Skip to content

הצעת חוק הגיור אושרה להצבעה שנייה ושלישית במליאה

שרת המשפטים ציפי לבני, הגיבה בסיפוק: "מי שלא רצה את חוק הגיור בממשלה קיבל אותו בכנסת. מי שמפר הסכמים שלא יופתע שמתקבלים חוקים שמשרתים את החזון שלנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצעת חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן מהתנועה, אושרה להצבעה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. זאת, לאחר שוועדת חוקה חוק ומשפט לא קיבלה את בקשת הרביזיה (הצבעה חוזרת) של סיעות הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה, על הצעת החוק.

הדיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
הדיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

חמישה ח"כים תמכו ברביזיה ושישה התנגדו לבקשה: בבקשת הרביזיה תמכו חברי הכנסת: יריב לוין, אורי מקלב, אברהם מיכאלי, אורית סטרוק ושולי מועלם-רפאלי ונגדה הצביעו יו"ר הוועדה, ח"ד דודו רותם וחברי הכנסת מירב מיכאלי, דב ליפמן, אלעזר שטרן, משה מזרחי  ויפעת קריב.

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) אמרה בדיון: "להצעה הוכנס סעיף שייטיב עם הזרמים הקונסרבטיביים והרפורמים כדי לקנות את מפלגת העבודה שיתמכו בהצעת החוק". לדבריה, "הרבנים שלנו אמרו לנו שבשום פנים ואופן לא נקדם את ההצעה שעשויה לגרום להקמת ספרי יוחסין ולמנוע נישואין בין הפלגים השונים בעם היהודי". סטרוק טענה שהמתנה שכביכול ניתנה לציבור החרדי, אינה אלא מתנה למפלגת התנועה, כיון שההחלטה לא לאשר את הצעת המחליטים בממשלה, תאפשר את העברת החוק בכנסת".

ח"כ יריב לוין (ליכוד) אמר: "אי אפשר לבצע הסדר כזה ללא הסכמה רחבה של לפחות חלק משמעותי מהממסד הרבני".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "הנושא, הינו ציפור הנפש של היהדות. אם ההצעה תתקבל, לא יהיה שום ערך לגיור. יהיה יותר קשה להתקבל לארגון שותי הבירה, מאשר ליהדות. אני אומר את זה כשליבי שותת דם. הולכים לקרוע את העם היהודי". כאשר שאלה אותו ח"כ מירב מיכאלי, מדוע הוא צועק, השיב גפני:  "כשכואב, צועקים. כואב לי ולכן אני צועק".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר: "רשות הגיור הנוכחית, היא המקלה ביותר שהייתה עד היום, רוב הדיינים, שייכים לציונות הדתית, והם לא רוצים לגייר אנשים שאתם מבקשים לגייר. צובט לי בלב שעל בניה בשטחים אתם מערערים את הקואליציה אבל לא על נושא הגיור".

ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) פנה לח"כ אלעזר שטרן ושאל: "האם הייתה מעיז להביא לשינוי תקנה קטנה בסמכויות נשיא בית המשפט העליון? אתה תשנה את כללי המשחק! בסוף לא יהיה פה כלום. החוק יביא להרס טוטאלי של ממסד הגיור והרבנות בישראל".

סגן שר הדתות הרב אליהו בן דהן (הבית היהודי) אמר: "יש בישראל עשרות אלפי אנשים שחיים כיהודים והם אינם יהודים, כיון שהם עלו מכוח חוק השבות". לדבריו, "בשנה, מתגיירים בארץ בין 1,500 ל 2,500 איש. השאלה היא, איך גורמים שנשים רבות יותר תבואנה להתגייר. עתידו של העם היהודי תלוי יותר בנשים מאשר בגברים".

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), יוזם הצעת החוק, העלה רעיון להוסיף רבנים מגיירים, ובכך יהיו יותר מתגיירים.

ח"כ מירב מיכאלי אמרה "התורה מסיני ניתנה לעם היהודי ולא לבית היהודי. מן הראוי שיבוטל לגמרי החוק שיכתיב מי ראוי לגייר ומי לא". לדבריה, "הדברים כאן חושפים את ההיפוך בהיררכיה. במדינת הלכה חכי"ם כפופים לרבנים".

במפלגת 'התנועה' הביעו שביעות רצון לאחר העברתו של חוק הגיור לקריאה שנייה ושלישית. יו"ר המפלגה, שרת המשפטים ציפי לבני, אמרה בפתח ישיבת הסיעה כי "מי שלא רצה את חוק הגיור בממשלה קיבל אותו בכנסת. מי שמפר הסכמים שלא יופתע שמתקבלים חוקים שמשרתים את החזון שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן