Skip to content

חוק הפונדקאות אושר בקריאה ראשונה

עפ"י הצעת החוק יורחב מעגל הזכאים לביצוע פונדקאות, כך שגם בני זוג מאותו המין וגם נשים וגברים בלא בני זוג יוכלו לבצע את ההליך בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את חוק הפונדקאות – הצעת חוק ממשלתית שיזמה שרת הבריאות יעל גרמן (יש עתיד).

"חוק פורץ דרך". שרת הבריאות יעל גרמן (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
"חוק פורץ דרך". שרת הבריאות יעל גרמן (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

עפ"י הצעת החוק יורחב מעגל הזכאים לביצוע פונדקאות, כך שגם בני זוג מאותו המין וגם נשים וגברים בלא בני זוג יוכלו לבצע את ההליך בישראל.  נוסף על כך, מוצע להרחיב מעגל האימהות הנושאות וכן להסדיר את האפשרות לביצוע פונדקאות מחוץ לישראל באופן עצמאי או באמצעות חברות תיווך שיוכרו על ידי שרי הבריאות והמשפטים.

לשם כך מוצע להקים ועדה מייעצת שתפקידה לייעץ לשרים בנוגע לחברות התיווך ולאשר מרפאות מחוץ לישראל אשר במסגרתן נעשה הליך פונדקאות לתושבי ישראל בחו"ל. בנוסף, מוצע להגביל את גובה התשלום המרבי לאימהות נושאות וכן להוסיף תנאים שעל ועדת האישורים לבדוק בטרם מתן אישור להורים מיועדים להתקשר בהסכם לנשיאת עוברים, בישראל ומחוץ לישראל.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לצד הפונדקאות בישראל על פי חוק הפונדקאות (שנחקק ב1996), התפתחה בשנים האחרונות תופעה של ישראלים הנוסעים לחו"ל כדי להביא לעולם ילד באמצעות אם נושאת תושבת המדינה הזרה. בשל העובדה שהפונדקאות מחוץ לישראל לא הוסדרה עד עתה בחקיקה הישראלית, היא מעוררת קשיים רבים – משפטיים ומוסריים, ומדינת ישראל נדרשת להם בדיעבד, כאשר הזוגות והיחידים מבקשים להיכנס לישראל עם הילד שנולד, להעניק לו אזרחות ישראלית ולהכיר בו כילדם לכל דבר".

עוד נאמר בדברי ההסבר כי לאחר בחינת ההמלצות של הוועדה, בראשות פרופ' מור יוסף, הוחלט להרחיב את מעגל הזכאים לביצוע פונדקאות בישראל באופן שוויוני, כך שגם נשים בלא בן זוג וגברים בלא בת זוג יוכלו לבצע את ההליך בישראל בתשלום, כפי שאפשרות זו נתונה להורים מיועדים שהם איש ואישה שהם בני זוג.

שרת הבריאות יעל גרמן (יש עתיד) אמרה כי זהו חוק פורץ דרך שמתקן אפלייה רבת שנים.

1 Comment

  1. הורסת משפחות
    28 באוקטובר 2014 @ 8:25

    הצעת חוק שתאיץ את תהליך פירוק התא המשפחתי המסורתי. ללא מפשחות נקבל חברה מתפוררת. זה הוכח יותר מפעם אחת בחברות אנושיות. די להשוות את מצב הכושים בארה"ב בימנו לזה של שנות ה- 60. התפוררות התא המשפחתי הביאה לעוני, הסתמכות על קצבאות ממשלתיות שמנציחות עוני, פשע, אחוז אבטלה גבוה להחריד, שימוש בסמים קשים ואלכוהוליזם.
    הואיל והסקירה ההיסטורית הזו ידועה למחליטים ולמצביעים בכנסת, נשאלת השאלה מי מעונין לקדם את פירוק התא המשפחתי ומדוע.
    הואיל והחוק ישפיע רק על היהודים בארץ, אני סבור שדי ברור מיהם הגורמים שתומכים בחוק ומאיזה צד של המפה הפוליטית הם הגיעו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן