Skip to content

רפאל תציג בתערוכת Euronaval 2014 מערכת כיפת ברזל ימית

התערוכה מתקיימת השבוע בפריס. מדובר במערכת הגנה ולחימה מתקדמת לכלי-שיט ובהם מערכת C-DOME להגנת ספינות מפני טילים, המבוססת על רעיון ההפעלה של מערכת כיפת ברזל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת רפאל, יצרנית מערכות לחימה מתקדמות, תשתתף השבוע בתערוכה הימית יורונאבל (Euronaval) המתקיימת מדי שנה בפריס. בתערוכה תציג רפאל מגוון פתרונות להגנה ולחימה על כלי-שיט מפני סל האיומים הקיימים היום בזירת הלחימה הימית ובהם את מערכת C-DOME להגנת ספינות מפני טילים, המבוססת על רעיון ההפעלה של מערכת כיפת ברזל, שהוכיחה את יכולותיה במבצע צוק איתן.

מערכת C-DOME מאפשרת הגנה של 360 מעלות. איור: רפאל
מערכת C-DOME מאפשרת הגנה של 360 מעלות. איור: רפאל
עקרונות פעולת מערכת C-DOME
עקרונות פעולת מערכת C-DOME

מערכת C-DOME

C-DOME היא מערכת המיועדת להגנה כלי לחימה ימיים בהתמודדות מול הרבה איומים מודרניים. היא יודעת לטפל בו זמנית בהתקפות ומטרות מרובות וזמן התגובה שלה קצר מאוד.

המערכת כוללת משגר רב קני של טילי יירוט, המותקן מתחת לסיפון הספינה. המערכת משתמשת במכ"ם המעקב של הספינה ואינה דורשת מכ"ם בקרת האש ייעודי. גם הפיקוד והשליטה על המערכת משולב עם מערכת ניהול הלחימה של הספינה.

היירוט של C-DOME

המערכת פועלת בשיטת היירוט של מערכת כיפת ברזל. טילי היירוט אינם זקוקים לתחזוקה והם מאוחסנים במיכל אטום למים. בכל משגר אנכי אפשר לטעון 10 טילי יירוט, המשוגרים אנכית, כשיש להם אפשרות בלתי מוגבלת לטוס בהיקף של 360 מעלות מנקודת היציאה של השיגור. ראש הנפץ המתקדם של טיל היירוט נועד להבטיח הסתברות גבוהה להשמיד מגוון רב של מטרות. כושרו של המיירט, הזריז מאוד והמסוגל לבצע פניות חדות, מאפשרות לו להגיע למטרות בעלות כושר תמרון גבוה. מרעום הקירבה שלו מפעיל את הראש הקרבי שלו בקירבה יעילה למטרה ומבטיח בכך את הריסתה.

חליפת פתרונות

חליפת הפתרונות שרפאל תציג בנויה ממערכות מתקדמות לגילוי ולזיהוי טילים נגד ספינות, מערכות לוחמה אלקטרונית ימית ומערכות לנטרול טילי טורפדו נגד ספינות וצוללות, עמדות נשק נשלטות בעלות יכולת שיגור טילים אלקטרו-אופטיים מדויקים (גיל ותמוז) לשימוש מעל גבי ספינות.

מערכות הים של רפאל מיועדות לשימוש בתווך הימי והתת-ימי ובהן גם מערכות לשימוש על-ידי צוללנים. רפאל פיתחה גם את סירת הפרוטקטור הבלתי-מאוישת, אשר נמצאת כבר בשימוש על-ידי חיל הים הישראלי ומיועדת למשימות אבטחה שוטפת ימית, הגנה על מתקנים אסטרטגיים כגון אשדות גז ונמלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן