Skip to content

ב-2017 תוציא דלתא מהשירות את מטוסי 747

רכישת מטוסי איירבס A330 בשנה הבאה, תעזור לחברה להוציא מהשירות את מטוסי 747, במסגרת הארגון מחדש של רשת נתיביה באוקיינוס השקט. הזמנות פושרות למטוסי בואינג 747-8
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת דלתא איירליינס מתכננת להוציא מהשירות את 16 מטוסי בואינג 747 האחרונים שלה ב-2017. כך מסר ביום חמישי שחלף מנכ"ל החברה ריצ'ארד אנדרסון (Richard Anderson), בעת שדיבר, במפגש עם עיתונאים, על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. המהלך אינו מפתיע, אבל ההחלטה להאיץ את פרישת צי מטוסי 747 באה, כפי שנמסר על ידי דלתא, במסגרת הארגון מחדש של רשת נתיביה באוקיינוס השקט.

בואינג 747 של דלתא. הוצאתם משירות מתאימה למגמה לעבור למטוסים רחבי גוף דו-מנועים. צילום: דלתא
בואינג 747 של דלתא. הוצאתם משירות מתאימה למגמה לעבור למטוסים רחבי גוף דו-מנועים. צילום: דלתא

נשיא דלתא אד בסטיאן (Ed Bastian) אמר באותו המפגש, כי האצת הוצאת מטוסי 747 באה בעת שהחברה החליטה להעביר קיבולת מהנתיבים הטרנס האטלנטיים לנתיבים בין ארה"ב ואסיה. הוא גם ציין, כי רכישת מטוסי איירבס A330 בשנה הבאה תעזור לחברה להוציא מהשירות את מטוסי 747.

האם ייצור הג'מבו יהיה מוקדם ממה שחושבים?

בהיבט רחב יותר, צעד זה של חברת דלתא מגיע, כאשר אנליסטים בתעשיית התעופה משערים, כי בסופו של דבר צפויה בואינג לסיים את ייצור מטוסי האיקון-ג'מבו שלה, מוקדם יותר ממה שחושבים.

הדגם אחרון של 747 שפיתחה בואינג, 747-8 אינטרקונטיננטל, הוא גירסת מטוס נוסעים גדולה יותר והמתקדמת יותר מבחינה טכנולוגית. אבל, עד כה, המכירות של דגם זה פושרות. הלקוחה האחרונה של הגירסה העדכנית ביותר של 747 היא לופטהנזה, שכאשר היא קיבלה אותו, ציינה בואינג אבן דרך של 1,500 מטוסי 747 שהיא ייצרה. אייר צ'יינה הייתה בחודש שעבר חברת התעופה השנייה שקיבלה את דגם 747-8i. אבל, למעט שתי חברות אלה, רק קוריאן אייר וטראנסאיירו הזמינו את המטוס הזה.

1.5 מטוסים בחודש

נכון לסוף חודש יוני השנה יורדים מפס הייצור של מטוסי 747, בצפון סיאטל, 1.5 מטוסים בחודש, לעומת כשישה מטוסים בחודש ב- 1990, וחברות תעופה, המפעילות בצי המטוסים שלהן מטוסי 747 ותיקים, מחליפות בהדרגה את מטוסים אלה, במטוסים מהירים יותר. באייר ניו זילנד, למשל, הטיסה הסופית של בואינג 747 תהיה בחודש ספטמבר השנה. חברה זו בחרה להחליף את מטוסי 747 במטוסי בואינג 787 ו-777.

מעדיפים מטוסים רחבי גוף דו-מנועים

מצב זה תואם את המגמה, שבה חברות תעופה מראות העדפה הולכת וגוברת להפעיל מטוסים רחבי גוף דו-מנועים, כמו A330של איירבוס ו-777 של בואינג, אומנם עם קיבולת פחותה של מושבים, אבל שצורכים פחות דלק ומסוגלים לטוס למרחקים הזהים ל-747.

ל-747 יש עתיד מוצק

יחד עם זאת, בכירים בבואינג נשארים איתנים בדעתם, כי למטוסי 747 יש עתיד מוצק לפניהם. "ישנה עדיין כמות נכבדה של התעניינות, ואנו מצפים לבנות 747-8 עוד הרבה זמן ", אומר אריק לינדבלאד (Eric Lindblad), סגן נשיא ומנהל כללי של תוכנית בואינג 747.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן