי הפורמולה 1 מצוידים במנועים בעלי הנעה אחורית במבנה V6 טורבו ובנפח 1,600 סמ"ק בעלי 800 כוח סוס, המאיצים מ-0 ל-200 קמ"ש בפחות מארבע שניות. לרכבים יש שמונה הילוכים קדמיים בתיבת הילוכים חצי אוטומאטית והשליטה של הנהג במכונית נעשית כולה מתוך כפתורי פיקוד בגלגל ההגה.

רוי ניסני עם הפורמולה 3 בירושלים (צילום דן בר-דוב)

נהיגה במכונית פורמולה 1 היא משימה מורכבת. הנהגים צריכים לקבל החלטות רבות ולתפעל את הרכב ומערכות רבות בזמן קצר ובמהירות נסיעה גבוהה. הנהיגה, שבמהלכה נמצאים הנהגים במצב הקרוב לשכיבה, היא גם מעמסה פיזית קשה. בעת ביצוע פנייה מופעל עומס של עשרות קילוגרמים על הנהג, בעיקר על שרירי הצוואר. במהלך מרוץ מגיע הדופק הממוצע של הנהג למעל 170 פעימות בדקה והוא מאבד כ-3 ק"ג ממשקלו כתוצאה משריפת קלוריות רבות ומהזעה בשל החום השורר במכונית ובתוך סרבל הנהיגה חסין האש. מאמניו של ניסני אומרים שמבחינה פיזית לניסני יש יתרון בולט והוא בשיא כושרו.

ניסני שמתחרה בסוף השבוע הזה בגרמניה באליפות אירופה הרשמית בפורמולה 3, שהה בשבוע שחלף במפעלי סאוובר שבשוויץ, שם עבר אימוני סימולציה, התאמת המכונית למידותיו, למידת חומר טכנולוגי רב ועוד, לקראת הדבר האמיתי שיתרחש בשבוע הבא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן