Skip to content

העבריין מיכאל מור שב ארצה – נעצר וישוחרר כבר מחר

מיכאל מור, שהטיל חיתתו על נהריה ומרחב הגליל המערבי והצפון בכלל, יצא מישראל לפני יותר משנתיים ונעצר על ידי היאחב"ל כשצו מעצר עומד ותלוי נגדו בשדה התעופה. עורך דינו האמין כי גם הפעם הוא ישוחרר בלא כלום - וצדק. שופט בית המשפט לא קיבל את טיעוני המשטרה הנוגעות ל-3 תיקי חקירה ישנים שבהם יש חשש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מיכאל מור, ראש ארגון פשיעה, מנהרייה, חזר הלילה (שלישי) לישראל ונעצר בנמל התעופה בן גוריון. מור ששהה בשנים האחרונות ברומניה, בדרום אפריקה כשממנה עבר לתאילנד, נעצר הלילה בסמוך ל-01:00 עם הגעתו ארצה על ידי בל שי יחידת להב 433 והיחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), כשבנתב"ג תלוי ועומד כנגדו צו מעצר והוא דרוש לחקירה. היום בשעות הצהריים יובא מור להארכת מעצרו בפני שופט בבית משפט השלום שבראשון לציון. עורך הדין יהלי שפרלינג, פרקליטו של העבריין הגיב לנושא בתקשורת ואמר כי כי לו "לא ידוע שהוא (מור) היה דרוש לחקירה ולא הוגשה כנגדו בקשת הסגרה מחו"ל". שפרלינג הוסיף כי הוא מאמין כפי שאירע בפעמים קודמות מרשו ישוחרר "בלא כלום".

שפרלינג ידע את שהוא שח. מעצרו של מור הוארך היום ב-24 שעות. כך פסק בשעות הערב שופט בית המשפט המחוזי בראשון לציון, מנחם מזרחי.המשטרה שנותרה במבוכה רבה תאלץ לערער או להגיש בקשה חדשה למעצרעד מחר.

שופט בית המשפט נזף במשטרה שביקשה להאריך את מעצרו של מור בשמונה ימים והגישה את הבקשה להארכת מעצר בגין 3 תיקי חקירה ישנים בהם מעורב לכעורה העבריין. שדחה את טענות במשטרה אחת לאחת וקבע כי "נראה כי הסיבה האמיתית למעצרו של החשוד נעוצה במסמכים במ/4 ו- במ/5 (תוכנם נותר חסוי א.מ), אולם בקשת המשטרה איננה נוגעת לאמור במסמכים אלה".
התיק הראשון מחשיד לכאורה את מור בעבירות של הלבנת הון בעסק הצ'ינג' שאשתו מנהלת על שמה. עורכי דינו של מור, יהלי שפרלינג ודורון מור, טענו בפני השופט בתום חקירת נציג המשטרה רס"ר טל פרץ, כי החקירה החלה עוד לפני שמור עזב את המדינה. החשודים בפרשה כולה וגם אשתו של מור נחקרו באזהרה ושוחררו. "מור יכול היה לשוחח עם אשתו ועם יתר החשודים יום יום", טאנן שפלינג ותהה, כיצד העבריין יכול כעת לשבש הליכי חקירה בעניין זה. בפרשייה נוספת מוחשד מור במעורבות בסחיטת כדורגלן מהפועל חיפה. " גם כאן רואים אתו אותו סינדרום", אמר הפרקליט, "יש תלונה של תיק חקירה שלפני שנסע לחו"ל, אנשים נחקרו, לא הובאו לבית-המשפט, גם זו חקירה ישנה, גם פה אין שובש. למה צריך לבוא להארכת מעצר ולמה צריך לאבחן אותו מכל האחרים ולמה דמם של אחרים סמוק יותר משלו". הפרשייה השלישית בגינה ביקשה המשטרה לעצור את מור נוגעת לפרשיית הברחת ביצים ומתן שוחד לפקח במועצת הלול. נציג המשטרה הודה כי בכל עת החקירה בתיק בשנת 2011, היה מור בארץ ולא זומן לקירה בעניין זה. כל המעורבים האחרים נחקרו וכנגד הפקח הוגש כתב אישום. "למה לא עצרתם אותו עם החשודים האחרים שנעצרו ושוחררו בבית המשפט?" שאל שפרלינג את נציג המשטרה שהודה כי בפרוטוקולים של חקירה התיק לא מופיע מור כחשוד ולא נחקר באזהרה או נעצר בגין כך. שתי פרשיות הנן לעוסות וישנות, קבע השופט ונוסיף כי עניין הלבנת הכספים ראוי להיחקר, אבל היות ובתיק זה מבקשת המשטרה לבצע 3 פעולות ומתוכן שתיים הנן טכניות ואחת היא לקבל את גרסתו. הוא מאפשר ךמשטרה לסיים את חקירתה ולשחררו כבר מחר, רביעי בשעות הצהריים. "אילו בקשת המעצר הייתה נוגעת בחקירה רלוונטית במסמכים אלה המסמכים הסודיים הנ"ל א.מ), הייתה תמונת המצב אחרת", אמר מזרחי לנציג המשטרה.

מור עמד במרכז פרשת "השוטרים הנוקמים" מנהרייה לפני כשש שנים. לאחר מספר ניסיונות לפגוע בבלשים ושוטרים מתחנת נהרייה, הטמינו כמה מהם בתגובה מטעני חבלה ברכבו ובבית בו התגורר אחינו. השוטרים נעצרו והפרשיה עוררה רעש רב. הם נדונו לשנת מאסר ולאחר מכך קוצר עונשם. כנגד אחד מהם, אלדד חדד, נעשו פעמיים ניסיונות התנקשות ואחיו, זהר חדד נורה ברגלו. אלדד נפצע קשה כתוצאה מניסיונות ההתנקשות ונותר נכה.

נעצר בנתב"ג - מיכל מור צילום ארכיון: חדשות 10)
נעצר בנתב"ג - מיכל מור צילום ארכיון: חדשות 10)

בחודש נובמבר 2011, עזב מור את ישראל לאחר שנעצר פעמים רבות על מגוון עבירות. בפעם האחרונה בשנת 2009 שוחרר העבריין מהלא כשבית המשפט מרחיקו מעיר מגוריו ומחוז "פועלו", לתקופה של שנתיים והוא נאלץ לשכור לו דירה ביוקנעם. למרות זאת הלחץ המשטרתי לא פסק והוא נחקר פעמים רבות בחשדות מעורבות ברצח, סחיטה באיומים, החזקת סם והדחת קטינה לאלכוהול.

לאחר שעזב את ישראל המשיכה המשטרה בחקירות אודותיו וכנגד חיילי ארגון הפשיעה המשויך לו בחשד לסחיטה באיומים. גם בעת ששהה בחו"ל המשיכו אנשי היאחב"ל לעקוב אחר תנועותיו ולאסוף מידע אודתיו ואודות האנשים איתם בא בקשר, בארץ ובחו"ל. צו המעצר כנגדו חודש כל עת שפג תוקפו. וכך, נאצר העבריין בעת שנחת בישראל.

מור מגיע ארצה לארגון ששינה את פניו. עוד בחודש דצמבר 2011 פשטה המשטרה במבצע לילי ועצרה עבריינים רבים מהצפון בחשד לסחר בנשק ובסמים. אחיו של מור, בדרי מור, נרצח לפני מספר חודשים בשעות ערב. הוא נורה בסמוך לביתו בידי אלמוני ומת מפצעיו בבית החולים לגליל המערבי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן