Skip to content

הרחבת הבנייה בירושלים: הפלסטינים מזהירים מפיצוץ אלים

במסיבת עיתונאים ברמאללה הזהירו בכירי הרשות והממשל הפלסטיני מפני הרחבת הבנייה בבירה. רג'וב: "מעשה חד צדדי יוביל לפיצוץ". עריקת: הצהרת השר אריאל למעבר לסילוואן – "זו הצהרה שממחישה על מאמצי ישראל לדחיקת הפלסטינים מהעיר הקדושה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גורמי ממשל ברשות הפלסטינים הגיבו היום (שני), לתוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם בניית 1060 יחידות דיור בתחומי מזרח ירושלים מעבר לקו הירוק. חבר בכיר בממשל הפלסטיני וסגן מזכיר הפת"ח, ג'בריל רג'וב התבטא היום והזהיר מפני התפרצויות אלימות אם תובא תכניתו של נתניהו לידי מימוש. "מעשה חד צדי כזה יוביל לפיצוץ", הוא אמר במסיבת עיתונאים לכתבים זרים שהתקיימה היום ברמאללה. "אם הוא (נתניהו) רוצה להמשיך ולדחוף את כולנו למעגל של שפיכות דמים והרג, עליו להסיק את המסקנות שקרה בעזה", אמר רג'וב.

מזהיר מפיצוץ ושפיכות דמים - ג'יבריל רג'וב (צילום מסך)
מזהיר מפיצוץ ושפיכות דמים - ג'יבריל רג'וב (צילום מסך)

בכיר הרשות הפלסטינית סעיב עריקת, אמר במסיבת העיתונאים כי קיימות הוכחות בפעילות ישראל הנוגדות את החוק הבינלאומי וגובלות בביצוע פשעים על פי החוק. "הצהרתו של שר השיכון אורי אריאל שהוא מתנחל בעצמו בדבר כוונתו לעבור להשתכן בבית פלסטיני בסילוואן זו תזכורת מזעזעת למאמצי ישראל להחיש את דחיקת הפלסטינים מהעיר הקדושה לשלושת הדתות ולהפכה לעיר יהודית בלבד. גורמי ממשל רשמיים אמרו כי הקהילייה הבינלאומית חייבת לפעול מייד על מנת לשמר את פתרון 2 מדינות ל-2 עמים ותמוך במאמצי הרשות בתוך מועצת הביטחון של האו"ם לקבוע מועד בו יסתיים הכיבוש הישראלי מאז 1947. על פי הפרסומים אישרה הממשלה לבנות 400 בתים בהר חומה ועוד 660 בתים בהר שלמה.

סעיב עריקאת: "ישראל פועלת בניגוד לחוק" (צילום: PNN)
סעיב עריקאת: "ישראל פועלת בניגוד לחוק" (צילום: PNN)

במקביל למסיבת העיתונאים ביקר היום בשעות הצהריים ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה בלוית בכירים פלסטינים ובהם ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פראג', במסגד אל אקצה שבעיר העתיקה. ביקורו לא עורר מהומות ועבר בשקט וללא אירועים יחודיים.

הר חומה (צילום ארכיון: סוכנות מען)
הר חומה (צילום ארכיון: סוכנות מען)

בפתיחת מושב החורף של הכנסת התייחס היום ראש הממשלה נתניהו לביקורת הקשה מצד האמריקאים על הבנייה מעבר חקו הירוק בבירה ואמר כי "לישראל הזכות המלאה לבנות בשכונות היהודיות בירושלים ובשכונות גוש עציון. זה קונצנזוס, כך חשבתי. גם לפלסטינים ברור שהמקומות האלו יישארו של ישראל. צרפתים בונים בפריז, בריטים בונים בלונדון וישראלים בונים בירושלים. אנחנו בונים כפי שבנו ממשלות ישראל בחמישים השנים האחרונות ועל זה צריכה להיות הסכמה רחבה מאוד".

נתניהו: ליהודי מותר לבנות ולגור בכל רחבי ישראל (צילום: אתר הכנסת)
נתניהו: ליהודי מותר לבנות ולגור בכל רחבי ישראל (צילום: אתר הכנסת)

"קיימת הסכמה רחבה בציבור שלישראל הזכות המלאה לבנות בשכונות היהודיות בירושלים ובגושי ההתיישבות. כל ממשלות ישראל ב-50 השנים האחרונות עשו זאת. גם לפלסטינים ברור שהמקומות הללו יישארו בישראל בכל הסדר עתידי. צרפתים בונים בפריז, אנגלים בונים בלונדון, ישראלים בונים בירושלים. לומר ליהודי לא לבנות בירושלים – למה? כי זה יחמם את האווירה? בעיני גורמים מסוימים באזור הקיום שלנו הוא זה שמחמם את האווירה", אמר ראש הממשלה.

1 Comment

  1. נדב לוין
    29 באוקטובר 2014 @ 10:19

    למדינת ישראל היה טוב יותר אם ביבי היה מקשיב לבוז'י הרצוג ומרגיע את הרוחות במקום לעורר פרובקציות. די נמאס מהבלאגן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן