Skip to content

הצרכנים צריכים להתאגד ככוח צרכני מול הקבלנים

אמר אמש שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בכנס פורום סגני ראשי רשויות שהתקיים באילת. "אל תקבלו את המחירים של הקבלנים כמובן מאליו... זה יהיה צדק חברתי 2", הוא הדגיש. השר מסר כי הוא בוחן הקמת ועדה שתעסוק בדיור הציבורי שהמלצותיה יהיו אופרטיביים להגמשת הקריטריונים. "אני לא מוכן להקים ועדה נוספת שעם המלצותיה יעטפו דגים", הוא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, שהשתתף אמש בכנס פורום סגני ראשי רשויות שהתקיים באילת, קרא לציבור הצרכנים להתאגד ככוח צרכני מול החברות הקבלניות לצד פעולות הממשלה של מחיר מטרה ומע"מ 0.

השר אורי אריאל בכנס באילת.
השר אורי אריאל בכנס באילת. התארגנות מול הקבלנים תחסוך כסף לכל רוכש

"אנחנו נמצאים בימים בהם כוח צרכני כשהוא מאוגד יכול לחולל שינוי מהותי. אני אומר לציבור הרוכשים אל תקבלו את המחירים של הקבלנים כמובן מאליו. תתארגנו תקימו לעצמכם מועדוני לקוחות גדולים שיביאו את הכוח הצרכני לידי ביטוי. זה יהיה צדק חברתי 2. התארגנות כזאת מול הקבלנים תחסוך כסף לכל רוכש. הרוכשים יקבלו גם את הנחת מחיר מטרה, או מע"מ 0 וגם ההוזלה של התאגדות הצרכנית", הוא הדגיש.

השר אריאל קרא לסגני הערים להוביל את ההתארגנות הצרכנית כל אחד בעירו: "כל אחד בעירו צריך ויכול להוביל התארגנות כזאת. זוהי חובתכם האזרחית. אנחנו בממשלה עושים את שלנו ואתם תעשו את שלכם".

חוק יסוד "הזכות לדיור"

עוד הודיע השר אריאל כי במשך מושב החורף הקרוב יפעל לקדם חוק יסוד "הזכות לדיור" שמשמעותו, כי כל אזרח זכאי לדיור ואין לפגוע בזכותו לדיור. השר אריאל גילה, כי במשך החודשים שחלפו נתקעה יוזמתו במשרד המשפטים "זה מעצור שלא צפינו ואנחנו לא נוותר בעניין הזה. אני מתכוון לפעול לקידום החוק עד סיום המושב".

הדיור הציבורי

השר אריאל התייחס גם לסוגיית הדיור הציבורי והודיע, כי הינו בוחן דרכים להגמשת הקריטריונים: "בימים אלו אני בוחן הקמת ועדה מיוחדת שתעסוק אך ורק בדיור הציבורי – הוועדה תגיש דו"ח ברור שיגיש המלצות אופרטיביות להגמשת הקריטריונים, הגדלת הסיוע בשכר דירה והגדלת היקף הדירות בדיור הציבורי.

"אני לא מוכן להקים ועדה נוספת שעם המלצותיה יעטפו דגים. עם ההמלצות האחרונות לדיור הציבורי של הועדה הקודמת כבר עוטפים. בכוונתי לדרוש מהוועדה להצביע גם על מקורות תקציביים למימון המלצותיהם. מקורות שיאפשרו לקדם את המסקנות למעשיות".

"נלמד לייצר כסף לבד"

השר אריאל הוסיף: "עם כניסתי לתפקיד גיליתי כי במשרד הבינוי והשיכון עובדים אנשים עם לב גדול שרוצים לעזור אך כבולים בשלשלאות גדולות של כללים וקריטריונים. קריטריונים שהוקשחו עם השנים. אני אומר כאן בצורה הברורה ביותר – לא אתן לחסל את הדיור הציבורי. הגישה של האוצר שלא מעביר תקציבים לדיור הציבורי לא מקובלת עלי אבל במקום להמשיך לריב איתם, אם אין כסף אנחנו נלמד לייצר כסף בעצמנו. כאשר אנחנו באים לפתור את מצוקת הדיור של מעמד הביניים אסור לנו להשאיר בצדי הדרך את החלשים שהכי זקוקים לנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן